זירת התאונה אתמול // צילום: יחידה אווירית, דוברות המשטרה // זירת התאונה אתמול

הוארך מעצרו של נהג המשאית

יום אבל בחורה: החלו הלוויות ההרוגות • חילופי האשמות בנוגע לתשתית הרעועה בכביש 31

אבל כבד נפל אתמול על הכפר חורה, שאיבד שמונה מתושבותיו, שהיו בדרכן חזרה הביתה מירושלים. הבוקר פורסמו שמותיהן: פאטמה אבו אלקיעאן, מנוה אבו אלקיעאן, כפאיה אלעוסיבה, יסרא אלנבארי, חדרה אלסיד, נורה אלאטרש, זאנה אבו טראש, נעמה אבו שחטה. כולן היו בשנות ה-50 וה-60 במותן.

צילום: Newsenders

במקביל, בית המשפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו של נהג המשאית סאלם אבו ע'אנם, תושב רמלה, עד יום שישי, לאחר מכן ישוחרר למעצר בית בן חמישה ימים. הנהג חשוד בגרימת מוות ברשלנות. סנגוריו של החשוד, עו"ד שי גלעד ויאיר גרוס, אמרו כי מרשם נהג בהתאם לחוקי התנועה וכדין, אולם שופט בית משפט השלום בבאר שבע דורון אמיר הורה על הארכת מעצרו ולאחר מכן לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

גופות ההרוגות שוחררו מהמכון לרפואה משפטית, והועברו ישירות לבית העלמין בחורה, שם תטמנה. 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר עם ראש מועצת חורה, מוחמד אלנבארי, והביע בפני ראש המועצה צער עמוק על אובדן החיים הכבד והכואב: "הדעת לא תופסת טרגדיה אנושית שכזו, איך ברגע אחד אבדנו אמהות וסבתות רבות ואהובות כל כך. זוהי עת אחדות והתכנסות, זמן בו על הקהילה לאמץ אל ליבה את יתומיה ולסייע להם להמשיך הלאה".

בנוסף, נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין הודיע לראש מועצת חורה כי הקרן תעניק למועצה תקציב מיוחד לסיוע למשפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו בתאונה. הסיוע הכספי בסך 110,000 שקלים ישמש לסיוע בהסעות לבתי החולים, ליווי פסיכולוגי, אספקת כיבוד לתקופת האבל וצרכים רלוונטיים אחרים שיעלו בעקבות המצב. יש לציין כי הקרן מעניקה לעיר מדי שנה "קופת ידידות" באותו הסכום לסיוע למשפחות נזקקות.

צילום: Newsenders | צילום: Newsenders

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כביש 31, המוביל מצומת להבים לים המלח, נחשב מזה שנים ארוכות לאחד המסוכנים ביותר בארץ. המשטרה ומשרד התחבורה מגדירים אותו "כביש אדום". בעשור האחרון קיפחו את חייהם בכביש לא פחות מ־87 בני אדם ומאות נפצעו בו בדרגות שונות. ראשי הערים והמועצות שלאורך הכביש דורשים מזה שנים לשפרו. 

ביוני אשתקד, בעקבות תאונה קשה, הודיע משרד התחבורה כי אושר תקציב של 900 מיליוני שקלים לשדרוג הכביש. על חברת נתיבי ישראל הוטל להסדירו לנתיב דו־מסלולי ודו־נתיבי לכל אורכו. בנוסף הוחלט כי יוקמו עליו לפחות שישה מפרידנים, הפרדות מפלסיות בצמתים, תאורה, מפרדה קשיחה במרכז הכביש ועוד. העבודות בעיצומן, וההערכה היא כי יסתיימו בעוד כשנה לפחות. בתום השדרוג אמור כביש 31 להתחבר לכביש 6, שהולך ומתרחב דרומה.

ראש מועצת להבים, אלי לוי, סיפר כי בבוקר, עוד לפני התאונה, הוא התקשר למשרד התחבורה כדי להמשיך ולהתריע על הסכנה בכביש: "זה הפך להרגל שאחת לשבוע אנחנו מדברים על לקחת את קטע הכביש הקטן הזה, 1,800 מטר, ולהפוך אותו לארבעה נתיבים. זה כביש פקוק, שמכיל פי חמישה מנפח התנועה שהוא יכול להכיל. לא היינו צריכים להגיע למספר ההרוגים הזה כדי שמישהו יטפל בבעיה". 

ממשרד התחבורה נמסר: "ראש מועצת להבים משקר, מטעה ומנסה לתפוס טרמפ על דמם של ההרוגים והפצועים בתאונה כדי לקדם הקמת מחלף בצומת להבים. התאונה לא התרחשה בצומת, שם יש בעיות עומס, אלא בכביש 31 לכיוון צומת שוקת, שהוא כביש אדום שיוחלף עוד לפני סוף השנה הנוכחית בכביש חדיש ובטוח. הממשלה משקיעה בימים אלה 1.3 מיליארד שקלים בהארכת כביש חוצה ישראל, מקריית גת ועד שוקת, ומשם באוטוסטרדה חדישה עד ערד. זה המענה האמיתי לכבישים האדומים והצורך לחבר את הנגב למרכז. קטע הכביש מלהבים ועד לקיה נפתח לתנועה לפני כשבועיים ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח בהדרגה קטעים נוספים של הכביש". מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מינה ועדת בדיקה מיוחדת לחקירת נסיבות התאונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו