"קיבלנו הודעה: 'יש מחבלים ביישוב'": אחרי הפינוי - תושבי עוטף עזה משחזרים את רגעי האימה

לאחר הטבח, בילו התושבים בקיבוץ מעלה החמישה • יפעת מנתיב העשרה: "הילד הגדול שלי התפרק בבכי אחרי שעתיים ואמר לי: ׳אימא, אני לא יכול יותר, אני מת מפחד" • ענת מזיקים: "בעלי והבן, שהוא חייל קרבי, לקחו נשקים ויצאו החוצה להגן על הבית"

עדויות מהזוועה: תושבי עוטף עזה מספרים על רגעי האימה // צילום: יוני ריקנר

נושמים אוויר אחרי חלום הבלהות: תושבי עוטף עזה, שהתפנו אל קיבוץ מעלה החמישה בהרי ירושלים, לאחר הטבח המחריד של מחבלי חמאס, סיפרו ל"ישראל היום" על רגעי האימה והפחד: "בשש וחצי שמענו את האזעקות מתחילות ואז מטר של רקטות לכיוון היישוב״, תיאר מאיר בן שאנן ממושב נתיב העשרה. המחבלים היו קרובים לבית שלי ושמעתי את הירי מהבית המקביל. אחר כך בדרך לפינוי אני והילדים שלי ראינו כמה גופות".

יפעת בן שושן, גם היא מנתיב העשרה, הוסיפה: "אנחנו מקבלים הודעה באפליקציה היישובית שאומרת לנו: ׳תושבים יקרים, נא לנעול את דלתות הממ״ד ואת כל מה שאפשר בבית. יש מחבלים ביישוב׳. החשמל נפל בכל היישוב ואין תקשורת. הילד הגדול שלי התפרק בבכי אחרי שעתיים ואמר לי: ׳אימא, אני לא יכול יותר, אני מת מפחד׳. אני מסתכלת לו בעיניים ובא לי לבכות ואני לא יכולה לבכות. התפללנו שהם ידלגו לנו על הבית. הסתכלתי לילדים בעיניים ואתה מתחיל להבין שיכול להיות שאלה הרגעים האחרונים״.

יאיר גלאם ממושב גיאה ציין: ״יש לנו שתי חטופות מהמושב שהיו תצפיתניות ואחד שנהרג. כל הכבוד למארגנים שקלטו אותנו פה״.

ענת אביטן, תושבת זיקים, התקשתה להירגע מהאירוע הנורא: ״בעלי והבן, שהוא חייל קרבי, לקחו נשקים ויצאו החוצה להגן על הבית. הייתה זוועת עולם. אי אפשר לתאר את מה שעברנו. היינו 7-6 שעות נצורים בתוך ממ״ד שומעים קולות ירי ופיצוצים. דברים שבני אנוש לא אמורים לשמוע. שיקרו לנו שנים שאנחנו יותר מוגנים מכל מקום אחר. הכל היה עבודה בעיניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר