"ליאל הוכיח גבורה ואצילות נפש גם בשעותיו האחרונות והקשות"

ליאל איטח (22) היה בעיצומה של מסיבת הטבע כאשר החל הטבח • הוא כבר היה ברכב ויכול היה להימלט, אך לבסוף החליט להישאר ולשמור על שתי בנות שהיו איתו • בהודעה ששלח להוריו כתב: " אני במקום מוגן, שומרים עלינו, אל תדאגו" – ומאז נותק הקשר עימו • שלשום בישרו השוטרים למשפחתו כי גופתו אותרה • דודתו ענבל: "ליאל מסר את נפשו למען הדאגה לאחר"

"ילד קסם, מלא בנתינה ואהבה". ליאל איטח ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

כאשר החלה מתקפת החמאס בבוקר השבת האחרונה בדרום הארץ, ליאל איטח (22) מהיישוב ענתות שבבנימין היה במסיבת הטבע ברעים, שאליה יצא לחגוג ולבלות עם חבריו. כשהחלה ההסלמה, על רקע קולות הפיצוצים, יצא ליאל עם חבר ועוד שתי בנות מאזור המסיבה לרכב. הם פתחו בנסיעה מהירה וקיוו להגיע למקום מבטחים, אך זמן קצר מתחילת נסיעתם החלו המחבלים לירות על הרכב.

ליאל וחבריו נאלצו לחזור לאזור המסיבה, ולהתחבא באחד הקרוואנים שנמצאו. משפחתו מצאה ברשתות החברתיות תמונה שבה הוא נראה מסתתר מתחת לשולחן ומגן בגופו על אחת הצעירות, וקיוו במשך יותר מיממה כי התמונה מעידה שהוא בחיים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים להנהגת חמאס: "גיהנום רציתם - וגיהנום תקבלו" | צילום: דוברות מתפ"ש

מעדויות שאספה המשפחה הם הבינו כי בשלב מסוים חברו של ליאל הציע לו לצאת יחד איתו ולברוח משם, כך שיוכלו לנוס ולנסות להינצל בכוחות עצמם, אך ליאל ענה לו כי לא ינטוש וישאיר לבדן את הבנות שהיו איתם, וכי הוא נשאר לשמור עליהן. בשעה 09:10 של אותו בוקר נורא, ליאל שלח הודעה אחרונה להוריו: “הכל בסדר, אני במקום מוגן, שומרים עלינו, אל תדאגו”.

“כהרגלו, הוא היה אצילי”, מספרת דודתו ענבל, ואומרת כי הקשר של המשפחה עם ליאל נותק מאז. ביום שני בבוקר הגיעו השוטרים כדי לבשר להם כי גופתו של ליאל אותרה וזוהתה.

ענבל: “גם בשעותיו האחרונות הקשות, ליאל הוכיח גבורה, אומץ, אצילות נפש ולב גדול, ומסר את נפשו למען הדאגה לאחר. ליאל היה ילד קסם, מלא בנתינה ואהבה, עצמאי, דאגן ואכפתי. ילד שובה, יפה תואר, מלא כריזמה ושאיפות לחיים. ידע מה הוא עומד לעשות ולקראת מה הוא מתכונן”.

בצעירותו למד ליאל בגימנסיה העברית בירושלים, הוא שירת בחיל האוויר ואף זכה במהלך שירותו בתואר חייל מצטיין. לאחרונה עבר בהצלחה את מבחני הקבלה לקראת לימודיו במכללת עזריאלי להנדסה, שם היה אמור להתחיל את לימודיו. ליאל הותיר אחריו זוג הורים, יעקב ויונית ושלושה אחים: יובל, אריאל ומאור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר