"המראות ירדפו אותי כל חיי": אנשי זק"א מספרים בכאב על הזוועות ביישובי העוטף

אנשי זק"א, שעושים לילות כימים באיסוף הגופות הרבות, מתארים מראות זוועה, שלא נתפסים במוח האנושי • "כל זירה יותר קשה מהשנייה, כל בית יותר מחריד ממשנהו", מספר מוטי בוקצין, דובר זק"א שנמצא בשטח

אנשי זק"א בקיבוצי העוטף. צילום: זק"א

ביום השביעי למלחמה בעזה, העדויות המזעזעות מהקיבוצים השרופים מתחילים לצאת החוצה. אנשי זק"א, שעושים לילות כימים באיסוף הגופות הרבות, מתארים תיאורי זוועה שלא נשמעו מעולם ולא נתפסים במוח האנושי.

עדויות מהזוועה: תושבי עוטף עזה מספרים על רגעי האימה // צילום: יוני ריקנר

מוטי בוקצין, דובר זק"א שנמצא בשטח, מתאר ל"ישראל היום" מה עובר עליו בימים שמאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל": "המראות המחרידים שפגשנו בקיבוצים הם מראות שלא נראו מעולם. ילדים, תינוקות, במיטה, בעגלה, ירויים ושרופים. קשרו אנשים לכיסא עם ידיים מאחור או כבלו אותם אחד לשני כשהם ברצפה, ואז העלו את המבנה שבו היו באש בעודם בחיים. כל זירה יותר קשה מהשנייה. כל בית יותר מחריד ממשנהו. גם באזור של המסיבה היו צעירים שהתפוצצו מרימוני הרסס של המחבלים. מצאנו צעירים רבים ירויים בתוך התעלות.

"אנחנו לא מדברים הרבה על מה שאנחנו רואים, שותקים, לא משתפים אחד את השני. היכן שמתנדב מרגיש שהוא לא יכול יותר אני אומר להם לחכות בחוץ. יש כאלה שמתרסקים תוך כדי עבודה, מתמוטטים וחוזרים הביתה".

מנדי חביב מפקד זק"א,

עוד הוסיף: "אנחנו כרגע לא חושבים על הנפש, ממשיכים לעבוד בכל הכוח. אנחנו במרוץ נגד הזמן. מצב הגופות מחמיר מיום ליום. חם פה מאוד, הגופות מרקיבות ועבודת האיסוף נעשת קשה מיום ליום. באסון מירון היו 45 הרוגים, חשבנו שלא יהיה יותר גרוע. אז בפעם הראשונה הובלנו גופות במשאית, מה שיש פה יותר גרוע מהשואה. ריח של מוות בכל מקום".

יוסי לנדו מתנדב בכיר זק"א,

גם יוסי לנדו, מתנדב בכיר בארגון, משתף תוך כדי עבודת איסוף דרמטית מבארי: "ראינו ילדים מחובקים עם אימא שלהם, ירויים. ראינו הורים וילדים באותו חדר, אחד מול השני, ידיהם כפותות מאחורה, כאשר על פי הסימנים עברו התעללות קשה. הם הלבישו אזרחים עם חגורות נפץ כדי שכוחות הביטחון שיגיעו לגופות הללו יתפוצצו".

ממדי ההרס בעוטף נחשפים לעולם, צילום: אי.אף.פי

מנדי חביב, מפקד זק"א שעוסק גם הוא בעבודת הקודש, משתף: "כבר בכבישי הגישה לקיבוצים, עוד לפני שנכנסנו פנימה, ראינו משפחות שלמות שרופות בתוך רכבים. נשים, ילדים. בתוך הקיבוץ היה כבר מחריד יותר".

פגשתם שם את זירת המוות של דאעש?
"הרבה יותר גרוע! אני משתף אותך אחרי שבכיתי כל כך הרבה. אחרי ששיתפתי בלי סוף. המפלצות הללו גרועים מדאעש. ראש הממשלה כינה את מעשי הטבח שלהם 'ברבריים'. 'ברבריים' זו מחמאה בשבילם. נאצים זו מחמאה בשבילם. קניבלים זה מחמאה בשבילם.

"גם על התקרה ראינו מפוזר דם, על הרצפה. אני כבר 25 שנה בזק"א, כזאת זוועה כמו שראינו בארבעת הימים הללו לא ראינו במצטבר בכל האסונות והפיגועים שסיקרנו. מעולם לא נראו מראות כאלה".

מוטי בוקצין, דובר זק"א, צילום: זק"א
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר