צוות אלחנן: המשפחה מעתניאל שחילצה לבדה עשרות מהתופת בעוטף עזה

אלחנן ומנחם קלמנזון שמעו על מה שקורה בעוטף עזה והקימו צוות משפחתי יחד עם בן אחותם לחילוץ פצועים • "הם מצאו רכב ממוגן ירי נטוש והצילו עשרות בקיבוץ בארי", מספר האב, הרב בני קלמנזון • מחבלים שהסתתרו בבית ירו באלחנן והרגו אותו • האב השכול, שהינו מהרבנים הבולטים במגזר הדתי מבהיר: "אם ממשלת ישראל לא ישנו את המשוואה הקורבנית הזו – אעשה הכל כדי לרדוף אחרי האנשים שבמקום לעזור למדינה הובילו אותה אל פי פחת"

אלחנן קלמנזון עם בני משפחתו, אתמול. צילום: באדיבות המשפחה

אלחנן קלמנזון, תושב עתניאל בן 43, שנפל הבוקר (ראשון) בעוטף עזה בעודו מחלץ אזרחים, הוא למוד טרור. כבנו של הרב בני קלמנזון, ראש ישיבת עתניאל, הוא נחשף לפיגוע הקשה בישיבה ב-2001, ודודו נרצח בפיגוע ירי על ידי משוחרר בעסקת גלעד שליט. כשפרצה אתמול במפתיע הלחימה בעוטף עזה הוא לא היסס ומיהר עם אחיו, מנחם, ועם בן אחותם לנסוע ברכב פרטי על מנת להציל חיים.

אלחנן קלמנזון. נרצח בעודו מחלץ אזרחים בעוטף, צילום: ללא

היום השני למתקפה בעוטף: מימדי הזוועה ברחוב נחשפים // צילום: שמואל בוכריס

"אני נמצא בביתו של בני, אלחנן השם ייקום דמו, שנרצח לפני כמה שעות, ומביט על מגילת העצמאות שתלויה כאן על הקיר", מספר הרב קלמנזון. "המגילה לא תלויה כאן כי התנגד לרפורמה, אלא כי היה ציוני בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו".

הרב מספר כי לאורך השנים היה בנו זה שעזר לו ולאחרים בעתניאל להתמודד עם האבל בפיגועים הקשים שספגו ולגבש את תפיסת הביטחון. "בגלל שהיה איש כוחות הביטחון, סרן בצבא, שניהל הרבה פיגועים, לא היה לו ספק מה לעשות אתמול. הוא לקח אחיו מנחם ואת נכדי וירדו ככוח משפחתי כדי לחלץ פצועים", אומר הרב.

כבאי בשדרות, הבוקר, צילום: אי.פי

"הם קמו, עלו על מדים, לקחו את כלי הנשק שיש להם כאנשי ביטחון וירדו לקיבוץ בארי לחלץ פצועים. הם חילצו עשרות אזרחים, אולי אפילו יותר. נשים בהיריון, קשישים, ילדה קטנה שהתחבאה בארון ושהוריה נרצחו. הם מצאו רכב ממוגן נטוש וחילצו וחילצו.

"בשלב מסוים מחבל שהמתין באחד הבתים, תוך כדי פינוי משפחות, הבחין בשלושה וירה לעברם. אלחנן נפצע אנושות ומנחם נפצע קל. מנחם ונכדי חילצו את אלחנן אבל הפציעה הייתה קשה מדי", סיפר הרב.

הרב קלמנזון אומר כי אינו שש להתראיין בנוגע לסיפורו האישי, אך הוא עושה זאת על מנת להעביר מסר ברור למקבלי ההחלטות. "מדינת ישראל היא בראש מעייננו. אנחנו ציונים בכל שערה משערות גופנו. לכן אין לי שום כעס על ממשלות ישראל שהכילו והאכילו את הרוצחים, אין לי כעס על צה"ל שלעניות דעתי, כהיסטוריון צבאי, פישל בכל רמה אפשרית ואפשר לחמאס לבצע את מה שעשה באמצעות קונספציה שגויה שדברים כאלו לא יקרו".

הרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד הדרום // צילום: דובר צה"ל

"עם זאת", מוסיף הרב, "אם מדינת ישראל, ממשלת ישראל וצה"ל לא ישנו את המשוואה הקורבנית הזו לחלוטין, אם מה שהיה – הוא שיהיה בוורסיה אחרת, שיתברר שהקורבנות שלנו יהיו לשווא, אם הם לא יעשו את הדבר הנכון, אעשה הכל כדי להשקיע את האנרגיות שנותרו בי בלי נדר ברדיפה, באמצעים דמוקרטיים אחר האנשים שבמקום לעזור למדינת ישראל הובילו אותה אל פי פחת. אני רוצה לחזק את חיילי צה"ל ואת ההנהגה שלנו, שיעשו את הדבר הנכון והאמיץ. במקום להשאיר אותנו פחות מרתיעים ופחות חזקים – ישנו את המשוואה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר