הובא למנוחות איש המוסד שנהרג באגם באיטליה: "הארגון היה משפחתו השנייה"

הלוויתו של איש הביון הישראלי ששמו נאסר לפרסום נערכה באשקלון • ראש הארגון דוד ברנע ספד לו: "לא נוכל לספר בפומבי על כל מעשייך" • קודם לכן ספד לו רה"מ בהודעה • קברינט הסירה שבה מצא הישראלי את מותו נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות

קברו הטרי של ההרוג על רקע זירת האסון. צילום: התקשורת האיטלקית

הלווייתו של איש המוסד שמצא את מותו בהתהפכות סירה באגם באיטליה נערכה היום (רביעי) באשקלון. 

התאונה דבה מצא את מותו התרחשה ביום שני. על פי דיווחים זרים, על הסירה שהו אנשי ביון ישראליים ואיטלקים שחגגו את יום הולדתו של אחד מהם. הסירה הפליגה באגם בתנאי מזג אוויר קשים עם רוחות עזות וראות מוגבלת כשעל סיפונה 25 בני אדם, מעל לקיבולת המותרת. קברניט הספינה נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

תיעוד החילוץ באסון התהפכות הספינה באיטליה//רויטרס

ראש המוסד דוד ברנע ספד לאיש הארגון בהלווייתו: "במעמד זה אני מבקש לדבר על האדם, החבר, איש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, שהקדיש את חייו הבוגרים לביטחון המדינה. אתם הייתם משפחתו. במובנים רבים, אנחנו חבריו במשרד היינו לו למשפחה נוספת.

"דמותו מצטיירת לי עם חיוכו הקבוע, עם גומות החן שלו. אפשר לכנותו, מעבר לכינוי שלו: לב טוב. איש של אנשים, תמיד היו סביבו מבוגרים וצעירים, זרים וישראלים, ועם כולם ידע לדבר בשפתם, תרתי משמע. עם כולם דיבר באופן רגוע, מכבד ומאוד מכובד.

ראש המוסד ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

"השקט והביטחון העצמי שלו איפשרו לו להתמודד באפקטיביות עם מצבים מאוד מורכבים. הוא היה צנוע, ענו ונטול אגו. כל דבר שעשה לווה באותו חיוך צנוע שכולם מדברים עליו. פעלת בחשאי משך כל חייך הבוגרים, גם לאחר מותך לא נוכל לספר בפומבי על מעשיך הרבים, המשמעותיים והמועילים לעם ישראל. לכולנו. יהי זכרך ברוך".

עמית לעבודה ספד לו: "נפרדנו לפני הנסיעה שלך, בראש ובזיכרון שלי זה קרה ממש אתמול. היינו אתה ואני. אתה באת מצוייד בחיוך הנצחי שלך ואני בפעם המי יודע כמה, בניסיון שכנוע שתחזור לשירות מלא. ניסיון שהסתכם בחיוך רחב יותר שלך, אבל אני שוב פעם נשארתי ללא מענה.

"ניסיתי לשכנע אותך, גמלאי שעדיין מסתגל, שככל שתהיה איתנו יותר בשטח, אולי תשכח בסוף לרגע שאתה פנסיונר. האמת שזו הדרך שמצאתי באותו רגע, כדי להגיד לך כמה אנחנו צריכים אותך. אוהבים אותך. רוצים ליהנות מהקסם שלך יותר. עוד יותר.

"אתה כמובן חייכת, קצת הובכת. הרגשתי שחששת שמא אפליג בשבחים עליך בפניך. משהו שהצניעות שלך לא תסבול יותר. אני עצרתי והוספתי, ועכשיו באתי לומר לך לא רק בשמי, עד כמה אני מצטער. אנחנו, חבריך על פני תבל, מצטערים שלא הספקנו לומר לך עד כמה ראינו בכך איש מקצוע, דוגמה ומופת. מן הסוג שכל כך מעט מהם יש. רצינו להזכיר לך עד כמה הערכנו את טוהר המידות שלך. היית איש צנוע, נעים הליכות, כזה שמכיר מול כל אתגר רק את המילה כן. סלח לי, סלח לי שאיחרנו, באנו לומר לך עד כמה ראינו בך איש של מעשה, תמיד תכליתי, כמו שנאמר: בלי אגו. מסור וללא חטא".

קודם אישר משרד רה"מ את דבר מותו: "המוסד איבד חבר יקר, עובד מסור ומקצועי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו. המוסד כואב את האובדן ומשתתף בצער המשפחה, שאותה ימשיך ללוות ולחבק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר