"רוצים להדהד לעולם את הזווית האנושית מהאסון שלנו"

לצד הלחימה בשטח, רבים נאבקים בימים אלה גם על ההסברה הישראלית ברשתות החברתיות • מומחה בתחום: "המטרה שלנו - להכריח גולשים מהעולם להביט בפנים שמאחורי הטרגדיה" • כך גם אתם יכולים לסייע במאמץ הלאומי

ההריסות בקיבוץ בארי לאחר הטבח. צילום: אי.אף.פי

בימי שגרה אלה קינן היא בלוגרית טיולים, אבל מאז פרוץ המלחמה היא הפכה למשרד הסברה של אישה אחת שקיבע את הנרטיב ההסברתי על כך שחמאס הוא דאעש – סלוגן שזכה למאות אלפי שיתופים ברשתות והגיע עד לנאום נשיא ארה"ב ביידן. בדומה אליה, גם מומחה הסושיאל אמיר בקול התגייס למאמץ ההסברתי. הוא מגייס את הידע הרב שלו לתרגום כתבות לציוצים ויראליים באנגלית שמגיעים לרשתות התקשורת הגדולות בעולם.

בעוד משרד ההסברה נמצא בקריסה, קמים צעירים ישראלים רבים שבלי תקציבים ומשאבים מצליחים לשנות את המאזן במאבק על התדמית של ישראל בזירה הבינלאומית.

אלה קינן, צילום: ללא קרדיט

"ביום ראשון בערב, כשהתחלתי לראות שמתקבע נרטיב שלפיו אולי המתקפה המזעזעת קרתה בגלל מה שישראל עושה בעזה ולכן זה מגיע לה, ראיתי שאין פעילות רשמית אשר תענה לטענות האלו. אז כתבתי בטוויטר שאני לוקחת את זה על עצמי והתחלתי לייצר תוכן ולהנחות אנשים איך לסייע. זה פשוט התפוצץ משם", משתפת קינן.

"למעשה, אני הגדרתי נרטיב שמורכב ממספר מסרים. אני יוצרת לאורו תוכן ואז מפרסמת. הסיפור כאן הוא ההתגייסות של עם ישראל לסיפור הזה ולכן זה מצליח. מיום שני בבוקר עבדנו חזק מאוד על הנרטיב שלפיו חמאס שווה לדאעש, כיוון שזה קל ללעיסה. למרות שישנם הבדלים בין הארגונים, צריך לתת לאנשים השוואות קלות. מערביים רבים יכולים להזדהות עם מאבק בג'יהאד העולמי, וגם הם סבלו מפיגועים של דאעש. ואכן זה עבד - התכנים שלנו הגיעו לעשרות מיליוני אנשים מסביב לעולם תוך יומיים".

לא רק הכמות

גם אמיר בקול, מומחה רשתות חברתיות, התגייס למערכה והחל להפיץ תכנים באנגלית המתעדים את הזוועות לכל העולם.

אמיר בקול, צילום: ללא קרדיט

"אני רוצה להדהד לעולם את הזווית האנושית של האסון שקרה לנו ולהכריח אותם להביט בפנים שמאחורי הטרגדיה הזו - בצעירה שנרצחה בעודה מתחננת על חייה, בזוג שהיה בטוח שסופו קרב וניצל כנגד כל הסיכויים, בסבתא שנחטפה. חשוב לי שג'ון מלונדון יבין כי המתקפה הזו לא היתה רק נגד מדינת ישראל אלא קודם כל נגד בני אדם ממש כמוהו. חשוב לי שאמצעי תקשורת בעולם יסקרו סיפורים כאלה".

איך זה עובד?

"ברמה הטכנית אני מחפש כתבות על ישראלים שהמתקפה פגעה בהם, ומנסה לתמצת ולתרגם את הסיפור שלהם לציוצים מרגשים באנגלית. המטרה שלי היא לא רק להגיע לכמה שיותר גולשים בחו"ל, אלא ספציפית להגיע לאנשי תקשורת בחו"ל שייחשפו לסיפורים האלה ויכינו בעקבותיהם כתבות על אותם מקרים. כמה עיתונאים מאמצעי חדשות גדולים בעולם כבר פנו אלי בטוויטר בעקבות ציוצים ויראליים כאלה וחיברתי אותם ישירות למשפחות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר