תל אביב בוחרת: המרוץ לראשות העירייה מעלה הילוך

לפחות חמישה מועמדים מתחרים על ליבו של הבוחר התל אביבי • ראש עיר מכהן, שניים מסגניו לשעבר ושרת כלכלה בדימוס שכל אחד מהם ינסה להיות זה שייכנס לבניין העירייה ב-31 באוקטובר • הקמפיינים של המתמודדים נעים בין ההבטחה למגר את הקורקינטים בעיר עד להתחייבויות לעמוד בעוז נגד לחצים של גורמים דתיים

עיריית ת"א. צילום: גדעון מרקוביץ'

קצת יותר מארבעה חודשים נשארו עד לבחירות לרשויות המקומיות והמערכה מתחממת. מחר (רביעי) צפויה מערכת הבחירות לראשות עיריית תל אביב להתקדם צעד נוסף לעבר המאני-טיים, כאשר חברת הכנסת והאלופה במילואים אורנה ברביבאי תודיע יחד עם ח"כ יאיר לפיד, על התמודדותה לראשות עיריית תל אביב- יפו.

בינתיים, היום הודיע גם יובל צלנר על ריצתו לראשות העירייה. צלנר, יזם נדל"ן בעיסוקו, כיהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת קדימה כשנה במצטבר, בשלהי הכנסת ה-18 ובשלהי הכנסת ה-19. פרט לשניים הללו יש גם את ראש העירייה רון חולדאי וחברי המועצה ציפי ברנד וראובן לדיאנסקי ששימשו כסגני ראש העיר עד שפנו כנגד חולדאי.

תכריז על מועמדותה. אורנה ברביבאי, צילום: שריה דיאמנט

ברביבאי, מספר שתיים ברשימת יש עתיד, זכתה לתמיכתו של יו"ר המפלגה יאיר לפיד וכך ראש המטה ד"ר רועי אלקבץ, המשמש כנציג היחיד של "יש עתיד" במועצת העיר תל אביב נותר מאחור.

יובל צלנר, איש קדימה לשעבר, שהודיע אף הוא על התמודדותו ציין כי תל אביב נפרדת ותפעל בראשותו לעצמאות ניהולית ומוניציפלית וציין כי הזכויות הבסיסיות שיש לכל תושב בעירו נשחקו לאורך השנים וצריך להחזיר את הזכויות לתושבי תל אביב ולילדיהם בעיר מגוריהם. "תל אביב חייבת לדאוג בראש ובראשונה לאיכות החיים של תושביה ולא לשעבד את איכות החיים בעיר לטובת מעל מיליון וחצי אורחים המבקרים בה מדי יום", אמר.

מתמודד נוסף הוא עמוס שפירא, שהחל את המרוץ לראשות העיר לפני כשנתיים, כאשר חולדאי רצה לרוץ לכנסת. שפירא שגדל בדרום תל אביב העיר והפך למנכ"ל אל על  מציג פתרונות בחינוך, בדיור ובתחבורה, והבטיח לא לכהן יותר משתי קדנציות.

יתמודד בפעם החמישית. חולדאי, צילום: קוקו

ציפי ברנד שהשיקה השבוע את הקמפיין שלה תתמקד בין השאר ב"שדה הקרב" שנקרא רחובות העיר, בין השאר פרסמנו בתחילת השבוע ב"ישראל היום" כי היא מתחייבת שתוך ארבעה חודשים מהיבחרה לראשות העירייה התושבים ייקבעו כיצד להגביל משמעותית את הקורקינטים בעיר, זאת לאחר שלטענתה חולדאי נכנע לטרור התחבורתי. ברנד טוענת  כי תפעל לגיבוש מדיניות חדשה בנוגע לקורקינטים, לאחר שעל פי סקר שנערך על ידה בעיר 97% מתושבי העיר מבקשים לשנות את המדיניות ולהטיל הגבלות.

מתמודד נוסף הוא ראובן לדיאנסקי שלפני כשבועיים הודיע כי יתמודד לראשות העיר. שלושה ימים לאחר הודעתו הודיע לו רון חולדאי שהוא מפטר אותו מתפקידו כממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות, טבע עירוני ושיפור פני העיר ויבקש בישיבת מועצת העיר את פיטוריו גם מסגנות ראש העיר.

"חולדאי - זמנך עבר": סגנית ראש עיריית ת"א, ציפי ברנד, תתמודד לראשות העיר // קרדיט: משה בן שמחון

לדיאנסקי תקף את חולדאי ואמר: "חולדאי, אני מניח שבינך לבין עצמך, אתה יודע שזו הייתה הקדנציה הגרועה ביותר שלך כראש עירייה. בשנתיים האחרונות, העיר לא מנוהלת, אין "בעל בית". ובעצם אין לעיר הזו מנהיג!"  לדברי לדיאנסקי, המרחב הציבורי מופקר לגופים אורתודוקסים קיצוניים שונים כמו לחב"ד ולגרעינים תורניים משיחיים מבית מדרשם של סמוטריץ', בן-גביר ואבי מעוז, אשר הגבירו בצורה ניכרת ומדאיגה את פעילותם בעיר. לדיאנסקי הדגיש גם כי העיר מופקרת גם לנת"ע וליזמי נדל"ן, היא מופקרת מבחינה תחבורתית וגם מערכת החינוך הממלכתית בעיר קורסת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר