ארבעה דגלי גאווה הוצתו בפרדס חנה: "אקט שנאה אלים וקשה"

מספר מקרים שונים של השחתת דגלי גאווה בעיר • יו״ר האגודה למען הלהט״ב: ״תוצאה של הסתה מתמשכת" • הערב בשעה 18:00 חברי וחברות הקהילה הגאה ותומכיה יפגינו ברחבת המועצה המקומית בדרישה לביטחון

דגלי גאווה שרופים בפרדס חנה. צילום: אגודת הלהט"ב

ההסתה נמשכת: הקהילה הגאה בפרדס חנה כרכור תפגין הערב (שני) בעקבות ארבעה מקרים של שריפת גדלי גאווה שאירעו בעיר בימים האחרונים. זאת, לאחר שמועצת העיר התעכבה לגנות את המקרים.

בשבוע האחרון אירעו ארבעה אירועים שונים של שריפת דגלי גאווה בפרדס חנה כרכור. תלונות הוגשו במשטרה והמועצה טרם גינתה את המקרים. היום הושחת רכב עם איור של דגל גאווה, אתמול נשרפו דגלי גאווה בבית קפה במועצה ונשרף דגל גאווה שתלה שכן נוסף להזדהות עם הקהילה הגאה.

בית קפה בו הושחתו דגלי הגאווה,

ביום שלישי האחרון, אדם פרץ לחצר ביתן של אנט ומורן, זוג נשים מפרדס חנה ושרף את דגל הגאווה בחצר שעלה באש שכמעט והתפשטה לביתן, עד שאחת השכנות זיהתה את האש וקראה להן לכבות אותו.

אור שפיץ מזועזעת

אנט,אנט, שהדגל בביתה הוצת, סיפרה: ״תוך כדי החלו חפצים בחצר לעלות באש ולמזלנו הגדול שכנה שחלפה ברחוב ראתה אותו, הבריחה אותו וקראה לנו לכבות את האש. אם אשתי לא הייתה שומעת את הצעקות של השכנה לא היינו שמות לב בכלל עד שהייתה שריפה רצינית וסכנת חיים".

דגלי גאווה הושחתו בארבעה אירועים שונים בעיר, צילום: אגודת הלהט"ב

"הבנות שלנו ישנו במיטותיהם בחדר ליד," הוסיפה אנט. "אותו איש צעק ש"זה הורס את העולם", האהבה שלנו, המשפחה הנהדרת שהקמנו - ״הורסת את העולם״. זה אקט שנאה אלים וקשה, אנחנו מפוחדות מבולבלות״.

לאחר שהמועצה אינה גינתה את המקרים, הערב בשעה 18:00 חברי וחברות הקהילה הגאה ותומכיה בפרדס חנה כרכור יפגינו ברחבת המועצה כנגד הלהט״בופוביה ובעד מקום שווה ובטוח לכל אחד ואחת מחברי הקהילה והתושבים במועצה.

שלט בפרדס חנה בעקבות אירוע של השחתת דגל גאווה, צילום: אגודת הלהט"ב

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר מסרה: ״פשעי השנאה נגד הקהילה הגאה הם תוצאה של הסתה מתמשכת ודורשים תגובה משמעותית של נראות במרחב הציבורי. לא ייתכן שראשת המועצה עדיין מסרבת לגנות ולהתייחס לפשעי שנאה שמופנים נגד תושבות ותושבים במועצה. הציפייה שלנו היא שהמועצה תתלה דגלי גאווה ברחבי המועצה ותעביר מסר ציבורי של סובלנות וקבלה לכל אחד ואחת במועצה ומוטב שעה אחת קודם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר