היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: תומר יעקובסון

עו"ד גלי בהרב-מיארה נבחרה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה

לאחר 30 שנה בפרקליטות האזרחית במחוז תל אביב והמרכז, עו"ד בהרב-מיארה מונתה ליועמ"שית ותהיה לאישה הראשונה תפקיד • היא חברה במועצת בתי הדין המנהליים וכיהנה כיו"ר הוועדה לבחינת כשירות מינויים בתאגידים העירוניים במשרד הפנים • רה"מ בנט: "מינוי חשוב ורגיש, הזדמנות לשמור על מה שצריך ולתקן מה שדורש תיקון"

הממשלה אישרה היום (שני) בפה אחד את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה ליועצת המשפטית לממשלה

קודם בחירתה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "הוועדה הציבורית העלתה לממשלה שלושה שמות ושר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק. יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן".

עוד אמר: "אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. נוסף על כך, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה. עם אישור הממשלה, לראשונה תהיה במדינת ישראל יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום".

רה"מ בנט: "תפקיד היועמ"ש לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה", צילום: אמיל סלמן

עו"ד בהרב-מיארה עבדה קרוב ל-30 שנה בפרקליטות האזרחית במחוז תל אביב והמרכז, ובתפקידה האחרון במקום כיהנה כפרקליטת המחוז. בשנים האחרונות כיהנה במספר ועדות ציבוריות, בהן הוועדה המייעצת לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים, הוועדה המייעצת לסדר דין אזרחי. הייתה יו"ר הוועדה לבחינת כשירות מינויים בתאגידים העירוניים במשרד הפנים וחברה במועצת בתי הדין המנהליים. בשנת 2014 הייתה מועמדת לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, אך לא התקבלה לתפקיד. מ-2016 משמשת כיועצת במשרד עו"ד תדמור לוי ושות'.

עו"ד בהרב-מיארה בת 63, מתגוררת בגבעתיים, נשואה לציון, לשעבר בכיר בשירותי הביטחון ואמא לשלושה ילדים. שירתה בעבר ביחידת 8200 וכקצינה בחטיבת המחקר באמ"ן. לבהרב מאירה תואר ראשון ושני מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, שם שימשה גם כמרצה. 

פיצול סמכויות היועמ"שית?

ליועמ"שית החדשה יש ניסיון רב בתחומים אזרחיים, מנהליים, משפחה, נזיקין, מערכת הביטחון, דיני עבודה, משפט מסחרי וגם נושאים פיסקליים ומקרקעין, אך היא נעדרת ניסיון פלילי כפי שעד כה היה דרוש לתפקיד.

גורם במערכת המשפט מסר ל"ישראל היום" כי יתכן שהדבר מסמן את השלב הראשון בפיצול סמכויותיו של היועמ"ש: "שר המשפטים אישר מועמדת שאין לה ניסיון בתחום, ולמעשה קבע הלכה למעשה כי היא תסתמך בעיקר על פרקליט המדינה עמית אסימן בנושא זה. לאחר מכן יהיה קל יותר לפצל את התפקיד באופן רשמי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו