תוכנית חדשה: הגבלת הקורקינטים בתל אביב

חברת המועצה, ציפי ברנד, שתתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר, יוזמת משאל שבו יקבעו התושבים כיצד תשונה המדיניות

קורקינט חשמלי בתל אביב. צילום: יהושע יוסף

המדרכות בתל אביב יחזרו להולכי הרגל? אם להאמין לחברת המועצה ציפי ברנד ומי שמסתמנת כרגע כיריבה העיקרית של ראש העיר, רון חולדאי, התשובה היא כן.

ברנד מתחייבת שארבעה חודשים לאחר שתיכנס לתפקיד היא תערוך משאל בהשראת המשאל בפריז, בו התושבות והתושבים ייקבעו כיצד להגביל משמעותית את נושא הקורקינטים בעיר.

"חולדאי נכנע לטרור התחבורתי", אומרת ברנד שטוענת כי תל אביב יפו מובילה את דירוג הערים המסוכנות בישראל להולכי רגל. מדי שנה עולה מספר תאונות הדרכים בהם מעורבים קורקינטים ולבתי החולים מגיעים כ-1,000 פצועים מהיתקלות עם כלים אלו. כמו כן חל גידול של פי 3 בפגיעות ראש ונרשמה עלייה של 50% בפציעות בקרב אנשים מעל גיל 60.

ציפי ברנד, צילום: פיני סילוק

הקומיקאי גיא הוכמן שאימו נפצעה שבוע שעבר באורח קשה מפגיעת קורקינט ברחוב הוכמן צייץ: ״אמא שלי בטיפול נמרץ בגלל רוכב קורקינט שטס על המדרכה. אישה בת 70 הלכה לפגוש חברה בהבימה ומסיימת במחלקה הנוריוכירורגית באיכילוב. מדינת ישראל, תעיפו את הכלי הזה מהרחובות ותצילו חיים!״.

ת"א מדורגת במקום הראשון בעולם במספר הקורקינטים השיתופיים ביחס לגודל האוכלוסייה: מעל 9,000 קורקינטים שיתופיים מפוזרים ברחבי העיר. כאשר מוסיפים לנתון זה גם את הכלים הפרטיים מגיע מספרם ל-12 אלף כלים.

סקר שנערך בעיר מעלה כי 97% מתושבי העיר מבקשים לשנות את המדיניות ולהטיל הגבלות. 34% בעד להחמיר את הרישוי והאכיפה על הקורקינטים הציבוריים, 24% דורשים לצמצם ולהגביל את כמות הקורקינטים הנעים בעיר ו-22% מעוניינים שיקבע "מרחב בטוח" שבו אסורה תנועת קורקינטים.

ברנד ציינה כי: "עם 10 פקחים לא מנצחים את הטרור התחבורתי שבו רוכבי קורקינט מסכנים את הולכי הרגל ואת עצמם. פיילוט הקורקינטים של חולדאי יצא משליטה והעיריה משסה הולכי רכב ברוכבים ותושבי העיר איבדו את הביטחון לצאת לרחובות. הציבור מצביע בבירור על כישלון המדיניות של עיריית תל אביב-יפו בנושא, ואת ההשלכות אנחנו רואים בחדרי המיון ובמחלקות השיקום מדי יום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר