בודדים מול רבים: סיפורי הגבורה של כוחותינו מתחילים לצאת לאור

לוחם לוט"ר שחילץ זוג קשישים מבית בוער בקיבוץ בארי, נלחם במחבלים ונפצע ברגליו • הלוחם מסיירת נח"ל שחיסל מחבלים וחילץ את חברו הפצוע, כבר נודע בגבורתו בתקרית שבה נהרג רס"ן בר פלח ז"ל • סיפוריהם של חמישה לוחמים אמיצים שהצילו חיים מתוך התופת בשבת הנוראה

כוחות צה"ל בקיבוץ בארי. צילום: דובר צה"ל

ככל שמתבהרים פרטי הלחימה ביום הראשון של מתקפת הפתע המחרידה שניחתה על ישראל, בבוקר חג סוכות, הולכים ונחשפים סיפורי הגבורה של לוחמי צה"ל. לפניכם חמישה מהם, מתוך רבים שעוד יסופרו.

סמ”ר (מיל’) ד’, לוחם ביחידת לוט”ר

עם פתיחת הלחימה, סמ"ר ד' חתר למגע והגיע לקיבוץ בארי. כשהגיע ראה מולו בית בוער, והתקרב אליו מייד כדי לבדוק האם יש בו אנשים, גילה בתוכו זוג קשישים וחילץ אותם לבדו מתוך הבית הבוער תוך הרגעתם בקור רוח.

בהמשך, סמ"ר ד' יחד עם יחידתו וכוחות משייטת 13 נתקלו במחבלים. במהלך הלחימה הוא נפצע ברגליו משלושה כדורים, ובעודו תחת אש ד' ביצע לעצמו חוסם עורקים תוך כדי שחבריו מחזיקים לו את הרגליים.

במקביל, הוא המשיך לירות ולהילחם באומץ לב, בעוד מפקד היחידה שלו ולוחמים אחרים סביבו נהרגו, ורק עם סיום האירוע הוא חולץ לבית החולים סורוקה.

תיעוד: סיכול מחבל שניסה לחזור לרצועת עזה משטח ישראל | צילום: דובר צה"ל

סמ"ר י', לוחם בסיירת נח"ל

סמ"ר י' היה במוצב סופה כאשר מחבלים פשטו עליו. לאחר שמפקד הפלגה נהרג באירוע ההיתקלות, י’ לקח את הפיקוד על כתפיו והוביל את ההיתקלות עם המחבלים. יחד עם שלושה מחבריו, הוא הצליח למנוע מכ-20 מחבלים לחדור ולפרוץ את השער הראשי.

אלא שהמחבלים הצליחו לפרוץ דרך הש"ג האחורי, ובמקביל ללחימה מולם שימש י' ככוח מכווין למסוקי קרב שהגיעו לתגבר ולעזור, וניהל את הכוונת הכוחות המתגברים. לאחר שהכוחות חברו אליהם, ובעקבות פציעת חברו מירי, יצא י' לחלץ אותו ואף פינה ביחד עם שני חבריו את מפקד הפלגה שנהרג ליד המוצב.

גבורתו ותושייתו של סמ"ר י’ הוכחה כבר בעבר, כשניטרל את המחבלים בתקרית שבה נהרג רס"ן בר פלח ז”ל – אירוע שבעקבותיו קיבל י' צל"ש על פעולתו.

רס”ן א’, מפקד פלוגה ביחידת מגלן

מייד לאחר ששמע על החשד לחדירת המחבלים, יצא רס"ן א’ עצמאית לעיר שדרות ואף אסף איתו לוחם מג"ב בדרכו לשם. כאשר הגיעו לעיר, ראה א' שתי בנות שמתחבאות ולא חשב פעמיים: הוא מייד הביא להן את המפתחות לרכבו ואמר להן: “קחו אותו וסעו מפה”.

לאחר מכן עבר רס"ן א’ לבצע סריקות במושב יכיני ונתקל במחבלים. הוא הצליח לנטרל שניים מהם אך במהלך ההיתקלות נפצע מכדור בידו ובבטנו. כעת א' מאושפז ומצבו מוגדר יציב.

סגן א’, מפקד צוות ביחידת אגוז

סגן א’ כבר "סגר" לסופ"ש באיו”ש, כאשר הוקפץ במפתיע בשעה 06:30 למחרת ביחד עם הצוות שלו ליחידת אגוז אל גזרת העוטף – היישר למוצב כיסופים. כשהגיעו למוצב והבינו כי 15 מחבלים לכדו תצפיתניות בחדרים ובחמ”ל, החליט א’ שעליו ועל צוותו להילחם ולהשיג שליטה על המוצב.

במהלך קרב שנמשך מספר שעות הצליחו א' וצוותו להשתלט על המוצב, לחסל את כל המחבלים ולחלץ את התצפיתניות. אך הקרב גבה מחיר כבד: שלושה מחייליו של א’ נהרגו והוא עצמו נפצע מכדור שחדר מהכתף עד לבטנו.

סמל חביב טיאב, חפ”ק סמאו”ג 80

ביום שבת בבוקר הגיעו לקיבוץ סופה סמל חביב טיאב ביחד עם סגן מפקד אוגדה 80, מפקד לוט”ר אילת ושלושה לוחמי לוט"ר, בזמן שנערך קרב עם מחבלים במוצב סופה. הלוחמים היו היחידים בקיבוץ, ובמשך שעות ארוכות הם הדפו ונלחמו עם מחבלים שחדרו לקיבוץ.

כאשר בידיהם נשק קל בלבד, נלחמו חביב והכוח מול עשרות מחבלים והצליחו להדוף אותם עד שהגיע תגבור נוסף של לוחמי לוט”ר אילת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר