שני נרצחים בפיגוע ירי ליד חווארה שבשומרון

תושבי השומרון נרצחו מירי לעבר רכבם • חובש מד"א: "ראינו את שני הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה" • לפי עדותו של ראש מועצת בית אל: "הירי היה מטווח אפס" • מצוד מתנהל אחר המחבל • שר הביטחון גלנט יקיים הערכת מצב • דקות לפני הפיגוע חלף בחווארה שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

זירת הפיגוע, צילום: TPS

פיגוע ירי בשומרון: שני ישראלים, תושבי השומרון, נרצחו היום (ראשון) מירי לעבר רכב ישראלי בחווארה שמדרום לשכם. צוות מד"א פינה אותם לביה"ח בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. מצוד מתנהל אחר המחבל. רה"מ נתניהו קיבל עדכונים שוטפים ממזכירו הצבאי. 

זירת הירי סמוך לחווארה // תיעוד מבצעי מד"א

חובש מד"א גיל ביסמוט סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את שני הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה".

מתחקיר ראשוני עולה כי הירי התרחש בזמן ששני כלי הרכב היו בנסיעה. בחיפוש בזירה נמצאו 12 תרמילים. דובר צה"ל מסר כי "מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון ופתח בירי לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים". עוד דווח כי שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' עבר במקום הפיגוע שתי דקות לפני ביצוע הירי.

ברחוב הומה אדם. זירת הפיגוע, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "אני משתתף בצער המשפחות, מדובר בפיגוע קשה. אני סומך את ידי על השב"כ והמודיעין של צה"ל שיידעו לסגור מעגל ולהגיע למחבל. אנחנו במצב מאוד רגיש וזה מחייב את כולנו לכוננות מבצעית ולכן אני מבקש מכל קציני האג"מ לבדוק מוכנות ביחידות ולוודא שכל השוטרים במוכנות. משטרת ישראל נכנסת לכוננות מקסימלית במטרה להיות ברמת דריכות מבצעית מלאה".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, שהיה עד לרצח, סיפר: "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא - הירי היה מטווח אפס".

עם האירוע הזעיק אלון את הכוחות בשטח והחל לתפעל את האירוע יחד עמם. "אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. זה איום ממשי על התושבים היהודים באזור".

ח"כ דני דנון בזירת הפיגוע, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל, שר הביטחון, יואב גלנט שמתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע, יקיים בזמן הקרוב הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.

בזמן "פסגת חירום ביטחונית" - ירי

הדיווח על הירי בחווארה התקבל בזמן שבעיר עקבה בירדן התכנסו נציגים של ישראל והפלשתינים ל"פסגת חירום ביטחונית", שמטרתה לדון בדרכים להפגת המתיחות ולמנוע התגברות בהסלמה הביטחונית לקראת תחילת חודש רמדאן ובמהלכו.

כוחות הביטחון בזירת הירי, צילום: נדב גולדשטיין/TPS

השרה סטרוק: "הפיגוע מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ'פסגת' עקבה. אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא 'הסתייעות' במי שקמים עלינו לכלותנו. תנחומיי למשפחות".

ח"כ אביגדור ליברמן: "פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

שר האנרגיה ישראל כץ: "בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במטרה לשים ידם על המחבל".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מזירת הפיגוע: "פיגוע טרור קשה ביותר שני נרצחים, כל צוותי המועצה מטפלים במה שצריך לטפל. לצערנו, כאזור ספר זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלשתיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח. ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים, אנחנו חזקים ואנחנו נתגבר על הברברים מהרשות הפלשתינית".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "ההתיישבות בשומרון חזקה גם מול האירועים הקשים"

זירת הירי, צילום: נדב גולדשטיין/TPS

על פי מוקד הבקעה, צומת יצהר הגדולה, צומת תפוח, חסומים לתנועה לכל הכיוונים.

בחמאס בירכו על הפיגוע ודובר ארגון הטרור הכריז כי מדובר ב"תגובה טבעית על פשעי הכיבוש שהאחרון בהם הוא הטבח בשכם. ההתנגדות בגדה תישאר ערוכה ומסלימה ואף פסגה או תוכנית לא יעצרו אותה".

ארגון הטרור של החזית הדמוקרטית הפלשתינית גם בירך על הפיגוע והצהיר כי "פעולת חווארה ההירואית היא תגובה טבעית על כינוס עקבה ועל טבח שכם".

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן ואריאל כהנא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר