רבנים בכירים בקריאה שלא לפעול נגד יהודים שפגעו בפלשתינים: "אנו דורשים מראשי מערכת הביטחון להבחין בין אוהב לאויב"

דמויות תורניות בכירות בציונות הדתית פרסמו מכתב מיוחד בעקבות האירועים בסוף השבוע במהלכם יהודים הציתו רכוש והתעמתו עם פלשתינים • בין החותמים: הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע לשעבר והרב יצחק גינזבורג

הרב דוב ליאור (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

"לצערנו, עוצמת המשילות מופנית כעת מול ציבור יהודי אכפתי": דמויות רבניות בכירות בציונות הדתית פרסמו היום (שני) מכתב בו דרשו ממערכת הביטחון להפסיק לפעול כנגד מתיישבים שפגעו בפלשתינים וברכושם, ותחת זאת לנהוג ביד תקיפה יותר נגד הפלשתינים.

בהודעת הרבנים נכתב כי המכתב מתפרסם על רקע הרגשת המתיישבים כי "דמם מופקר", וחתמו עליו, בין היתר, הרב דוב ליאור, הרב יצחק גינזבורג, הרב דוד דרוקמן, הרב אליהו זיני, הרב דוד פנדל.

מתיישבים יורים לעבר ערבים שהתפרעו בכביש// 27א

בפתח המכתב כתבו הרבנים "תפקידכם להגן על עם ישראל בארצו ולהלחם באויבי ישראל. הקב"ה נתן בידכם את המשימה הזו ואת הכוחות לעשותה כראוי אם רק תרצו", וכי במאבק מול הפלשתינים "אנו עומדים מול אוכלוסיה שלמה התומכת בטרור, במוצהר ובגלוי", ודרשו לפעול נגדם בענישה קולקטיבית. 

בהמשך המכתב התייחסו הרבנים למצב הקשה שחשים התושבים ביהודה ושומרון: "מצב ההפקרות יוצר וואקום, הדוחף ומאלץ את האזרחים לפעול בעצמם, בפעולות הגנה ותגמול", ויצאו כנגד צעדי האכיפה שנוקטים כוחות הביטחון.

"לצערנו, עוצמת המשילות מופנית כעת מול ציבור יהודי אכפתי, במעצרים, בשימוש בכוח, ואף בענישה קולקטיבית, כמו המצור הצבאי המביש על הישוב עטרת במוצאי השבת האחרונה", כתבו והוסיפו כי "מול הדרישה 'לאכוף את החוק והסדר על המתנחלים' יש לומר בבירור כי במצב החירום הנוכחי כוחות הבטחון צריכים לעסוק במלחמה מול האויב ואינם פנויים למשימות שיטור מול יהודים".

נזק למכונית בכפר אם ספא, צילום: רשתות ערביות

את מכתבם חתמו הרבנים בדרישה מראשי מערכת הביטחון "להבחין בין אוהב לאויב" ו" להפנות את כל המאמץ להכניע את המחבלים ותומכיהם כדי להביא בטחון לעם ישראל בארץ ישראל".

מ"יש דין" נמסר בתגובה למכתב הרבנים: ״ אירועי אלימות המתנחלים לא רק מקבלים גיבוי רבני אלא גם גיבוי ממשלתי. מה שראינו בגדה המערבית בשבוע האחרון זה טרור בחסות ממשלת ישראל, המכתב הזה הוא מכתב של רבנים שמצדיקים מדיניות ממשלה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר