"אנס ושדד": אילוסטרציה | צילום: GettyImages

חשד: שתי נשים שגילו ששכבו במקביל עם אותו גבר העלילו נגדו אונס

גבר בן 46 מאזור חדרה נעצר בחשד כי הכיר נשים באתר היכרויות דתי, ולאחר שנפגש עמם - אנס אותן • אולם בבית המשפט הוצגו התכתבויות בין הנאשם למתלוננת, המוכיחות כי יחסי המין היו ברצון ללא טענות על שימוש בכוח או במרמה

גבר בן 46 מאזור חדרה נעצר לפני כשבוע בחשד להתחזות ואונס, אולם לאחר הצגת התכתבויות בין הנאשם למתלוננות בבית המשפט, המציגות כי אחת הנשים הוסיפה לקיים עימו יחסים ברצון לאחר הזמן בו נטען כי נאנסה, ללא טענות על שימוש בכוח או במרמה, הכריע השופט: "החשד קלוש, עילת המעצר קלושה". 

על פי החשד, הגבר הכיר אישה באתר היכרויות למגזר הדתי ולאחר שנפגש עמה אנס אותה. בהמשך, הכיר אישה נוספת באותו האתר ואנס גם אותה. שתי הנשים הן גרושות, שמתגוררות באותו יישוב דתי. 

בדיון בעניינו בבית המשפט השלום בחדרה, המשטרה ייחסה לו עבירות חמורות של אונס. נציג המשטרה אמר בדיון: "הנ"ל התכתב והכיר שתי בחורות ובעורמה שכב איתן. באחד המקרים הייתה התנגדות, ובכל זאת הוא קיים יחסי מין איתה". 

עו"ד אריאל עטרי: "נעשה הכל כדי ששתיהן יתנו את הדין על העלילה המרושעת",

אלא שפרקליטו של החשוד, עו"ד אריאל עטרי, הציג תמונה אחרת לגמרי. באמצעות התכתבויות וואטסאפ בין החשוד לנשים הראה כי החשוד הגיע למסיבת חנוכה של פנוים-פנויות ביישוב שבו מתגוררות הנשים וגילה ששתיהן שם. אז התברר להן ששתיהן קיימו יחסי מין במקביל עמו, וכדי לנקום הגישו נגדו תלונות שווא. 

אחת ההתכתבויות הראתה כי הקשר המיני בין החשוד לבין האישה נמשך אך כי טענה חודשיים קודם כי אנס אותה בכוח. בהתכתבויות אחת הנשים מציעה לו להיפגש ולקיים יחסי מין, ולאחר מכן מחמיאה לו על כישוריו המיניים.

לאחר הצגת ההתכתבויות פנה עו"ד עטרי לשוטר ושאל: "בפתח התקופה הזו היא טוענת שהוא אנס אותה, אז למה היא המשיכה לשכב איתו במשך החודשיים הבאים?" בתגובה ענה נציג המשטרה: "אין לכך הסבר".

כתוצאה מכך החליט השופט אהוד קפלן לשחרר את החשוד ללא תנאים מגבילים. "חודשיים חלפו מאז אירוע האונס הנטען, לאחריו המתלוננת המשיכה לפגוש את החשוד ולקיים עמו יחסים, ואף שלחה לו הודעות שאין בהן שמץ של טענה על שימוש בכוח או מרמה מצידו", אמר השופט, והמשיך: "באופן תיאורטי מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות, בהתקיים חשד סביר בעבירות מסוג זה, אלא שבהינתן שהחשד הסביר הוא קלוש מאוד, גם עילת המעצר היא קלושה. במצב דברים זה אין הצדק להשאיר את החשוד במעצר. אין גם טעם לשים אותו במעצר בית, שלא ישרת שום תכלית".

עו"ד עטרי מסר לאחר ההכרעה: "שתי הנשים התלוננו על אונס שלא היה ולא נברא כנקמה, בידיעה ברורה שאיש לא יעניש אותן על השקר, בשל התמיכה בהעצמת נשים בכל מחיר. נעשה הכל כדי ששתיהן יתנו את הדין על העלילה המרושעת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו