הראל ואלישע שנרצחו בפיגוע ליד עלי הובאו למנוחות: "בראת לעצמך את הדרך שאתה רוצה ללכת בה"

מאות ליוו למנוחות את אלישע (17) והראל (21), שנרצחו לצד נחמן (17) ועופר (64) • אימו של הראל ספדה לו: "אין לי ספק שתעשה רעש גדול בשמיים" • אחיו ואחותו: "איך אפשר להספיד את אח שלי?"

הראל מסעוד על רקע זירת הפיגוע. צילום: באדיבות המשפחה, חנן גרינווד

הפיגוע שאירע היום (שלישי) סמוך ליישוב עלי, במהלכו ארבעה ישראלים נרצחו מירי מחבלים המיט שכול ביישובים עלי, יד בנימין ואחיה, עם היוודע דבר הירצחם של אלישע אנטמן, בן 17 תלמיד כיתה י"ב, הראל מסעוד, חייל משוחרר בן 21, עופר פיירמן כבן 60 מעלי ונחמן שמואל מורדוף בן 17, תושב היישוב אחיה שבבנימין.

המשפחה והתושבים ליוו הלילה למנוחות את הראל מסעוד בבית העלמין במושב יסודות. אביו, גיל, ספד לו בבכי: "הראלוש היקר שלי. אני לא מאמין שאני מספיד אותך. בעולם מתוקן אבא לא מספיד בן. תודה לקב״ה שנתן לנו 21 שנה להינות ממך, להיות איתך. בראת לעצמך את הדרך שאתה רוצה ללכת בה, לא עניין אותך מה הסביבה אומרת".

ארבעה נרצחים בפיגוע ירי בתחנת דלק סמוך ליישוב עלי // יוני ריקנר

"כמה אהבת את ארץ ישראל, כל כולך היית נטוע בארץ ישראל. הלכת כל יום לרעות את העדר. קילומטרים ארוכים ולא קרה כלום. אבל הגעת למקום עירוני ונרצחת. הראל שלי, אני רואה פה הרבה אנשים שבאו לכבד אותך. אני רואה את החברים שלך ונזכר בך, תשמור עלינו מלמעלה תמליץ יושר על עם ישראל שיביא את הגאולה. מספיק הרוגים יש בעם שלנו. תתפלל עבורינו".

"ילד יפה שלי, אתה כבר חסר"

אימו של הראל, יעל, ספדה לו: "הראלוש יפה התואר שלנו, אני לא מעכלת שאתה לא פה, רק עכשיו השתחררת וכשהתחלת לחיות והגשמת את חלומך ליישב את הארץ שכל כך אהבת, היא לוקחת אותך. כבר מגיל קטן כבשת לבבות, מיצית כל רגע מהחיים. הראל היית בכל שלב מוקף בחברים הובלת אחריך בלי לעשות רעש. אין לי ספק שתעשה רעש גדול בשמיים, בשבת האחרונה היינו כולנו, לא הייתי מאמינה שזו תהיה הפגישה האחרונה של כולנו יחד. איך נשלים עם האבידה ? ילד יפה שלי. אתה כבר כל כך חסר".

רכב המחבלים בעלי, צילום: TPS

"להתראות אח קטן"

דביר, אחיו הגדול של הראל, ספד לו: "אח שלי מת. אח שלי מת. אח שלי מת איך מתחילים בכלל לכתוב הספד. אני שבור, אני הרוס. לא יודע איך להמשיך השעות האחרונות זה סיוט שאני לא יודע איך להתעורר ממנו. לא רוצה לשבת שבעה. בואו נחזור לשבת כשהכל היה רגיל. איך אפשר לקלוט שלא תהיה יותר. לא תהיה לך חתונה ילדים נכדים. אח שלי הקטן מת. איך ממשיכים עכשיו? תגיד לנו מה עושים. אתם לא יודעים מה הפסדנו. הוא היה מיוחד. להתראות אח קטן".

חיסול המחבל השני מהפיגוע ליד עלי

אחותו ספדה לו: "איך אני שנייה עכשיו. זה לא תורי. תמיד אני אומרת לאבא ואמא שאני רוצה להתחתן והם אמרו לי הראל לפניך. אבל עכשיו תורי. הראל, איך אפשר להספיד את אח שלי. כשאתה פה מולי. אבל אתה לא. איך אפשר לסכם אותך במילים. למה דווקא אתה? כמה שאלות ואף אחד לא יכול לענות. תמיד עשית מה שטוב לך ומה שאתה מאמין בו. היית מיוחד. כמה צרות עשית לאבא ואמא אבל זה הכל כדי להראות את הדרך שלך, שהייתה שלך".

שלמה, חברו של הראל, ספד לו: "הראל, תודה לך עליך, על התמימות הענווה והאומץ, הצחוק המתגלגל שלך, האדם הכי פשוט והכי שמח, עשה הכל באהבה גדולה, היה לו כבוד בין אדם לחברו, היית אחד ויחיד, מלאך טוב, החוויות שעברנו לא נשכח, הבדיחות שלך גרועות והחיוך ענק".

רב הקהילה ספד לו: "הראל הקדוש שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתו, לא רק בגלל הדרך שבה הוצת בידי מרצחים בני עוולה אלא גם בגלל הדרך שבחר לחיות בה. על כתפיו החסונות יושב מטען הגאולה".

במקביל, אלפים ליוו למנוחות את אלישע אנטמן בבית העלמין בעלי בבנימין.

אלפים ליוו למנוחות את אלישע אנטמן, צילום: מועצה אזורית בנימין

השר בצלאל סמוטריץ' השתתף ונשא דברים. ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ ספד: "אלישע, ראיתי אותך היום בפעם הראשונה. על פניך היה נסוך חיוך ומאור פנים מיוחד של בנה הטוב של ארץ ישראל. פניך אמרו לנו להמשיך, לפעול, לצמוח על אף הכאב העצום. במפגש עם הוריך בתוך התופת ראינו את השורשים העמוקים שלך, שורשים של אמונה ושל עוצמה והם מקור הכוח שלנו.

צה"ל וראשי המדינה צריכים לאזור עוז ולעשות את שלהם במכת מחץ נגד אוייב שהרים בך ובנו יד. אנחנו נעשה את שלנו בדרך ההתיישבות בשמך אלישע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר