בלעדי: התקציב של קרן קולנוע שומרון יוגדל משמעותית

מדובר בהחלטה דרמטית לקרן, שספגה מתקפות ואיומים בחרמות בשל מיקומה ביו"ש • יוסי דגן: "עוד תקרת זכוכית מתנפצת במדינת ישראל

עושים היסטוריה. פרמיירה ביישוב פדואל. צילום: עמנואל מימון

תקציבה של קרן קולנוע שומרון יוגדל באופן דרמטי, מה שיהפוך אותה לאחת מקרנות הקולנוע הגדולות ביותר בישראל, כך הודיע שר התרבות מיקי זוהר במהלך פרמיירה לסרט "ההילולה: שנות ה-90" שנערך במתחם המרפסת של המדינה בפדואל. "אני מתחייב שתקציב הקרן יוכפל בשנת 2024, אם לא יותר", אמר זוהר.

מדובר באמירה משמעותית ובחיזוק דרמטי לקרן שספגה מתקפות ואיומים בחרמות בשנים האחרונות בשל מיקומה ביהודה ושומרון.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר, צילום: אורן בן חקון

דבריו של השר זוהר נאמרו במהלך הפרמיירה של הסרט החדש, שמבוסס על הסדרה הפופולרית "שנות ה-90" של "רשת", ושצולם בין היתר בקבר יוסף, שהושחת אתמול על ידי פורעים פלשתינים. הסרט החדש, שזוכה לשבחים, הינו הסרט הראשון של קרן קולנוע שומרון לקהל הרחב.

"זה ערב היסטורי, שבו הגבולות לא קיימים. אם הייתי צריך להגיע לתפקיד הזה – זה רק בשביל הערב הזה", אמר השר זוהר באירוע החגיגי. הוא ציין כי הוא מתכוון להגדיל דרמטית גם את יתר קרנות הקולנוע האזוריות – בנגב, בגליל ובפריפריה, "כדי שיהיו שם סרטים ולא רק באזור מסוים בארץ, ואנחנו נעשה את זה משום שזו אמירה חשובה למען כל עולם התרבות".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, צילום: צחי מרים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגדיר גם הוא את האירוע כחסר תקדים. "עוד תקרת זכוכית מתנפצת במדינת ישראל. הסרט הזה צולם גם בנגב וגם בשומרון, כי הנגב, כמו עלי זהב, אלון מורה, פדואל וקבר יוסף הם חלק בלתי נפרד ממפת התרבות של מדינת ישראל – לפחות כמו תל אביב. אחרי ארבע שנים של עבודה אי אפשר כבר היום לדמיין את מפת התרבות של מדינת ישראל בלי הסרטים שהתחילו לצאת מכאן מיהודה ושומרון".

אסתר אלוש, מנכ"לית קרן הקולנוע שומרון, הצהירה כי הסרט הוא רק אחד מתוך רבים שיוסרטו בהמשך. "נמשיך לפעול למען יצירה תרבותית עשירה ומגוונת, להביא לכאן את המיטב של הקולנוע הישראלי ולייצא החוצה את הקול התרבותי הייחודי של יו"ש".

את ערב הפרמיירה הנחה השחקן גרא סנדלר, שמגלם את הדמות "ממוקה". הוא סיפר כי שירת באזור וחש לו אהדה רבה. "אני תמיד מתחבר אליכם. אני רוצה להצדיע, עם כל תושבי ישראל, לתושבי גב ההר וצפון השומרון, שעומדים בימים אלא בחזית, כל הכבוד להם", אמר בפרמיירה, שהתרחשה ערב המבצע בג'נין.

חוגגים עונה חמישית לשנות ה-80 | משה בן שמחון

השחקן יוסי וידר גם הוא אמר דברים דומים: "כשאמרו שיש פרימיירה בשומרון, אמרתי גם ברגל אני בא. אני מחובר בלב ובנשמה אליכם, אל התושבים, אתם עושים הרבה למען מדינת ישראל".

שלום אסייג יוצר הסרט אמר: "אני רוצה להודות לקרן קולנוע שומרון על השותפות המלאה בסרט הזה, לא רק שהגשנו וקיבלנו מענק לעשות סרט, הם פשוט ליוו אותנו, כל עזרה כל דבר, פתחו בפנינו דלתות בכל היישובים מסביב, קיבלו אותנו הכי יפה בעולם ולא רק הם, כל השומרון. בכלל היה כיף לצלם פה כולם נרתמו, כולם התרגשו יחד איתנו והרגישו שעושים פה משהו מיוחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר