נרצחו בדרך הביתה: הלל ויגל יניב בני 20 ו-22, הם הקורבנות בפיגוע הירי בחווארה

על פי החשד, שני האחים, שנסעו במכונית בכביש שעובר בעיירה הפלשתינית, נורו בידי מחבל שפתח באש באקדח מטווח אפס • השניים למדו במסלול ההסדר בישיבות ההסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה • "מחבקים את המשפחה", נמסר מהיישוב • הורי הנרצחים הסכימו לתרומת איברים

האחים יניב ז"ל שנרצחו בפיגוע בחווארה, צילום: TPS, באדיבות המשפחה

הלל מנחם ויגל יעקב יניב, בני 20 ו-22, תושבי היישוב הר ברכה, הם האחים שנרצחו בפיגוע הירי בחווארה שליד שכם - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. 

אימם, אסתי, אמרה הערב בהקלטה שפרסמה לבני הנוער בהר ברכה: "חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים והחסד. הייתה לנו הכנה מוקדמת, שבת משפחה, שיחות טובות עם הילדים. עשינו תמונה משפחתית. יש לנו חור, חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור את החור הזה. גם שמחות במשפחה יהיו פלסטר. החור הזה יישאר, ואנחנו נלמד לחיות איתו".

האזינו לדברי האם:

אמם של הנרצחים בפיגוע בחווארה לאחר הבשורה הקשה

הלל ויגל, למדו במסלול ההסדר בישיבות ההסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה, נרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם. הלל, תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה סיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה ממש חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר.

התמונה המשפחתית האחרונה, צילום: באדיבות המשפחה

הלל אחיו, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

מודעת האבל,

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בשני האחים, תושבי יישוב בשומרון. על פי הדיווח, בזירה נמצאו 12 תרמילים. צה"ל מנהל מצוד אחר היורים, וחסם לתנועה כבישים באזור.

המשפחה המורחבת, צילום: באדיבות המשפחה

"היה מלח הארץ"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לשני הנרצחים: "ערב קשה ועצוב מאד באבדנם של האחים הלל ויגל יניב ז״ל, בפיגוע היום. נרדוף ונשיג את המרצחים השפלים, ונחבק וננחם את משפחת יניב ומשפחת הר ברכה. תנחומיי הכנים שלוחים אליכם מעומק ליבי. יהי זכרם של הלל ויגל ברוך".

מנהל ישיבת ההסדר גבעת אולגה שגיא בן לישה, בה למד יגל יעקב יניב: "יגל יעקב היה מלח הארץ, ילד יפהפה מבפנים ומבחוץ וראשון להיתרם לכל משימה. רצינו להקים את השלוחה בטירת כרמל והוא היה מהראשונים. הוא היה מתוק ורציני, בחור משקיע ואהוב שתמיד שמח לעזור בעין טובה ונפש חפצה. היה מסתובב יחף ברחובות טירת הכרמל מרוב פשטות וענווה".

באיגוד ישיבות ההסדר קיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על מותם של שני האחים בפיגוע: "'א-ל נקמות ה', א-ל נקמות הופיע'. אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות ובישוב, וכלל ישראל. 'ארץ אל תכסי דמם ואל יהי מקום לזעקתם'".

זירת הפיגוע, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף: "אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול למשפחה היקרה, לישוב הר ברכה, לישיבות קריית שמונה וגבעת אולגה, ולכלל תלמידי ישיבות ההסדר ולומדי התורה בכל מקום ואתר, וקוראים מכאן לצה"ל ולממשלת ישראל לא לנוח ולא לשקוט עד להשבת הבטחון לכל מקום במרחבי ארצנו, למגר את אויבינו הרשעים ולאפשר ליהודי לנסוע לישיבה, הביתה ולכל מקום שיחפוץ בביטחון".

זירת הירי סמוך לחווארה // תיעוד מבצעי מד"א

המועצה האזורית שומרון: "אבלים על הרצחם של שני האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד. בפיגוע הירי היום בחווארה. על פרטי הלוויות תצא הודעה בהמשך, אנו מחבקים את המשפחה ומלווים אותה ככל שיידרש. אנחנו מחבקים את המשפחות בשעות הקשות הללו".

זירת הפיגוע, צילום: TPS

על פי הודעת צוות החירום היישובי בהר ברכה שבו התגוררו: "בצער רב וביגון קודר אנו מעדכנים על הרצחם של תושבינו היקרים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד. צוותי החירום של היישוב והמועצה נמצאים ביישוב ובבית החולים ומסייעים למשפחה. על פרטי הלוויות תצא הודעה בהמשך, אנו מחבקים את המשפחה ומלווים אותה ככל שיידרש".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר היום מזירת הפיגוע: "פיגוע טרור קשה ביותר שני נרצחים , כל צוותי המועצה מטפלים במה שצריך לטפל. לצערנו, כאזור ספר זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלשתיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח".

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי "הוריהם של הנרצחים בפיגוע, הלל מנחם ויגל יעקוב יניב, הסכימו לתרומת איברים על מנת להציל חיים. שני האחים שנרצחו נשאו כרטיס אדי וקרניות עיניהם יושתלו בממתינים להשתלה".

השתתפו בהכנת הידיעה: יורי ילון ומיטל יסעור בית-אורטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר