חוקרת מוח וכוכבת רשת פרסמה פוסט עם דגל פלשתין - ונעצרה

ד"ר דלאל אבו אמנה, כתבה: ״אין מנצח מלבד אללה" • נעצרה בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור • מאז תחילת המלחמה נפתחה חקירה נגד 71 מפרסמי פוסטים • עיריית טבריה פיטרה מחנכת שסימנה לייקים בחשבון אינסטגרם המציג את מדינת ישראל וצה"ל כרוצחי ילדים בעזה

דלאל אבו אמנה. צילום: ללא קרדיט
דלאל אבו אמנה, ד"ר למדעי המוח ולנוירולוגיה וזמרת עם מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, נעצרה הלילה (שלישי) לאחר שפרסמה פוסט בתחילת המלחמה ״אין מנצח מלבד אללה״ והוסיפה לפוסט דגל פלשתין.
 
במהלך הימים האחרונים קיבלה אבו אמנה איומים על חייה וחיי משפחתה. בעקבות כך הגיעה לתחנת המשטרה בנצרת להגיש תלונה. במהלך הגשת התלונה עדכנו אותה מביתה ששוטרים מתחנת עפולה מחפשים אותה. השוטרים מעפולה הגיעו לתחנת המשטרה בנצרת ועצרו את דלאל. הוארך מעצרה עד מחר (רביעי) בבית משפט השלום בחיפה .
 
"המאבק המשטרתי בהסתה ותמיכה בטרור נמשך כל העת. לצד ההיערכות המבצעית המוגברת, פעלו שוטרי המחוז לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בכל גילוי הסתה לטרור ואלימות", נמסר מהמשטרה. 

ד"ר אבו אמנה, שהיא גם אשתו של סגן מנהל ב״ח העמק ד"ר ענאן עבאסי, נעצרה בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

"המשטרה תמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור, ואלו המזדהים עם הטרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר", הוסיפו במשטרה.

אגב, ד"ר דלאל היא רק אחת מני רבים שנעצרו בימים האחרונים בעקבות פוסטים מסיתים. בין העצורים, רלא עאזר, זמרת מנצרת עם 264 אלף עוקבים, אישה שהעלתה סטורי עם היוודע דבר הטבח ובו כתבה: "אללה אכבררררר + סמיילי" ואישה נוספת ששיתפה סרטון של פריצת הגדר על ידי המחבלים וכתבה: "זו, זו פלשתין". 

הסתה ברשתות החברתיות, צילום: Getty Images

משתפת פוסט נוסף נעצרה אחרי שפרסמה: "לראשונה לא אנחנו פוחדים, לראשונה הפלשתינים מפציצים, לראשונה הפלשתינים מסתערים, לראשונה קורה מה שאנחנו לא חלמנו עליו, תוך פחות מחצי שעה חמאס עוצר את התנועה, היום זו שורה חדשה בהיסטוריה, כאן פלשתין, כאן עזה" והוסיפה: "שאללה ישמור על עזה וצעיריה".

מאז תחילת המלחמה טופלו על ידי הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשתות במשטרה 141 מפרסמים. חקירה נפתחה נגד 71 מהם.

בתוך כך, מורה ומחנכת מתיכון "אורט" במעלה טבריה' הושעתה הלילה מתפקידה לאחר שסימנה לייקים בחשבון האינסטגרם "Eye On Palestine" המציג את מדינת ישראל וצה"ל כרוצחי ילדים בעזה.

מדובר בחשבון עם 5.2 מיליוני עוקבים וכל מטרתו לייצר תעמולה נגד מדינת ישראל וצה"ל - תעמולה שגוברת ומתעצמת במיוחד כעת בימי הלחימה.

בסמוך לחצות, עם היוודע הדבר לראש עיריית טבריה בפועל' בועז יוסף, הוא שוחח עם מנהלת התיכון ועם הנהלת רשת "אורט" ודרש את פיטוריה באופן מיידי.
הבוקר הוחלט על השעייתה מהעבודה עד להודעה חדשה ובהמשך יוחלט מהם הצעדים המשמעתיים שיינקטו נגדה. כמו כן, נשקלת הגשת תלונה במשטרת ישראל בעקבות העידוד להסברה עוינת ושקרית נגד מדינת ישראל בעת מלחמה.

 "המעשה הזה של מי שמשמשת מורה מקצועית ומחנכת בישראל, הוא חמור מאוד ולאחת כזו אין מקום במערכת החינוך העירונית שלנו"' מסר ראש עיריית טבריה בפועל, בועז יוסף והוסיף : "אסור שאחת כזו, האמונה על חינוך בני הנוער שלנו שאמורים להתגייס מחר לשירות צבאי, תמשיך בעבודתה. במעשיה, במיוחד בעת בה אנו עדיין קוברים את מתינו כתוצאה ממתקפת הטרור של המחבלים צמאי הדם, היא רומסת ברגל גסה את מדינת ישראל, את ערכיה ואת צבא ההגנה לישראל - הצבא המוסרי ביותר בעולם. אם היא עדיין חושבת שהיא ראויה להמשיך ולעסוק בחינוך, היא מוזמנת ללכת וללמד בעזה - פה בטבריה היא לא תלמד".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית מיכל יוסף הוסיפה: "מדובר במעשה חמור מאוד. אסור שמישהי כזו תחנך את ילדינו. אלה בוודאי לא הערכים שאנו רוצים שילדינו ייחשפו אליהם על ידי מי שאמורה לעצב את האישיות שלהם. אנחנו מגבים את ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף על דרישתו שהמורה לא תמשיך לעבוד במערכת החינוך העירונית".

השתתף בהכנת הידיעה: עידן אבני

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר