איציק סעידיאן בשחרור מהשיקום בשיבא: "מאחל לעצמי להמשיך במלחמה שלי"

אחרי שנתיים במחלקת כוויות ועור, סעידיאן בן ה־28 שהצית את עצמו באפריל 2021 מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, שוחרר לביתו • "אני מדבר היום בשם כל הפוסט טראומטיים, לוחמי צה"ל וניצולי השואה - כל מי שבזכותם אנחנו מקיימים פה חיים" • אמו של סעידיאן: "תודה לכל מי שהיה לצידנו לאורך כל הדרך"

איציק סעידיאן עוזב את -מחלקת השיקום בבית החולים (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

אחרי שנתיים של אשפוז ושיקום: איציק סעידיאן משתחרר היום (חמישי) ממחלקת השיקום בשיבא, וקיים מסיבת שחרור שבה הודה לצוות הרפואי.

אחרי שנתיים: איציק סעידיאן השתחרר מבית החולים | משה בן שמחון

סעידיאן אמר: "אני מדבר היום בשם כל הפוסט טראומטיים, לוחמי צה"ל וניצולי השואה. כל מי שבזכותם אנחנו מקיימים פה חיים, מגדלים ילדים ומגשימים את החלום שחיכינו לו אלפיים שנה. זו מדינה נהדרת. כל אחד ואחת בעם הזה באיזשהו מקום לוחם.

איציק סעידיאן עם הצוות הרפואי,

המסר הוא להסתכל על החלשים באוכלוסיה ולחזק אותם.
אני רוצה לאחל לעצמי בעזרת השם לעזור ולהמשיך את המלחמה שלי. המעשה הזה הוא הכי נואש שיש. אני מנסה להתמקד במה שיש ופחות להיות באור הזרקורים ולהמשיך בדרכי שלי".

מסיבת השחרור של סעידיאן בבית החולים שיבא, צילום: גדעון מרקוביץ

"אני לא סלב ואני לא רוצה להיות מפורסם ושיצלמו אותי.
זה כן ניצחון אבל עדיין קיימת תחושה קשה שהרפורמה נתקעה וחזרה להיות איפה שהיא. כל הדבר הזה שעברתי, כל המלחמה הזו, אתם הייתם המלאכים ששומרים עליי (פונה לצוות מחלקת שיקום ולפני כן מחלקת כוויות), שהצילו לי את החיים.

"חשוב שיידעו שהרפורמה נתקעה. אחרי שנתיים אני יוצא מפה ומרגיש שעשיתי משהו, אבל קשה לי עם הידיעה שהרפורמה נתקעה ושהוועדות חזרו להיות אותו דבר ממה שהיו קודם. מי שיושב בממשלה שלא ישכח את מה שעברנו בשנתיים האחרונות".

איציק סעידיאן עם אחייניתו, צילום: גדעון מרקוביץ

אמו של איציק סעידיאן, הוסיפה: "תודה לבית חולים שיבא ולמחלקת כוויות ועור. עם ישראל לא עזב אותנו לכל אורך הדרך, אפילו אנשים מהמגזר הערבי והדרוזי. תודה למשרד הביטחון שהיה איתנו גם. ובית הכנסת של שיבא כל שבת ושבת התפלל למעננו".

סעידיאן בן ה־28 הצית את עצמו באפריל 2021 מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, ובמשך שבועות ארוכים הוא היה במצב קשה ובסכנת חיים. סעידיאן, שלחם בצוק איתן, סבל מפוסט־טראומה, ומחה על היחס ועל הסחבת שבהם נתקלים הלומי קרב במשרד הביטחון.

בטור שכתב בפברואר האחרון ל"ישראל היום" בנושא המחאה החברתית, ציין סעידיאן: "בשנתיים האחרונות, סביב מיטתי, הרגשתי את העוצמה של העם, עוצמה של אחדות, אמת גדולה ועתיד משותף. לא אני הסיפור כאן, אך דרכי אני רואה כמה אנחנו חזקים כשאנחנו מושיטים יד לזה שלידנו. מכל הארץ עלו לרגל לשיבא, אזרחים דומים לי ושונים ממני, כדי לשאול לשלומי ולהתפלל למעני".

בעקבות המקרה שבו הצית עצמו סעידיאן יצאה לדרך רפורמת "נפש אחת", שעיקרה הגדלת הסיוע שניתן לנכי צה"ל, בדגש על נפגעי נפש ופוסט־טראומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר