בהיעדר אשמה: ‏נסגר התיק נגד גל אוחובסקי

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד איש התקשורת, שבתחקיר שפורסם נגדו הוצגו שתי תלונות שבהן נטען כי "הטריד ותקף מינית" • "עדות המתלוננים נמצאה אמינה, אך המעשים עליהם העידו לא חצו את הרף הפלילי"

גל אוחובסקי, צילום: מאיר פרטוש

ארבעה חודשים לאחר שהעיתונאי ויוצר הקולנוע גל אוחובסקי נחקר בחשד לעבירות מין, היום (חמישי) החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגדו: "לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק וביצוע השלמות חקירה, הוחלט לאמץ את עמדת המשטרה ולסגור מחוסר אשמה את תיק".

עוד נכתב בנימוק הפרקליטות: "לאחר בחינת התלונות בתיק עולה הגם שעדות המתלוננים נמצאה אמינה, הרי שהמעשים עליהם העידו לא חצו את הרף הפלילי".

כבר אז, עת יצא התחקיר של "כאן 11" על אודות אוחובסקי, ובו שני גברים טענו כי העיתונאי כפה את עצמו עליהם. קולות שונים טענו כי אין מספיק ראיות, וכי ככל הנראה התיק ייסגר.

כזכור, לפני כארבעה חודשים פורסם ב"כאן 11" תחקיר על אוחובסקי, ובו נטען כי איש התקשורת "הטריד ותקף מינית". בתחקיר הוצגו שתי תלונות.

"יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח. אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי", שיתף א', אחד מהמתלוננים נגד אוחובסקי בתחקיר המדובר, שנמצא דובר אמת בפוליגרף. ב', מתלונן נוסף, אמר על אוחובסקי: "הוא כפה את עצמו עליי למרות התנגדותי".

לאחר פרסום התחקיר התעוררה סערה גדולה. אוחובסקי טען לגבי המפגש הראשון כי הוא "הסתיים באופן ידידותי", והתנצל על התחושה הרעה שנגרמה למתלונן. בנוגע לעדות השנייה, נמסר אז מטעמו של אוחובסקי כי "בניגוד למה שמחייב הדין וכללי האתיקה, לא הועברו מצד התאגיד שום פרטים לגביה, ואין לגל דרך להגיב או להתגונן בפני אירוע שלא פורט בפניו. אך כאמור, מרגע שזו התחושה, הוא מתנצל גם בפני המעיד השני".

לצד זאת, אוחובסקי הודיע כי יתפטר מנשיאות "איגי", ארגון הנוער הגאה שייסד לפני כ-20 שנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר