רעידת אדמה בשב"ס: הנציבה קטי פרי מסיימת את תפקידה

פרי שיגרה מכתב לשר בן גביר, ובו הודיעה על סיום תפקידה בתום הקדנציה: "אמשיך להוביל את הארגון ולקדמו בחצי השנה הקרובה" • הצעד הדרמטי של פרי מגיע פחות משבוע אחרי הפרסום ב"ישראל היום" על הסכסוך בינה לבין השר בן גביר

קטי פרי. צילום: יהונתן שאול

נציבת שב"ס קטי פרי הודיעה הערב (חמישי) לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על סיום תפקידה. הצעד הדרמטי מגיע פחות משבוע לאחר הפרסום ב"ישראל היום", על מתיחות בין השניים.

במכתב ששיגרה הנציבה לבן גביר כתבה כי היא תסיים את תפקידה בתאריך 24 בינואר 2024, ובכך תשלים 36 שנות שירות במדים למען ביטחון מדינת ישראל: "בתקופת כהונתי כנציבה יזמתי ויישמתי תכנית אסטרטגית ותהליכי עומק בתחומי הביטחון, הטכנולוגיה, המודיעין, כוח האדם
והתשתיות, לקידום שירות בתי הסוהר ולסגירת פערים ארוכי שנים מהם סבל הארגון, וזאת לצד התמודדות אחראית ונחושה עם אתגרי ביטחון וכליאה שוטפים. בנקודת זמן זו, אינני מעוניינת להאריך את תקופת שירותי והחלטתי לסיים כהונתי כנציבת בתי הסוהר ביום 24.1.2024".

המכתב ששיגרה הנציבה לשר בן גביר,

הנציבה הוסיפה: "כמובן אמשיך להוביל את הארגון ולקדמו בחצי השנה הקרובה. שירות בתי סוהר הוא כבית לי והוא מורכב מסגל איכותי היקר לליבי, העושה לילות כימים לעמידה בייעוד השירות במסירות ובנאמנות".

בן גביר וקטי פרי (ארכיון), צילום: דוברות שב"ס

גורמים בסביבת בן גביר מסרו כי הנציבה שב"ס לא תבקש שנה רביעית, אחרי שהובהר לה על ידי השר בן גביר "שנגמרו הטיוח בשב"ס, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, ובעיקר, נגמרו הימים שהפיקוד הבכיר מאשים הש.ג במחדלים שהוא עצמו אחראי להם".

הרקע למכתב

כזכור, בסביבתו של השר בן גביר טענו כי בעקבות שימוע שערך לבכירי שב"ס, נציבת שרות בתי הסוהר "נקמה" בו על ידי העברת אסירים יהודים, שחלקם נעצרו בפראות בחווארה, לתא קטן עם פשפשים. ל"ישראל היום" נודע כי הדבר עורר את חמתו של בן גביר ובעקבות זאת זימן אליו את מפקד הכלא לבירור שאמור להתקיים היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר