סיוט בבני ברק: חולדה חדרה לבית ונשכה פעוטה בעת שישנה במיטתה

המכרסם נשך ילדה בת שנתיים וחצי בכל הגוף בזמן שישנה בבית במיטתה במרכז בני ברק • בעירייה מציינים כי תופעת החולדות המטרידה מתרחשת ככל הנראה מאז תחילת חפירת הרכבת הקלה לאורך תוואי ציר ז'בוטינסקי • אביה של הפעוטה: "התרענו בפני העירייה כמה פעמים, האבל לא חל שינוי"

פעוטה בת שנתיים וחצי ננשכה בכל גופה במיטתה. צילום: טנא תקשורת

כבר תקופה ארוכה שתושבי בני ברק מתלוננים על כך שחולדות השתלטו על העיר ומסכנים את בריאותם, אך אף אחד לא הכין אותם למה שהתגלה הבוקר (שלישי). תושבים בעיר מדווחים כי חולדה חדרה לתוך בית ונשכה פעוטה בעת שזו ישנה במיטתה.

באתר "בחדרי חרדים" מדווחים כי אמה של הפעוטה, כבת שנתיים וחצי, התעוררה לקול הבכי של הפעוטה, וגילתה שהיא סובלת מדימומים במספר מקומות בגופה. האם ההמומה מיהרה לפנות אותה לבית החולים מעייני הישועה, שם אמרו לה שהפציעות הינן כתוצאה מנשיכת חולדה.

חפירת תוואי הרכבת הקלה העלה את המכרסמים לפני השטח. צילום: טנא תקשורת, צילום: טנא תקשורת

נשיכות בכל הגוף

יו"ר תנועת הליכוד בעיר, יעקב וידר, סיפר כי דיבר עם אב המשפחה לאחר האירוע. "הלילה עכברוש ענק נשך ילדה בת שנתיים וחצי בכל הגוף בזמן שישנה בבית במיטה שלה במרכז בני ברק", נכתב בהודעה מטעמו שהועברה בקבוצות הוואטסאפ בעיר.

"הילדה מאושפזת כעת בבית החולים וכולנו מתפללים לרפואתה. שוחחתי כעת עם אב המשפחה, חיזקתי אותו והבטחתי לו שאמשיך להילחם עד מיגור סכנת הנפשות הזו מהעיר שלנו".

תופעת החולדות בבני ברק מטרידה ביותר, ומתרחשת ככל הנראה בין היתר מאז תחילת חפירת הרכבת הקלה לאורך תוואי ציר ז'בוטינסקי. על מנת להילחם בתופעה החליטה העירייה להחליף את כל פחי האשפה הפתוחים לפחים מוטמנים. בנוסף, הודיע ראש העיר אברהם רובנשטיין לפני מספר שבועות כי ימונה פרויקטור שירכז את הנושא, וכן יבוצע טיפול עמוק בקווי הביוב האזוריים במקומות ספציפיים ויוחלפו מכסי הביוב.

"הייתה מלאה כולה דם"

אביה של הפעוטה שהותקפה על ידי חולדה בביתה סיפר על רגעי הדרמה ל"ישראל היום": "כולנו ישנו. בסביבות השעה שתיים וחצי לפנות בוקר הגיעה אלינו הילדה שלנו, בת שנתיים וחצי, בוכה. היא הייתה כולה מלאה בדם. אלו היו כמויות אדירות של דם. כל המיטה שלנו התמלאה בדם וכך גם הידיים שלי כשהרמתי אותה. לקחתי אותה לשטוף את הפצעים, לא הבנתי מה קורה. הדם לא הפסיק לזרום. ראיתי שאלו פציעות מכל מני מקומות והבנתי שזה מחולדה שנשכה אותה בצורה מאוד רצינית".

נשיכות בכל הגוף. בבני ברק יתקבו את הנושא ב-20 מיליון שקלים. צילום: טנא תקשורת, צילום: ללא

"אנחנו גרים בקומה השנייה," המשיך. "היו לנו מספר פעמים בעבר עכברים בבית. פעם אחת ישבתי בסלון ופתאום ראיתי עכבר טס מולי ויוצא דרך המרפסת. התרענו בפני העירייה כמה פעמים, הפעם האחרונה לפני כחודשיים, אבל לא חל שינוי".

"התקשרנו למוקד להרעלות לשאול מה עושים בכזה מצב והם הורו לנו להתפנות למיון", ממשיך אברהם ומספר. "כל מי שראה את זה היה בהלם. הרופא אמר שבדרך כלל לא רואים דבר כזה. הוא חשש שיתפתח זיהום ולכן השאיר אותנו באשפוז. כולם היו בהלם מוחלט. בדרך כלל מדובר בנשיכה אחת, שמתרחשת כתוצאה מילד שעבר ליד פח או משהו כזה, זה לא מצב שבו חולדה מתנפלת על ילדה במיטה".

"זה מפחיד נורא," הוא מוסיף. "אנחנו חוששים לישון בבית. אולי נלך לחמותי. הילד הגדול שלנו יודע מה קרה. אני לא יודע איך זה ישפיע עליו. כנראה שישחררו את הבת שלי מבית החולים הערב. אני לא יודע איך אנחנו נשרים בבית במצב כזה. לאטום את כל החלונות? הם עדיין אולי יצליחו להיכנס. אנחנו בתחושה של חוסר אונים".

בני ברק: תקציב של 20 מיליון שקל למיגור המכרסמים

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: העירייה וראש העיר, אברהם רובינשטיין פועלים בעמל כביר לחיסול מטרד החולדות ולהסרת מפגע משמעותי זה בכל דרך. הדבר בא לידי ביטוי בין היתר בהגדלת תקציב התברואה העירוני שכמעט הוכפל ועומד היום על 120 מיליון שקלים בשנה.

עיריית בני ברק, צילום: גדעון מרקוביץ'

"עיריית בני ברק משקיעה מאמיצים אדירים כמו החלפת כלי האצירה בכל רחבי העיר לפחים טמונים, פרויקט ענק המתבצע בכל רחבי העיר. מאחר שבעיית המכרסמים דורשת מענה מיוחד, אישרה מועצת העיר לבקשת ראש העיריה הרב אברהם רובינשטיין מינוי של פרויקטור מקצועי שימליץ על דרכי טיפול יעילות וירכז את המאמץ העירוני הכולל למיגור התופעה.

"ההחלטה אושרה ובמכרז נבחרה כפרויקטור חברת "פורטל" שהציגה יכולות וניסיון מוכח בתחום.
מועצת העיר תתכנס ביום חמישי הקרוב לישיבה שלא מן המניין לאישור תכנית העבודה המיידית שהציגה החברה ולאישורה של מסגרת תקציבית עד 20 מיליון שקלים לביצוע תכנית העבודה שהגיש הפרויקטור הכוללת מאבק עיקש ומידי בכל חלקי העיר עד למיגור המכרסמים. בינתיים, הן העירייה והן התושבים, פועלים בכל דרך להגברת הניקיון בעיר, לפעילות יסודית של שינוי ומלחמה משמעותית באזורים נגועים לטובת הכלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר