משרד התחבורה: רוכבי האופנועים עוברים לאופניים

נתוני המדען הראשי במשרד התחבורה חושפים: בשל עלות ביטוח החובה, אופנוענים רבים מוותרים על כלי התחבורה האהוב • הפן החיובי: ירידה חדה במספר תאונות האופנוע • "השינוי נובע בעיקר ממניעים כלכליים"

למצולמים אין קשר לכתבה // צילום: יהושע יוסף

המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, הצביע אתמול (שלישי) על נתון בולט. מדובר על בחירתם של רוכבי אופנוע לעבור לאופניים חשמליים. זאת בין היתר בשל שיקול כלכלי. לדבריו, המעבר הביא לירידה חדה במספר תאונות האופנוע. 

עוד לדברי סופר, "קיים מעבר של רוכבי קטנועים לאופניים חשמליים, בעיקר משיקולים כלכליים בשל עלות ביטוח החובה. הדבר מתבטא הן בירידה בנפגעים והן בירידה במצבת הקטנועים בשנה האחרונה. במקביל, חלה עלייה משמעותית ברכישת אופניים חשמליים ובשימוש בהם, בעיקר למרחקים קצרים יחסית". עם זאת, נזכיר כי על פי ניתוח של אתר זאפ עליו דיווחנו בשבוע שעבר, נרשמה ירידה יחסית מאז יום כיפור ברכישת אופניים חשמליים. זאת בשל גל התאונות האחרונות.

הדברים של המדען הראשי של משרד התחבורה מגיעים במסגרת סיכום רבעון שלישי של המשרד. שם בין היתר הוצגה מגמת ירידה חדה בתאונות הדרכים הקטלניות. כמו כן, דווח על שינוי מגמות לצד התחייבות להשקעה של מאות מיליונים בפרוייקט ליצירת שבילי אופניים.

תקצוב שבילי אופניים

בדיון מיוחד שהתקיים שלשום בכנסת, מסרה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, התחייבות להעביר 100-200 מיליון שקלים בשנה לתקצוב שבילי אופניים. לדברייה, משרד התחבורה מקדם סלילת רשת נרחבת של רשת מהירה, רציפה ובטוחה של שבילי אופניים, באורך כולל של כ־100 קילומטרים בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה, במטרופולין תל אביב. פרויקט אופנידן הוא פרויקט המייצר רשת ב־7 שבילים רחבים ומוצללים ב־14 רשויות ברחבי מטרופולין תל אביב: שביל החוף, שביל השרון, שביל הירקון, שביל שדה, שביל אריאל שרון, שביל חולות, ושביל איילון.

בתוך כך, במשרד התחבורה טוענים כי שנת 2018 מסתמנת כשנה הבטוחה ביותר בכבישים. בעשרת החודשים הראשונים של השנה, נרשמה ירידה של יותר מ־25% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר במספר הנמוך ביותר של הרוגים בתאונות דרכים, שנרשם בישראל מאז תחילת הרישום של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2005. 

מתחילת השנה הנוכחית, ועד היום נרשמו 223 הרוגים, 75 הרוגים פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי המדען הראשי במשרד, ניתן לייחס את הירידה במספר ההרוגים לשתי סיבות עיקריות: שיפור שחל בתשתיות, הטמעתם של מערכות בטיחות מצילות חיים והגברת האכיפה המשטרתית.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ ציין כי משרדו מדביק בשנים האחרונות פערים של עשרות שנים בהשקעות בתשתיות בתחבורה ובעיקר בתחבורה הציבורית. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר