"הרגשנו בום": במקביל לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה - שוגר טיל שהתפוצץ באוויר

שרידי הטיל ושבריו אותרו ברהט • במקביל, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור חומס • צה"ל תקף בשטח סוריה את הסוללה ממנה שוגר טיל נ״מ • בסוריה מדווחים על הרוג וארבעה פצועים לכוח קודס של משמרות המהפכה מהתקיפה • בתקיפה בג'נין נפל רחפן צה"ל, האירוע מתוחקר • בג'יהאד האסלאמי טוענים כי חמושים הצליחו להפיל את הרחפן לאחר שירו לעברו

תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות (ארכיון)

רבים ברחבי הארץ שמעו פיצוץ הלילה (בין שבת לראשון). לאחר מכן התברר שזוהה שיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה. הטיל התפוצץ באוויר, וככל הנראה שרידיו נמצאו ברהט. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. מאוחר יותר אישרו בצה"ל כי ישראל תקפה בשטח סוריה את הסוללה ממנה שוגר טיל נ״מ.

כאמור, מטוסי קרב תקפו הלילה (ראשון) סוללת נ״מ בשטח סוריה, בתגובה לשיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הלילה. בנוסף תקפו המטוסים מטרות נוספות במרחב.

בסוריה מדווחים על הרוג וארבעה פצועים בתקיפה, מהמיליציות הפרו איראניות. לטענת הסורים, ההרוג וארבעת הפצועים השתייכו לכוח קודס של משמרות המהפכה. לדיווח אין אישור נכון לעכשיו ממקורות איראניים. כמו כן, דיווח המרכז הסורי כי התקיפה בלילה פגעה באתרים ומחסנים של חיזבאללה באזור חומס, ובהמשך הותקפה סוללת נ"מ באזור טרטוס.

מתחקור ראשוני עולה כי הטיל ששוגר הלילה משטח סוריה לשטח ישראל התפוצץ באוויר בשמי הארץ. אין נפגעים ואין הנחיות מיוחדות לעורף. שרידי הטיל נמצאו בדרום הארץ, ברהט, שם התקבל דיווח על מציאת שברים וחלקי טיל. כוחות צה"ל ומשטרת ישראל פועלים במרחב לאיסוף הנפלים ולהעברתם להמשך טיפול כוחות הביטחון.

מקור צבאי סורי מסר כי בסביבות השעה 0:20 לפנות בוקר, ישראל תקפה מכיוון לבנון מטרות באזור העיר חומס. לדבריו, מערכת ההגנה האווירית הופעלה והפגיעות הוגבלו ל"נזק חומרי".

המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה ומזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי התקיפה התמקדה באזור שנחשב לחממה של חיזבאללה. במרכז העריכו כי במקום היו מחסני תחמושת של מיליציות פרו איראניות. כמו כן דווח על אמבולנסים שיצאו לכיוון האתרים שנפגעו.

ככל הנראה, שרידי הטיל,

במקביל, הטלוויזיה הסורית דיווחה הלילה (אור ליום ראשון) על הפעלת מערכות ההגנה האווירית באזור חומס. על פי הדיווח, טילי הנ"מ הפילו את רוב הטילים. בה בעת, נשמעו פיצוצים האזור החוף הסורי. רשת סאנא דיווחה כי מדובר בתקיפה ישראלית.

תיעוד ממקום התקיפה בסוריה

דיווחים על הפלת רחפן ישראלי בג'נין

בתוך כך, בג'נין נרשמו דיווחים על נפילת רחפן ישראלי. נטען כי חמושים הצליחו להפיל את הרחפן לאחר שירו לעברו. בגדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי פרסמו הודעה ובה מסרו כי "פעיליהם, יחד עם אנשי גדודי חללי אל-אקצא של פתח, פגעו ברחפן באמצעות צרורות של ירי, הפילו אותו והשתלטו עליו".

בישראל אישרו את נפילת הרחפן במהלך הלילה בג'נין, במרחב חטיבת מנשה. האירוע מתוחקר בשעות אלו. 

הרחם הישראלי שהופל בג'נין לטענת הגי'האד האסלאמי, צילום: רשתות ערביות

בתמונות ברשתות החברתיות נראה פלשתיני גורר את חלקי הרחפן על הקרקע כשברקע קריאות אללה אכבר וקולות ירי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר