מאות נוצרים בהפגנה נגד תלמידי הרב ברלנד בחיפה: "פרובוקציה שפוגעת במרקם החיים"

מפגן המחאה התקיים בעקבות כך שחסידי הרב בלרנד מתפללים באופן סדרתי בכנסיית סטלה מאריס בטענה שמדובר בקרב אלישע הנביא • הנציג הכללי של המסדר הכרמליתי בישראל: "אנו מכבדים בכנות כל דת ואמונה, אנחנו נגד אלימות, בכל צורה שהיא"

הפגנת ההזדהות בחיפה. צילום: מישל דוט קום

מאות נוצרים הגיעו הערב (ראשון) למנזר וכנסיית סטלה מאריס בחיפה למפגן הזדהות עם הנזירים והכמרים במקום ובשביל למחות על התפילות של תלמידי הרב ברלנד שמזה תקופה מגיעים לכנסייה ומתפללים בתוכה בטענה שקבור שם הנביא אלישע.

מפגן המחאה וההזדהות מגיע על רקע האירוע החמור שקרה לפני יומיים, במהלכו תושב חיפה בן 53 תקף את אחד מתלמידיו של הרב ברלנד לאחר שבתקופה האחרונה חרדים מתפללים במקום כאשר לטענתם על פי המסורת היהודית במקום קבור אלישע הנביא. החשוד שוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים.

תושב חיפה תוקף אדם שהתפלל בכנסיית סטלה מאריס בעיר | שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

ג׳מאל שחאדה פעיל חברתי ומנהל בית החסד בחיפה מספר ל"ישראל היום": "כתושב חיפה המוכרת כעיר של כבוד הדדי וחיים משותפים בין כל העדות והזרמים הדתיים, אני רואה בחומרה את מעשיהם של המתפללים מחוץ ובתוך הכנסייה ורואה את זה כפרובוקציה שפוגעת במרקם החיים בחיפה. אנו מכבדים כל אדם כאדם ללא הבדלי גזע דת ומין. המקומות הקדושים בחיפה פתוחים תמיד לכל אדם כל עוד מכבדים את המקום וייחודיותו . אני דורשים מהמשטרה והרשויות לשמור על סטטוס קוו כפי ששומרים אותו מאז מאות שנים".

ודיע אבו נאסר דובר הכנסיות בארץ הקודש והכומר ויליאם אבו שקארה | מישל דוט קום

חואן חוסה ברגרה, הנציג הכללי של המסדר הכרמליתי בישראל הודיע: " אחים ואחיות יקרים, חברים יקרים, אתם באים לכאן כדי לתמוך בקהילה שלנו מול התקריות האחרונות מהכרמל ומאר אליאס. אנו מודים לכם על התמיכה והתפילה. המקום הזה הוא "המקדש" של מרים הקדושה ובמיוחד עבור אליהו הקדוש. השירות שלנו בסטלה מאריס מאות שנים מיועד לכל הנוצרים ולכל תושבי המדינה הזו".

הפגנת ההזדהות בחיפה,

עוד אמר ברגרה: "אנו מכבדים בכנות כל דת ואמונה. אנחנו נגד אלימות, בכל צורה שהיא. זה מה שאדוננו ישוע המשיח מלמד אותנו. אנחנו רוצים שיכבדו אותנו במקום הקדוש שלנו ונוכל לעשות את שירותנו עבור הנוצרים ותושבי חיפה. אנו מודים במיוחד לראש העיר, הרשויות והמשטרה על העזרה שקיבלנו, אנו מקווים שהרשויות והמנהיגים הדתיים שלנו יוכלו לשתף פעולה ברצינות כדי למנוע תקריות עתידיות בבזיליקה שלנו וליד סטלה מאריס. אנו מבטיחים לכם את התפילה והאחווה שלנו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר