אחרי ההרשעה: רוכברגר שוב רץ לראשות עיריית רמת השרון

רוכברגר כיהן כראש עיר במשך קצת יותר משתי קדנציות ונאלץ לצאת לנבצרות בשל כתב האישום שהוגש נגדו • בין השאר, הואשם בחתימה על חשבוניות פיקטיביות • ראש העיר הנוכחי, אבי גרובר, לא מוותר: "רוצה לקחת את העיר למאה השנייה שלה כעיר החזקה כלכלית בישראל"

רוכברגר בבית המשפט. "חזון לעיר מתקדמת". צילום: יוסי זליגר

הבחירות המקומיות ברמת השרון מחזירות למרכז הבמה את איציק רוכברגר (61), שכיהן במשך עשור כראש העירייה. הוא נבחר בפעם השלישית ברציפות לתפקיד, אך נאלץ לצאת לנבצרות לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

צפו: מועמדת המחנה הממלכתי דוברת וויזר צועקת בישיבת מועצת רמת השרון (ארכיון)// מתוך ערוץ היוטיוב של ירון גדות סיעת התעוררות 2023

רוכברגר הורשע בבית המשפט וכעת, לאחר שהסתיימה תקופת הקלון, הוא רץ שוב לתפקיד בבחירות הקרובות שיתקיימו בסוף אוקטובר. הוא מתמודד מול אבי גרובר (51), ראש העירייה המכהן. מולם יתמודדו גייל שורש וקרן ברנדס־מקסימוב, אולם ההערכה היא שרוכברגר וגרובר יתמודדו ראש בראש בסיבוב השני.

רוכברגר נבחר לראשונה לראשות העיר בבחירות 2003. בנובמבר 2007, שנה לפני הבחירות, המליצה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בחשד שחתם על חשבוניות פיקטיביות כאשר כיהן כיו"ר קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות.

באמצע שנת 2008 הוגשה לפרקליטות על ידי המשטרה המלצה נוספת נגד רוכברגר, הפעם בחשד לקבלת החזרי הוצאות בניגוד לחוק. למרות ההמלצות, בבחירות שהתקיימו בנובמבר 2008 הוא ניצח בגדול בסיבוב הראשון עם כמעט 90% מהקולות ונבחר לכהונה שנייה.

מצביעים בבחירות לראשות עיריית רמת השרון (ארכיון),

במאי 2013, ארבעה חודשים לפני מועד הבחירות, הוגש נגדו כתב אישום בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. בעקבות כתב האישום הורה בג"ץ להפסיק את כהונתו אך התיר לו להתמודד בבחירות.

בנובמבר 2013 הוא נבחר בפעם השלישית כראש העיר, אך זמן קצר לאחר מכן הוא הודיע על נבצרות עד לסיום משפטו. בדצמבר 2014 רוכברגר הורשע במרבית העבירות שיוחסו לו. במאי 2015 נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ונקבע שדבק בו קלון. בבחירות של 2018 הוא ניסה להתמודד שוב לתפקיד, אך בית המשפט פסל אותו.

בעקבות הרשעתו התקיימו בתחילת 2016 בחירות מיוחדות ברמת השרון לתפקיד ראש העיר בלבד. גרובר ניצח בסיבוב השני. מאז ניצח בסיבוב בחירות נוסף שנתיים לאחר מכן.

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, צילום: לירון מולדובן

רוכברגר אמר ל"ישראל היום" על התמודדותו המחודשת: "החזון שהנחה אותי בעת כהונתי הוא הפיכת רמת השרון לעיר מתקדמת וחדשנית השומרת על אופייה, עם חופש לדת וחופש מדת, עיר בעלת מאפיינים ליברליים המתנהלת תוך שיח מכיל בין הקהילות. זו עיר של מצטיינים והצטיינות, והיא דורשת מנהיגות מצטיינת ולא יכולה לסבול בינוניות או חוסר ניסיון".

גרובר: "חשוב לי להמשיך"

גרובר אמר ל"ישראל היום": "רמת השרון מובילה בשורה ארוכה של פרמטרים, ובראשם באיכות החינוך בעיר, וזוכה לביקוש אדיר של תושבים שרוצים לגור בה. זה בזכות שילוב של עירייה עובדת וקהילה מאוד חזקה ותומכת".

"אני מאוד שמח על זה. אני מסיים קדנציה עם עשייה רבה, וחשוב לי להמשיך אותה ולקחת את רמת השרון למאה השנייה שלה כעיר החזקה כלכלית בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר