השר פנה לנתניהו בעקבות רצח בכיר העירייה: "לערב את השב"כ"

שר הפנים משה ארבל שלח את המכתב לראש הממשלה • "הבחירות בנסיבות אלו לא יכולות לבטא את רצון הבוחר" • יו"ר השלטון המקומי קרא לבן גביר ולמפכ"ל לערוך דיון חירום • ח"כ מרע"מ: "בן גביר זה לא השר לביטחון לאומי, זה שר ההזיה"

מנכ"ל עיריית טירה ד"ר עבד אלרחמאן קשוע. צילום: באדיבות אתר עיריית טירה

נבחרי ציבור על הכוונת לפני הבחירות - והלחץ גם מתוך הממשלה גובר: שר הפנים משה ארבל פנה אמש (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לערב את השב"כ בחקירת האירועים שבהם נפגעים אנשים הרשויות המקומיות, על רקע הבחירות המקומיות שייערכו בסוף אוקטובר. המכתב נשלח כשעה לאחר רציחתו של מנכ"ל עיריית טירה ד"ר עבאד אל-רחמאן קשוע ופציעתם של חבר מועצה ושייח מוכר.

"האירוע היום מהווה המשך לאירועים נוספים מהעת האחרונה בהם בין היתר נרצח עוזר ראש מועצת פורדייס, נורה ונפצע עוזר ראש עיריית שיבלי וכעת נרצח מנכ"ל עיריית טירה. כל זאת בחודש ימים בלבד ומבלי להזכיר מקרים רבים של איומים על מי שמבקש להציג עצמו כמועמד בבחירות", כתב ארבל.

רה"מ ייענה לבקשתו? שר הפנים משה ארבל, צילום: גדעון מרקוביץ'

"הבחירות בנסיבות אלו לא יכולות לבטא את רצון הבוחר. ניכר שתופעת האלימות במגזר סביב עובדים בכירים, מועמדים ומכהנים ערב הבחירות מחייבת התערבות מיידית של ראש הממשלה וראש שירות הביטחון הכללי".

בנוסף, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס פנה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמפכ"ל קובי שבתאי וקרא לקיים "דיון חירום דחוף להגנה על בכירים ברשויות הערביות".

זירת הירי בטירה, 21 באוגוסט 2023

"משטרת ישראל חייבת לפעול ביד קשה ובלתי מתפשרת, בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד אותם עבריינים שעושים ככל העולה על רוחם. כידוע לכם, אנו נמצאים כחודשיים לפני בחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו ב-31 לאוקטובר וככל שנתקרב למועד זה, האלימות כלפי הרשויות המקומיות צפויה רק להחריף. על כן, אנו דורשים לכנס דיון חירום דחוף ולמצוא פתרונות שיגנו על נבחרי ציבור ועל בכירים ועוברים ברשויות המקומיות".

"לפעול ביד קשה". זירת רצח מנכ"ל עיריית טירה, צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב מיוחדת בה סקרו בפניו שוטרי מערך המודיעין והחקירות את הממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך והדגיש בסיומה כי "החקירה מוצבת בראש סדר העדיפות המחוזי" נוכח חומרת האירוע, בו נרצח בעל תפקיד ציבורי במוסד שלטוני ולפיכך הנחה את הימ"ר לנהל את החקירה, לצד העצמת הפריסה המבצעית בעיר למען שלום הציבור.

ראש עיריית טירה מאמון עבד אל-חי הגיע לבית החולים כדי להתעדכן במצב הפצועים. "קשה לי לדבר ברגע הקשה הזה", הוא אמר. ח"כ ווליד טהא מרע"מ אמר: "לא יודעים למה ירו במנכ"ל ובפצועים. כל איש ציבור יכול להירצח. גם אני כחבר כנסת, חיי בסכנה. הדם שלנו לא מעניין את השר בן גביר. זה שר ההזיה, לא השר לביטחון לאומי". ד"ר קשוע היה חבר מועצת השורא. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר