"63% מהנזקקים מתלבטים אם לרכוש תרופות או ציוד חם לחורף"

78% ממקבלי הסיוע בפתחון לב יימנעו בחורף הקרוב מרכישת ביגוד או מכשירי חימום - כך עולה מסקר שערך ארגון החסד • זויה, בת 72: "קשה מאוד לחיות פה" • מנכ"ל הארגון, אלי כהן: "המצב עגום, משפחות רבות הידרדרו השנה אל מתחת לקו העוני"

קשישים בבית, צילום אילוסטרציה: Getty Images

סקר שערך ארגון "פתחון לב" מצא כי 63% מהנזקקים מתלבטים בין קניית תרופות או מזון לבין הצטיידות לחורף, ו-78% יימנעו מרכישת ביגוד חם או ציוד לחימום הבית עקב התייקרויות.

במסגרת הסקר, בהשתתפות יותר מ-600 מקבלי סיוע, הודו 61% במחסור באמצעי חימום לבית, ו-58% פירטו כי מדובר בפריטים כמו מעיל, צעיף, כובע, כפפות ושמיכות.

בימים הקרובים ייצא הארגון - המסייע ליותר מ-160 אלף קשישים, שורדי שואה ומשפחות נזקקות - בקמפיין התרמה ברשתות החברתיות, לרכישת ערכות חימום הכוללות מפזר חום, שמיכות, גרביים, כובעי צמר, צעיפים, כפפות ומעילים.

במקביל, ניתן יהיה לתרום גם פריטי לבוש מיד שנייה בנקודות איסוף הפזורות בתחנות הדלק של סונול ברחבי הארץ, ובחנויות החברתיות שמפעיל הארגון בתל אביב, רמת גן, ראשון לציון, כרמיאל, קריית מוצקין, מגדל העמק ונוף הגליל.

"אי אפשר להישאר אדיש". כהן, צילום: יהושע יוסף

"אנשים נהדרים שתמיד עוזרים"

זויה, בת 72 משלומי שבצפון, עלתה ארצה ב־1962, ומתקיימת יחד עם בעלה מקצבת הפנסיה שלו ומסיוע של פתחון לב. ימיה מוקדשים לטיפול בבעלה המרותק לכיסא גלגלים ובאחיה שעבר אירוע מוחי לפני כמה שנים, אך היא מתנדבת בארגון ומחלקת סלי מזון וביגוד למשפחות נזקקות.

"אנחנו לא קונים בשר, כי זה מאוד יקר, אבל על תרופות אנחנו לא יכולים לוותר, ולשמחתנו רובן מסובסדות", היא אומרת. "מאוד קשה לחיות פה, וכואב לראות את המצב הזה, אבל אני אוהבת את המדינה ויש כאן אנשים נהדרים שתמיד עוזרים".

 

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "אנחנו מרגישים בשטח את המצב העגום. העלייה ביוקר המחיה העצימה את האתגרים הכלכליים, ודרדרה משפחות רבות אל מתחת לקו העוני. על הממשלה לטפל מייד בעוני, אחרת אנו עלולים להידרדר לחרפה שלא הייתה כדוגמתה בישראל. אי אפשר להישאר אדיש לנוכח הרבים שיתקשו מאוד בחורף הקרוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר