במוצאי תשעה באב: עשרת אלפים איש הפגינו נגד הרפורמה

המוחים צעדו מרוטשילד והתמקמו בצומת קפלן • ראשי המחאה: "מול חוקי הדיקטטורה החדשים עלינו להגביר הילוך ולהמשיך" • כמה מפגינים חסמו את איילון לכיוון צפון סמוך לרוקח • בסוף השבוע יימשכו ההפגנות - לצד מחאה מול ביתו של שר האוצר סמוטריץ'

המונים צועדים לקפלן. צילום: אי.אף.פי

המחאה נגד הרפורמה המשפטית התחדשה הערב, (חמישי) כאשר מאות צעדו מרוטשילד אל צומת קפלן, שם התאספו כעשרת אלפים איש. אלפים נוספים הפגינו בשאר אזורי מחאה ברחבי הארץ. קבוצת "כוח קפלן" המובילה את המאבק, הודיעה כי המחאה עוברת משלב "הבלימה" לשלב "ההתקפה". מאות חסמו את צומת כפר סבא רעננה. חבורת מפגינים חסמה את איילון לכיוון צפון סמוך למחלף רוקח.

במוצאי תשעה באב: כ-10,000 הפגינו נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב // צילום: משה בן שמחון

מוחים בקפלן, צילום: גדעון מרקוביץ'

מפגינים יורים פצצות תאורה בקפלן // שב״פ

צועדים להפגנה המרכזית, צילום: אי.פי

מפגינים חוסמים את איילון צפון סמוך למחלף רוקח // צילום: אפרת ספרן

מוקדם יותר הערב עיכבה המשטרה לחקירה תושב נתניה בשנות ה-50 לחייו לאחר שפרסם ברשתות החברתיות פוסט המעודד אלימות נגד מפגינים. בפוסט נראה תמונת בקבוק הנחזה לבקבוק תבערה וכן הכיתוב "אני מוכן להערב". בסיום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט על המשך הטיפול בנושא.

הפוסט שהעלה תושב נתניה נגד המפגינים, צילום: דוברות המשטרה

קצין משטרה בכיר במטה הארצי אמר ל"ישראל היום" כי "כל עוד המחאה תהיה לגיטימית בקפלן, נשמח לאבטח את המפגינים. אנחנו עושים הפרדה בין מחאה לבין הפרות סדר - שבהן נפעל במדרגים השונים. עד כה הפעלנו מכת"זית, אם נצטרך נפעיל גם בואש, רימוני הלם והשוטרים אף ישתמשו באלות אם יהיה בכך צורך. אני מקווה שלא נגיע לשם".

לאחר התדרוך של הקצין הבכיר, במשטרת מחוז תל אביב ביקשו להבהיר כי בניגוד לפרסומים אודות השימוש באמצעים לפיזור הפגנות ושימוש באלות, הדבר אינו נכון ואינו תואם את היערכות המשטרה. יחד עם זאת מדגישים כי "לא נאפשר פגיעה בשוטרים, בתשתיות ובסמלי שלטון ונפעל באפס סובלנות כלפי מפירי החוק".

מפגינים חוסמים את צומת כפר סבא רעננה // צילום: בני משי

ההמון צועד ברחוב הרכבת לכיוון קפלן // צילום: נטע דקל

מאות מתאספים ברוטשילד ת"א לקראת הצעדה לקפלן // צילום: שב"פ

צועדים לקפלן, צילום: גדעון מרקוביץ'

"השינוי מתחיל מכאן": מפגינים בצומת רעננה

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון עם המפגינים ברוטשילד, צילום: גדעון מרקוביץ'

"מקור ההפיכה המשטרית - האליטה המתנחלית"

בתוך כך, בתנועת "עומדים ביחד" החליטו כי בעקבות החקיקה לקיים מחר צעדה והפגנה בקדומים מחוץ לביתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. זאת במטרה "להפגין היכן ששורשי ההפיכה המשטרית מתחילים - בביתם של האליטה המתנחלית".

אלון-לי גרין, מנהל תנועת "עומדים ביחד" מסר: "המטרה היא לא רק עניין של עוד כוח לשלטון, אלא שמירה על כוחן של ההתנחלויות, סיפוח השטחים, להמשיך לבצע פוגרומים בכפרים פלשתינים ולנרמל עליונות יהודית. ההפיכה המשטרית לא נועדה לעודד שוויון, אלא להעצים את כוחה של האליטה המתנחלית - סמוטריץ', רוטמן ובן גביר. מחר נגיע עשרות פעילים להפגין מול האדריכל האמיתי של ההפיכה - שר האוצר סמוטריץ'".

הסדרי תנועה הערב בתל אביב

היום מהשעה 18.00 ייחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. צומת קפלן דרך מנחם בגין ייחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים). רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20). צומת יגאל אלון - השלום ייחסם למערב. ייחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ). ייחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה). צומת השלום - עליית הנוער ייחסם למזרח. צומת יגאל אלון - השלום ייחסם לדרום. צומת יגאל אלון - תובל ייחסם לצפון. צומת יצחק שדה - המסגר ייחסם לצפון. לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר. ייחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).

לו"ז ההפגנות המתוכנן

19:00: מול מירשווילי ערוץ 14 - חבצלת השרון 36, הרצליה

19:00: מאחז הדמוקרטיה הרצליה מארח את איל נוה מאחים לנשק, בן גוריון 31

19:30: גשר ההלכה בתל אביב

20:00: צומת רעננה

20:20: צעדה מרוטשילד 1 בתל אביב לרחוב קפלן

20:30: צומת קריית עקרון

20:30: הפגנה נגד הלהט״בופוביה מחוץ לקניון רחובות

21:00: ההפגנה המרכזית בקפלן, תל אביב

עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז והן ייעודכנו באפליקציית waze. המשטרה מבקשת להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות.

במקביל, משטרת ישראל נערכת לקראת מחאה שתתקיים בחיפה בציר סטלה מאריס היום החל מהשעה 16:00. גם שם יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה ורכבים יופנו לצירים חלופיים. דרך סטלה מאריס צפויה להיחסם לבאים מכיוון טשרניחובסקי וכן לבאים מרחוב הגפן - הברון הירש .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר