כבר לא מועצה: גני תקווה הוכרזה רשמית כעיר בשנת ה-70 להקמתה

מעתה אמרו, עיר ואם בישראל • בטקס שנערך במעמד שר הפנים החדש, משה ארבל מש"ס, הוכרה גני תקווה כעיר חדשה • ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה: ״מעבר לכך שזהו רגע היסטורי, זוהי תולדה של עשייה מאומצת לאורך שנים" • מספר התושבים עומד כיום על כ-24 אלף

שר הפנים משה ארבל וראש עיריית גני תקווה ליזי דלריצ'ה עם מפתח העיר הסמלי, צילום: איתמר אריאלי

בטקס חגיגי שהתקיים היום (שני) הוכרזה המועצה המקומית גני תקווה כעיר בישראל בעיצומן של חגיגות ה-70 להקמתה. הטקס החגיגי נערך במעמד שר הפנים והבריאות ח"כ משה ארבל, מנכ"ל משרד הפנים עו"ד רונן פרץ, ראש הרשות המקומית, ליזי דלריצ'ה, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ונוספים.

ההחלטה על שינוי מעמדה המוניציפאלי של הרשות המקומית התקבלה על ידי שר הפנים משה ארבל בהמלצת מנכ"ל המשרד רונן פרץ, אשר אימץ את המלצותיה של הוועדה הגאוגרפית מרכז.

גני תקווה, החלפת שלט המועצה לעיר// איתמר אריאלי

הוועדה החלה בעבודתה במאי 2022 ומאז קיימה דיונים מקצועיים וערכה סיורי עבודה ובדיקות מקיפות בדבר התמודדותה של הרשות המקומית הן בהיבטים כלכליים והן בהיבטים תכנוניים כאשר יש צפי לגידול משמעותי של האוכלוסייה בשנים הקרובות.

חצתה את קו ה-20 אלף תושבים

הנימוקים להמלצת הוועדה התבססו בין היתר על מאפייניה הדמוגרפיים של הרשות אשר תואמים לאלה של עירייה. האוכלוסייה בגני תקווה מונה כיום כ-24,000 תושבים, זאת בדומה לרשויות האחרונות ששינו מעמדן בשנתיים האחרונות, כגון באר יעקב (כ-28,000 תושבים), מע'אר (כ-22,000) וחריש (כ-26,000).

בנוסף, הוועדה התרשמה כי גני תקווה מקדמת פיתוח אינטנסיבי ומנהלת תקציבי פיתוח בסדר גודל של עיר, ובהיקפים של עשרות מיליוני שקלים וכן מתנהלת בצורה מקצועית ואחראית, תוך איזון תקציבי, מחויבות עמוקה לתושביה ויכולת לייצר פתרונות יצירתיים לאתגרים בפניהם היא ניצבת.

לשנות בלי להשתנות ולשמור על האופי הייחודי

שר הפנים והבריאות ח"כ משה ארבל חתם על ההכרזה ובירך את ראשת העיר ליזי דלריצ'ה: "היכולת המיוחדת של העיר ותושביה לחיות יחד, קהילות ושבטים בהרמוניה נפלאה היא תודות למנהיגות שלך ראשת העיר ולעובדי הרשות גם יחד.

"קיבלתי את המלצת מנכ"ל משרד הפנים בעיקר על רקע ההתנהלות הכלכלית הנכונה שמיושמת בגני תקווה ועל כך הקרדיט להנהגת ועובדי המועצה שהפכה לעירייה ואני מקווה ומאמין שהתנהלותה תהווה דוגמא לרשויות נוספות".

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה: "מעבר לכך שזהו רגע היסטורי, זוהי תולדה של עשייה מאומצת לאורך שנים. אני מברכת את שר הפנים על ההכרה שלו בנו כעיר בישראל. גני תקווה ממשיכה להסתכל לעתיד, המחויבות שלה לחינוך, לקהילה ולייעול השירותים לתושב, תמשיך למשוך משפחות ותושבים חדשים בעשורים הבאים. שינוי המעמד לעיר בעיקר יאפשר לנו לשנות, אך בלי להשתנות - נשמור על איכות החיים והאופי הקהילתי הייחודי של גני תקווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר