"ניסיון להיחלץ מהסיטואציה": האדם מהתקרית עם הרב די בדיזנגוף מגיב

הסרטון בו נראה הרב די נהדף בעת שקיים תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף עורר סערה • נתניהו: "אין גבול לשנאה ולטירוף" • האדם שנראה בסרטון - עו"ד מוכר לזכויות אדם, שמכחיש כי ביקש להדוף את הרב • גם הרב די אומר כי לא הותקף: "לא היו דחיפות, לא יריקות"

מפגין נתקל ברב ליאו די בכיכר דיזנגוף // שימוש לפי סעיף 27א

לאחר שהבוקר (חמישי) התעוררה סערה בעקבות תפילה שארגן בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע, הגיב בחדשות 13: "לא דחפו אותי, הכל היה בסדר, תפילה מכובדת ושמחה. כיף לכולם, הגיעו 10-5 אנשים להפריע וסיימנו את התפילה". 

מאוחר יותר התבררה זהות האדם שנראה בסרטון לצד די: עו"ד מיכאל ספרד, המייצג ארגוני שמאל וזכויות אדם. "רגע לפני מה שרואים בסרטון החתוך, התפתח וויכוח עם אחת הנשים ב"עזרת נשים" כאשר מנהל התפילה (שלא ידעתי מי הוא) ניגש וחצץ בינינו", הסביר ספרד בציוץ.

"הוא נעמד ממש עלי כמעט נוגע בי, ובאמצעות ההגברה שהיתה עליו הסיטואציה הפכה לקשה יותר. ברגע זה הבנתי שהדברים עלולים להתלהט ושאני צריך להחלץ משם - מה שרואים בסרטון החתוך הוא הניסיון שלי (גם אם גמלוני) להיחלץ מהסיטואציה ולהתרחק משם", צייץ ספרד.

עוד הוסיף כי "לא ידעתי במי מדובר וכמובן שבלי קשר לחילוקי הדעות ביננו הרב די חווה טרגדיה בלתי נתפסת שאסור שאף אדם יעבור. למרות המחלוקת אני מקווה שהוא מבין שכשאני נאבק לסיום הכיבוש (אף פעם לא באלימות) אני נאבק להפסקת שפיכות הדמים. עכשיו אלה שלא איכפת להם העובדות מוזמנים להפעיל את הרעל", חתם את הציוץ.

כאמור, מוקדם יותר סיפר הרב די על המקרה: "היו הרבה משתתפים מת"א שהצטרפו אלינו, אמרו לנו שהם חילונים שלא מתפללים, אמרו שבאו לתמוך בגלל כל מה שקרה".

בהמשך, התייחס לתקיפה לכאורה: "התקשרו מהמשטרה ושאלו אם אני רוצה להתלונן, אמרתי שלא. אפילו לא שמתי לב לזה. הוא הדוחף היה איש יהודי טוב שרצה להצטרף לתפילה שלנו. לא היו דחיפות, לא יריקות. רוב אנשי ת"א תומכים בתפילה בציבור, גם בנפרד, יש להם כבוד לדת שלנו. יש לנו את הזכות להתפלל, מי שנגד התפילה יכול לעשות מה שהוא רוצה".

די: "רוב אנשי ת"א תומכים בתפילה בציבור, גם בנפרד, יש להם כבוד". המחיצה שפורקה בדיזנגוף, צילום: ללא קרדיט

סערה במערכת הפוליטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע וכתב: "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די, ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב. אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו!". 

השר איתמר בן גביר פרסם: ״התיעוד בו נראה ליאו די, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע הירי בבקעה נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר הצליינים״.

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב גם הוא: "אסור שתל אביב תהפוך להיות מקום מסוכן לציבור המסורתי הדתי והחרדי. האחריות על הידיים של בני גנץ ויאיר לפיד. המחאה הפכה להיות מחאה נגד מסורת ישראל. זה מסוכן, תעצרו!".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר