פרסום ראשון: סילמן תשיק פיילוט לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים

הפיילוט של השרה להגנת הסביבה, שיפעל בינתיים רק בחודשי הקיץ הקרובים, מציע פתרון לשילוב האוכלוסייה החרדית - מבלי לפגוע בכלל הנופשים • הרעיון: ההפרדה תתאפשר רק לאחר שעות הפעילות של המעיינות • סילמן: "משאבי הטבע שייכים לכולם, גם למגזר החרדי"

"בלי לפגוע בכלל האוכלוסייה". גן השלושה, צילום: יוסי זליגר

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מגבשת פיילוט מטעם משרדה לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים, ובשלב הראשון הוא יחל לפעול בחודשי הקיץ הקרובים - כך נודע ל"ישראל היום".

במסגרת הפיילוט, תתאפשר רחצה נפרדת רק בשני מעיינות: בדרום - עין צוקים הסמוך לים המלח; ובצפון - בגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.

על פי מתווה הפיילוט שפרטיו הגיעו לידי "ישראל היום", ההפרדה המגדרית תתאפשר רק לאחר שעות הרחצה בשני המעיינות, כדי לא לפגוע בזמני הרחצה של החברה הכללית. רוב אתרי רשות הטבע והגנים נסגרים כיום בשעה 17:00, וסילמן מתכננת להפעיל את הרחצה הנפרדת רק לאחר מכן, מהשעה 18:00 עד 21:00 או עד 22:00.

"משאבי הטבע של כולם". עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה, צילום: אורן בן חקון

"לא נכנסו בשל אורח חייהם"

המהלך של סילמן בא בהמשך להצעת החוק שפרסמנו של ח"כ גפני, שבה ביקש לעגן בחקיקה 15% משעות הפעילות לרחצה נפרדת. כאמור, סילמן מבקשת בפיילוט לתת מענה לאוכלוסייה החרדית - אך מעבר לשעות הפעילות, מטעם משרד הגנת הסביבה יחד עם רשות הטבע והגנים.

כזכור, בעבר היה כבר פיילוט לרחצה נפרדת שהופעל בתוך שעות הפעילות של מעיין עין צוקים ברט"ג, שנפסל על ידי משרד המשפטים בטענה שהוא גורם לאפליה. גם השרה הקודמת, תמר זנדברג, התנגדה לקידום פיילוט לרחצה נפרדת בחלק ממעיינות רט"ג.

מהשרה להגנת הסביבה עידית סילמן נמסר: "משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי.

"הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר