קורע את הלב: בנו של הלום קרב שהפך לצמח זועק לעזרה בדיון בכנסת | צפו

אלון סער שאביו רונן ניסה להתאבד לאחר שלא קיבל עזרה התפרץ בזעם בדיון בכנסת • הבן תיאר את תלאות הלומי הקרב ובני משפחותיהם בדיון על רקע התאבדותם של בר כלף ואור דוניו • עוד הסתבר כי בקרוב תיאלץ המשפחה לשלם עבור חשבון האשפוז של האב, בסך של כמה עשרות אלפי שקלים

על סף דמעות. אלון סער מאבד את שלוותו בדיון. צילום: אורן בן חקון

במונולוג קורע לב קשה לצפייה, אלון סער, בנו של רונן סער, הלום קרב ממלחמת לבנון השנייה שניסה להתאבד וכעת נמצא במצב צמח, תיאר את התלאות העוברים על הלומי הקרב ובני משפחותיהם המנסים לקבל סיוע מהמדינה.

בכנסת התקיים כנס חירום שיזמה השדולה לסיוע להלומי והלומות קרב ובני משפחותיהם, בעקבות התאבדותם של בר כלף ואור דוניו. בדיון משתתפים נציגי עמותות רבות המסייעות להלומי קרב, וכן הלומי קרב אשר סיפרו בעצמם על הקשיים מול אגף השיקום.

אלון סער מאבד את שלוותו בדיון, צילום: אורן בן חקון

אחת מנציגי העמותות סיפר כי מאז ניסיון ההתאבדות של איציק סעידיאן, התאבדו למעלה מעשרים לוחמים הלומי קרב. "חייבים לעשות משהו לפני שנגיע למצב כמו בארצות הברית, שם מתאבדים בכל יום למעלה מעשרים הלומי קרב. יכולנו להציל את בר ואור אם המערכת הייתה מתקנת את הדברים לפני שנה כבר".

עוד הוסיפה, "למה הלומי קרב צריכים לרוץ אחרי מפקדים ולאסוף עדויות.. מה אנחנו חוקרים פרטיים? יש לנו כוחות נפשיים לשאול את המפקד, אתה זוכר שהיינו בקרב וספגתי כדור דו"צ? למה אנחנו צריכים להתעסק עם זה. המערכת צריכה לאתר את הדברים האלה, לא ההלום".

יוזם הדיון, ח"כ מיכאל ביטון, צילום: אורן בן חקון

המשתתפים מתחו ביקורת על היעדרות נציגי צה"ל מהדיון החשוב כל כך. בין הדוברים היה גם אלון, בנו של רונן, אשר ניסה להתאבד בדצמבר 2021 מול משרדי אגף השיקום בקריית אונו, ניצל, אך סובל מאז מנזק מוחי.

בדמעות. הדיון על הלומי הקרב בכנסת, צילום: אורן בן חקון

אלון סיפר כיצד מתזזים את אמא שלו באגף השיקום, כיצד התקשרו אליה ונזפו בה על כך שבעלה, אשר שוכב בקומה בבית החולים, לא הגיע לדיון. הוא סיפר כיצד כאשר היה בטיול בדרום אמריקה עם חבר, האחרון השתטח על הקרקע כאשר שמע זיקוקים. "אני מכיר את זה מהבית", אמר בכאב.

דיון סוער ואמוציונלי שיצא משליטה, צילום: אורן בן חקון

עוד הסתבר כי בקרוב תיאלץ המשפחה לשלם עבור חשבון האשפוז של האב, בסך של כמה עשרות אלפי שקלים ועל כך ענה ח"כ מיכאל ביטון, מיוזמי הכנס ביחד עם ח"כ יצחק קרויזר, כי הוא בירר את הנושא מול אגף השיקום, והובטח לו כי גם מי שנמצא בתהליך של הכרה ועדיין לא הוכר, יקבל מימון מלא עבור טיפולים ואשפוזים.

יש לציין כי הנוכחים הגיבו בספקנות כששמעו זאת, תגובה שממחישה עד כמה גדול הוא חוסר האמון באגף השיקום.

יו"ר משותף בשדולה ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אמר בדיון: "אלה הבנים שלנו שהשאירו את הכוחות שלהם בשדה הקרב עבורם הקרב עדיין לא נגמר. ולכן מוטלת עלינו החובה להשמיע את קולם, וזוהי מטרת הכינוס חירום. לתת מענים ופתרונות לנכי צה"ל השקופים: הלומי הקרב. אנו חייבים לעשות ככל שניתן על מנת לסייע להם. אף אחד לא עושה לגיבורים האלה טובה וזוהי חובה מוסרית ראשונה במעלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר