"לא הולכים לשום מקום": מאות הורים וילדים בהפגנה נגד סגירת "כאן חינוכית"

מבוגרים וצעירים התכנסו בסינמטק בתל אביב במחאה על רפורמת שר התקשורת • באירוע נכחו שחקנים ויוצרים בתאגיד השידור הציבורי, וגם קולגות שביקשו להביע סולידריות • המנחה קווין רובין: "כל כך הרבה אנשים טובים לפני ומאחורי המצלמה" • המנכ"ל גולן יוכפז לעובדים: "נמצאים תחת איום ממשי"

מוחים נגד סגירת "כאן חינוכית", צילום: גדעון מרקוביץ'

אלפי ילדים והורים הפגינו היום (שישי) ברחבת סנימטק תל אביב נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי, ובכלל זה נגד סגירת "כאן חינוכית". הם קראו לשר התקשורת ולממשלה לבטל את התוכנית לסגור את "כאן" - ולגנוז את רפורמת קרעי.

"כבוד השר, בטח בישראל ובייצוגים של כל העדות והתרבויות בישראל שיש בתאגיד. אנחנו לא הולכים לשום מקום עד שתהיו סבא וסבתא", אמר התסריטאי אבנר ברנהיימר, יוצר הסדרה "מקיף מילאנו". את האירוע הנחה קווין רובין, ומיטב השחקנים הצעירים מסדרות הטלוויזיה הישראליות של כאן חינוכית עלו על הבמה לשאת דברים.

"לא הולכים לשום מקום". מפגינים נגד רפורמת שר התקשורת // צילום: גדעון מרקוביץ', צילום: גדעון מרקוביץ'
"אל תוותרו על החינוך שלכם", צילום: גדעון מרקוביץ'

"ימים ארוכים של מתח וחוסר ודאות"

"תודה לאנשים הטובים שלפני ואחרי המצלמה שנותן לנו תוכן איכותי ומעניין. בלי הקהל אין חינוכית", אמר רובין. "אתם הפכתם את התאגיד למה שהוא. אל תוותרו על החינוך שלכם. אל תוותרו על העתיד שלכם. זה מרגש לראות כמה אכפת לכם. ותודה להורים שלימדו אתכם איך להתנהג בכבוד לבני אדם".

"תודה להורים שחינכו אתכם", צילום: גדעון מרקוביץ'

בתוך כך, העיתונאי גולן יוכפז, המשמש מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי "כאן 11", שלח מסר לעובדיו: "עברנו בשבועות האחרונים ימים ארוכים של מתח, חוסר ודאות ודאגה לעתידו של מקום העבודה של כולנו. למרות הטלטלה – לא הפסקתם לרגע לעבוד ולהצטיין. סקרי ההאזנה לתחנות הרדיו שלנו, שהתפרסמו השבוע, הבהירו שתחנות כאן מובילות בישראל, היקפי הגלישה בפלטפורמות הדיגיטליות המשיכו את מגמת העלייה שנרשמת מאז המונדיאל, והסדרה 'אייכמן, ההקלטות האבודות' נמכרה בעסקה היסטורית לענקית התוכן אמזון פריים ווידאו". 

"תחנות כאן מובילות בישראל" // צילום: גדעון מרקוביץ',

"זו תמיכה אדירה לא רק מצד מיליוני צופי התאגיד, גדולים כקטנים, אלא גם של הקולגות שלנו, ויחד איתם של שותפינו היוצרים, המפיקים, האומנים, הזמרים, הכותבים, אנשי תעשיית הטלוויזיה ושורת אישי ציבור וארגונים בארץ ובעולם – שלקחו חלק במפגן סולידריות חסר תקדים מסוגו. האיום הממשי על המשך קיומו של התאגיד מרחף באוויר, והוא עלול לשוב במהירות ובאופן אגרסיבי הרבה יותר. התפקיד של כולנו הוא להמשיך לעמוד על משמר השידור הציבורי, להמשיך לעשות תוכן איכותי לכל עם ישראל". 

"האיום מרחף באוויר" // צילום: גדעון מרקוביץ',
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר