מכתב התמיכה של המילואימניקים במפקד חיל הים: "אחוות הנשק ניצבת מעל לכל ויכוח או מחלוקת"

"פורום המילואימניקים" המאגד עשרות אלפי לוחמים שלח מכתב חיזוק לאלוף דוד סער סלמה, שהקפיא שירות מילואים לקצינים שסירבו להתייצב במחאה על הרפורמה המשפטית • במכתב ציינו: "שימוש בנשק הסרבנות פסול בתכלית - תגובתך הולמת"

אלוף משנה עמוס הכהן

חיזוק משמעותי: "פורום המילואימניקים" הכולל בתוכו למעלה מעשרים אלף אנשי מילואים מכל הסיירות והיחידות בצה"ל, שלח השבוע מכתב תמיכה למפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, על כך שהקפיא את שירות המילואים של תתי אלופים בחיל שהכריזו על אי התייצבות בשל הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

קציני מילואים קיימו מסיבת עיתונאים בקריאה לא לסרבנות | יוני ריקנר

אנשי פורום המילואים כתבו למפקד חיל הים: "אנו, קצינים ולוחמים במערך המילואים של צה"ל, מבקשים להביע את הערכתנו הכנה על עמידתך הנחושה אל מול איומים בסרבנות לשירות מילואים בצבא".

הם הוסיפו: "תגובתך הברורה לאיומי 'הפסקת-התנדבות' (סרבנות) היא התגובה הנדרשת בימים אלו שבהם המבוכה מאיימת לדחוק את הנחישות. היא הולמת את הערכים שעליהם חונכנו וליוו אותנו לאורך כל שנות שירותנו – כי השירות בצה״ל הוא זכות וחובה כאחד, הוא יסוד העוצמה של ישראל, וכי אחוות הנשק ניצבת מעל לכל וויכוח או מחלוקת.

ערכי צה"ל לפני הכל

''תגובתך משדרת את המסר הנחוץ – שימוש בנשק הסירוב לשרת במילואים כמנוף למאבק פוליטי (לטובת צד כלשהו) פסול בתכלית. זהו מסר מחזק עבורנו ועבור רבים, המצפים למענה פיקודי נחוש אל מול האיומים בפגיעה במוכנות הקרבית של המילואים ובלכידות בחברה הישראלית", נאמר במכתב החיזוק.

מחאת המילואימניקים, חתימה על מכתב אי התייצבות במוזיאון ת"א (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

מ', איש מילואים בסיירת מטכ"ל, ממקימי "פורום המילואימניקים", סיפר ל"ישראל היום" על מכתב התמיכה ועל האווירה שקיימת בקרב לוחמי צה"ל במילואים ולדבריו פחות מבוטאת בציבוריות הישראלית על רקע המחאה נגד חקיקת הרפורמה המשפטית.

"כאשר התחילה כל המהומה סביב החקיקה, והיו הצהרות על סירוב להתגייס לשירות מילואים, התארגנו 300 לוחמי מילואים של סיירת מטכ"ל, כדי להודיע שאנחנו נתייצב לשרת בכל מצב. כתבנו גם מכתב כזה והתארגנו ללא קשר לעמדות האישיות של כל אחד מהמשרתים כי רצינו להגיד ששירות בצה"ל, הוא דבר קדוש ומחוץ למחלוקת", אומר מ'.

"נתייצב בכל מצב"

לדבריו, היוזמה זכתה להד גדול בקרב משרתי מילואים רבים בצה"ל שהצטרפו לפורום החדש בהמוניהם. "אחרי שהקמנו את הפורום ביחידה הרחבנו את המהלך והצטרפו אלינו לוחמים בשלד"ג, במגל"ן, בדובדבן ומכל היחידות הלוחמות והעורפיות בצה"ל, גם מילואימניקים של היחידות החרדיות בצבא הצטרפו אלינו," סיפר.

אל"מ עמוס הכהן (ארכיון), צילום: אנצ'ו ג'יני

"העיקרון המאחד הוא ההבנה כמה שירות מילואים הוא דבר חשוב ושצריך לשמור את צה"ל מחוץ למחלוקת. לכן שמחנו מאד מהפעולה החריפה והחזקה של מפקד חיל הים האלוף שלא חשש להדיח אפילו תתי אלופים ולכן החלטנו לחזק אותו ולשלוח אלף מכתב חם של אלפי מילואימניקים שבו אנחנו כולנו עומדים מאחוריו", מסכם מ'.

שותף נוסף ליזומת פורום המילואימנקים הוא אל"מ במיל' עמוס הכהן, מפקד חטיבת הנח"ל לשעבר, מפקד ולוחם בסיירת מטכ"ל.

"בפורום שלנו יש חברים מלמעלה מעשר יחידות בצה"ל, כולל שייטת 13, סיירת מטכ"ל, דובדבן, שלד"ג, מגל"ן, אגוז ואחרות. אנחנו רוצים פשוט להגיד את הברור מאליו - ביטחון ישראל הוא מעל הכל. בפורום יש תומכי הרפורמה, מתנגדי הרפורמה ולוחמים ומפקדים במילואים מכל שדרות הצבא, מה שאנחנו אומרים שאנו נתייצב לכל משימה שהיא ולא נתנה את השירות בצבא במה שקורה במדינה, ההגנה על המדינה שלנו היא מעל הכל", אומר הכהן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר