אחותו של יהודה כדורי ז"ל: "הרסו לבן שלו את החיים, עם 14 ימים של חקירות באש צולבת"

בעקבות פענוח רצח בני הזוג כדורי מירושלים, מבקרת אחותו של הבעל את המשטרה בחריפות • במהלך החקירה נעצרו ילדיהם ונחקרו באזהרה • על הזמן שלקח למשטרה לעצור את החשוד אמרה: "יש לי כעס, שלוש שנים הלכו לחינם" • המחבל, תושב חברון, נחשב לתומך דעאש

יהודה ותמר כדורי ז"ל, צילום: מרדכי אסרף

פענוח רצח בני הזוג יהודה ותמר כדורי משכונת ארמון הנציב בירושלים - שלוש שנים לאחר שבוצע, הביא להקלה מסויימת בקרב בני משפחתם, אולם הם זועמים מאוד על התנהלות המשטרה. 

כזכור, במהלך החקירה ילדיהם של השניים נעצרו ונחקרו באזהרה. היום, מבקרת אחותו של יהודה, רחל לוי, את המשטרה בחריפות. ל"ישראל היום" אמרה על מעצרו של בנם, הרב ניתאי כדורי: ״הרסו לו את החיים עם 14 ימים של חקירות באש צולבת. אזקו אותו עם הידיים מאחורי הגב ודחפו את פניו על רצפת הבטון. הוא עמד להישבר. ניתאי עבר התעללות. לא הייתה סיבה לחשוד בו״.

לדבריה ישנה נחמה בידיעה שהרוצח נתפס. ״יש הקלה מסויימת כשאנחנו יודעים שהרוצח נמצא ולא מסתובב חופשי, אבל צריך זמן לעכל ולהבין את זה. אני מקווה שיהיה לנו יותר קל מהיום הסוער שעבר עלינו. זה בא לנו בהפתעה. אני מאלה שאיבדו תקווה. ארבע פעמים עצרו מישהו והוא החמישי״.

הרב ניתאי כדורי, בנם של בני הזוג כדורי ז"ל, מובא לחקירה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון
הרוצח ואסים אסעיד,
רפ"ק סטס קובלסקי שעצר את המחבל שרצח את בני הזוג כדורי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

באשר לזמן בו לקח למשטרה לעצור את החשוד אמרה: "המשטרה נכנסה לקיפאון. שלוש שנים הוא היה עצור מנהלי ולא יכלו לחקור אותו? זה מחדל של המשטרה שלא חקרו לעומק. יש לי המון תסכול. המשטרה נרדמה בשמירה. יש לי כעס כלפי המשטרה. חקרו מאות שעות והחליפו צוותים והוא היה להם בידיים כל הזמן. מסתבר שהוא דקר גם את הילדה ורצח גם את האיש ממולדובה. שלוש שנים הלכו לחינם וגם הטילו רפש בזוג הזה. חסרונם תמיד ילווה אותנו״.

המחבל, ווסים אסעיד שמו, תושב חברון כבן 34, הודה ושחזר לא רק את רצח בני הזוג כדורי, אלא גם את ניסיון הרצח של הנערה בת ה-15, הדר בצלאל, יום לפני רצח הזוג כדורי, וכן הודה ברצח של עובד זר ממולדובה ובניסיון רצח של שני עובדים זרים נוספים. 

בחקירתו החודש במשטרה, יותר משלוש שנים לאחר הרצח, תיאר בפני החוקרים ההמומים כל פרט ופרט מאותו יום, כולל השיטה שבה רצח את יהודה כדורי - אותה למד מצפייה בסרטוני דאעש.

רפ"ק סטס קובלסקי, קצין מג"ב שעצר את המחבל ב-21 במרץ השנה, אחרי שרצח את האזרח המולדבי, סיפר: "נכנסנו לכיכר, ביצעתי פרסה וחסמתי אותו. יצאנו אליו והתחלנו לעשות עליו חיפוש. אמיר הגשש חיפש בתיק שלו ומצא סכין, גז פלפל וכסף מזומן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר