הובהל לטיפול נמרץ, ונותח בלילה בראשו: שוטר נפצע באורח קשה בהפגנות בקפלן

במהלך הפגנות "צדק לרפאל" שהגיעו אמש גם לנתיבי איילון שנחסמו, הושלך חפץ חד לעבר שוטר שנפגע בראשו • חמישה שוטרים נוספים נפצעו • ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפה • מוביל המחאה: "מדובר במסתננים שניסו לפגוע גם המפגינים

חסימה באיילון צפון בהפגנות "צדק לרפאל"

הפגנות "צדק לרפאל" שהתקיימו אמש (רביעי) ברחוב קפלן בתל אביב ובהמשך בנתיבי איילון, יצאו משליטה. שישה שוטרים נפצעו, וביניהם שוטר שנפצע באורח קשה מחפץ חד שנזרק לעברו ופגע בראשו. 

השוטר שנפצע קשה הובהל לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, שם עבר ניתוח בראש. 

המחאה בת"א יוצאת משליטה \\ צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר ומפקד מרחב ירקון, תנ"צ איתן מנשה ואיתם שוטרים רבים המשרתים יחד הגיעו עם השוטר הפצוע לביה"ח איכילוב לתמוך במשפחתו.

במהלך ההפגנה החלו המפגינים לפרוץ את מעגלי האבטחה והגדרות שהוצבו לשמירה על ביטחונם, תוך שהם משתמשים בכוח ויורדים לאיילון ומבצעים חסימה של התנועה, זריקת חפצים, קרשים, גדרות והדלקת מדורות.

במהלך האירועים האלימים אמש נעצרו ארבעה מפגינים לחקירה בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

מפגינים ירדו לאיילון, צילום: קוקו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, אמר על אירועי אמש: "אנחנו עדים לפציעה קשה של שוטר זה השבוע השני ברציפות, דבר שצריך להדליק אצל כולנו נורה אדומה באשר לקלות שבה תוקפים באלימות כה קשה שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה.

"בשבוע שעבר היה ניסיון רצח של שוטר ואמש פציעה קשה של שוטר שנזקק לניתוח ופציעה של עוד חמישה שוטרים. משטרת ישראל תבוא חשבון עם פורעי החוק שבחרו לעבור החוק ברגל גסה ולפגוע בשוטרים שהכילו את המחאה ושמרו על ביטחונם של המפגינים והציבור כולו בזמן המחאה. אני שב ומדגיש כי משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק. אך יחד עם זאת ננהג באפס סובלנות כלפי פורעי החוק ונגיע לכל אחד ואחד מהם כפי שהגענו לחשוד בניסיון הרצח של השוטר בשבוע שעבר. בשם משטרת ישראל אני מאחל החלמה מהירה לשוטרים שנפצעו ומבטיח כי לא נעבור לסדר היום עד שנביא לדין כל מי שפגע בשוטרים ועבר על החוק".

מובילי מחאת "צדק לרפאל" על בקבוק תבערה שנזרק אמש בהפגנה: "זה פשע שנאה. ברור לנו שזה מישהו שהסתנן בכוונה להפגנה כדי לפגוע גם במפגינים וגם בשוטרים. מבקשים ממשטרת ישראל לעצור אותו במיידי. כולם התפזרו בשלום, למעט קומץ שבא במטרה להתעמת עם שוטרים. לקומץ הזה הסתנן אותו צעיר שלא שייך להפגנה ואינו בן העדה האתיופית, והצליח להכתים עדה שלמה במעשה הנפשע הזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר