בתום מאבק עיקש: אימו של עולה מאתיופיה הגיעה לחגיגות 100 שנה לכפר הנוער בו גדל בנה

נער שעלה עם אביו לארץ במהלך מבצע שלמה גדל והתחנך בכפר הנוער "מאיר שפייה" • היום חגג הכפר 100 שנה להיווסדו בהשתתפות אלפי בוגרים ובוגרות • רק לאחרונה הצליח איילא להוציא לאימו אשרת תייר - והגיע יחד עימה לאירוע, במהלכו הכירה את המקום בו חי כשהיא הייתה באתיופיה והוא בישראל

יעקב איילא ויזנה אסרס. צילום: יח"צ

כפר הנוער "מאיר שפייה" של ארגון נשות הדסה חגג היום (חמישי) 100 שנה להיווסדו. באירוע השתתפו אלפי בוגרות ובוגרי כפר הנוער יחד עם מאות מתלמידי הכפר הנוכחיים, עם מנהיגות ארגון נשות הדסה ועם הצוות החינוכי של הכפר בעבר ובהווה בראשות מנהל הכפר, יורם פניאס.

הכפר הוקם בשנת 1923 על ידי מנהיגי היישוב הישן, ביניהם מנחם אוסישקין. את הכפר הם הקימו על אדמות היישוב "מאיר שפייה" שהקים הברון רוטשילד. לאחר כמה שנים בודדות, רוטשילד העביר את הבעלות על הכפר לידי הנרייטה סאלד מייסדת ארגון "נשות הדסה" העולמי. מאז ועד היום הארגון פועל לגיוס תרומות ומשאבים לכפר ונשות הארגון מעורבות באופן אישי בהחזקת הכפר, בפיתוח הכפר ובקידום פרויקטים תרבותיים וחברתיים, למען נערות ונערי הכפר.

חגיגות 100 שנה לכפר הנוער, צילום: ליאור מזרחי

הכפר הוקם בתחילה עבור יתומי מלחמת העולם הראשונה, התפתח מהר מאוד לממדים גדולים ובמשך השנים גדלו והתחנכו בו עולים חדשים מרקעים שונים שעלו לארץ ללא הוריהם כחלק מתוכנית נעל"ה.

נרשמה במהלך האירוע סגירת מעגל עבור יעקב איילא (41), מבוגרי כפר הנוער שמתגורר בעיר נתניה. יעקב, שעלה ארצה עם אביו מאתיופיה במסגרת מבצע שלמה (1991), ניהל מאבק עיקש למעלה מ־20 שנה על מנת להשיג אשרת עלייה עבור אימו. בעודו חניך בכפר, צוות הכפר הוציא אותו לביקור הראשון מאז עלה ארצה, על מנת לבקר את אמו.

רק לאחרונה הצליח איילא להוציא לאימו אשרת תייר - והגיע יחד עם אימו, יזנה אסרס, לאירוע, במהלכו הכירה אימו את המקום בו חי כשהיא הייתה באתיופיה והוא בישראל.

סוזי פת בנבנישתי, מנכ"לית משרדי נשות הדסה בישראל, מרסי נתן, יו"ר עליית הנוער בארגון נשות הדסה ונשיאת הארגון לשעבר, יורם פניאס, מנהל כפר הנוער מאיר שפייה., צילום: ליאור מזרחי

יו"ר עליית הנוער בארגון נשות הדסה העולמי ונשיאת הארגון לשעבר, מרסי נתן: "הדסה, ארגון נשים הציוניות של אמריקה גאה לתמוך בכפר הנוער 'מאיר שפיה', כולי תקווה שנמשיך ביחד לעוד שנים רבות עם המורים המדהימים וכל הכפר, לספק חינוך מיטבי בסביבה ראויה תומכת ומוגנת. אנו מאחלים ופועלים למען עתיד פורה לכל נערות ונערי ישראל. מזל טוב מאיר שפייה על חגיגות שנת ה-100".

מנכ"לית משרדי נשות הדסה בישראל, סוזי פת בנבנישתי: "כפר הנוער מאיר שפייה הוא חלק מרכזי בפעילות נשות הדסה בישראל. אנו גאות להחזיק ולתמוך לכל אורך השנים בכפר הנוער 'מאיר שפייה' לצד כפר הנוער 'הדסה נעורים'. זהו יום היסטורי לכפר הנוער ויום היסטורי לארגון נשות הדסה העולמי שפועל למעלה מ־110 שנים ברציפות, על מנת לקדם את מערכת החינוך והבריאות במדינת ישראל. אני מודה לצוות הכפר בראשות יורם פניאס ולכל המארגנים על היום המיוחד הזה".

מנהל כפר 'מאיר שפייה', יורם פניאס: "זהו יום היסטורי ומרגש שאנו נערכים אליו כבר שנה. היום הזה, הציף בנו שוב את הגאווה הרבה באלפי הבוגרות והבוגרים של הכפר ובהישגים האישיים הנפלאים של כל אחת ואחד מהם. היום הזה, העמיק בנו ביתר שאת את תחושת השליחות לחינוך הדור הבא במאה השנים הבאות. אני מודה לכל המארגנים שנטלו חלק ביום הזה, ובמיוחד לבוגרות ובוגרי 'מאיר שפייה' שבאו ורגשו אותנו ולארגון נשות הדסה שמאפשרים את קיומו של כל המפעל הזה ותומכים בו במסירות וללא לאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר