אסון בנחל דוד: ילד בן שמונה נהרג במפולת סלעים סמוך לעין גדי

שמונה פצועים נוספים במקום • בת ארבע במצב בינוני, ארבעה נפצעו במצב קל • מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי הגיע לזירה • נחסמו צירי הגישה לעין גדי • לביא בן ה-8 שנצע באירוע סיפר: "אחותי ואני חטפנו סלע בראש, וקשרתי לה חולצה במקום הפצע"

פינוי פצועים מאזור עין גדי . צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ילד בן שמונה נהרג ושמונה נפצעו במפולת סלעים שהתרחשה היום (חמישי) בנחל דוד באזור עין גדי. מסוקים צבאיים ואזרחיים הגיעו לזירה. השרים איתמר בן גביר ועידית סילמן הגיעו לזירה, וכך גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

תיעוד מהזירה // צילום: תיעוד מבצעי מד"א, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פינוי פצועה לסורוקה מאסון המפולת בעין גדי, צילום: דודו גרינשפן

לביא, ילד בן שמונה, שנפצע במפולת הסלעים, סיפר בבית החולים: "הגענו למפל ונפלה עלינו מפולת סלעים. חטפתי סלע בראש. אחיות שלי גם חטפו. הורדתי את החולצה וקשרתי אותה סביב האצבע של אחותי שקיבלה מכה חזקה".

אנשי מד"א, הפרמדיק ליאור שאשא והחובש מג'אהד אל עמור, סיפרו: "מדובר בשטח מורכב. הגענו מהר למקום, כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע. הבחנו בכמה פצועים שנחבלו ממפולת אבנים: ילד כבן 5 היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הן מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני. לחניון הנחל הגיעו ארבעה פצועים נוספים: גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה כבת 4 וילד כבן 8, שנחבלו מהאבנים.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הגיע לזירה בעין גדי, צילום: אורן בן חקון

פינוי הפצועים ממפולת הסלעים בעין גדי: דוברות סורוקה, דוברות שיבא, מד"א

לביא בן ה-8 שנפצע בעין גדי תיאר: שמענו שני בומים חזקים והתחילו ליפול עלינו אבנים

"הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ושני הגברים מצבם קל. לאחר טיפול בשטח פינינו את הפצועים במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים. בנוסף, טיפלנו במקום בכמה נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש".

אמבלונסים של מד"א בזירה בעין גדי, צילום: מד"א

מרשות הטבע והגנים נמסר: "נחל דוד נסגר והמטיילים מפונים מהמקום. שמורת נחל ערוגות פתוחה ובית הכנסת העתיק. פקחי רשות הטבע והגנים נכנסים לנחל לאחר סיום פינוי הפצועים. הפקחים מפנים את המטיילים וסורקים גם בחלק העליון במערת דודים. התקבלו דיווחים על התדרדרות אבנים נוספת בחלק הצפוני של מפל דוד. אנו מבקשים מהמטיילים לא להיכנס לנחל. פקחי רשות הטבע והגנים ממשיכים לסרוק את הנחל".

כוחות חילוץ ורפואה בזירה, צילום: אורן בן חקון

מפקד יחידת חילוץ עין גדי אלון שחל, אחד הראשונים שהגיעו לזירת האסון, סיפר: "סמוך ל-09:15 קיבלנו קריאה משמורת עין גדי על מפולת אבנים. רץ חלוץ עם הפקחים לדווח לנו מה קורה. הקפצנו את חיל אוויר ומדא. חלק מהאנשים היו מחוץ לנחל וחלק בפנים. החובשים הגיעו ראשונים ואנשים טופלו. מקום הנפילה במסלול של ההליכה בנחל. אנשי מקצוע יבדקו את הנושא. טיפלו במשפחה בקרבת המקום. הבן היה בטיפול חובשים שלנו ושל מד"א עם מאמצי החייאה".

ליאור לב, סגן מנהל שמורת עין גדי, אמר: "הבוקר בסביבות 09:30 קיבלנו דיווח על התמוטטות סלעים בנחל דוד. הקפצנו ישר פקחים, יחידת חילוץ, משטרה, צבא ואת כל הכוחות הרלוונטיים. חילצנו נפגעים, שפונו לבתי חולים. אנחנו ממשיכים בסריקות, הנחל סגור".

פינוי פצועה לסורוקה מאסון המפולת בעין גדי, צילום: דודו גרינשפן

אזור נחל דוד נחשב לאחד האזורים הכי מתוירים באזור ים המלח, כאשר במיוחד בחודשי הקיץ, מגיעים לאזור מטיילים רבים לאחד המסלולים המבוקשים והיפים בדרום הארץ.

עין גדי, צילום: ליאור מזרחי

בין האטרקציות שישנן באזור ניתן למנות את מתחם נחל דוד, נחל ערוגות, מתחם עתיקות עין גדי ועוד. כאמור, מדובר באזור עם נופים מדבריים מרהיבים, שאליו מגיעים אלפי מטיילים ולעתים אף יותר מכך בכל שבוע. באזור ישנם מסלולים מוסדרים שמטופלים ומנוהלים על ידי רשות הטבע והגנים ורוב המטיילים עוברים באותם אזורים מוסדרים, שנחשבים בדרך כלל לבטוחים.

השתתפו בהכנת הידיעה: מיטל יסעור בית-אור ושמעון יעיש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר