היורה העיד במשפט הרצח בחניון ברמלה: "הידיים רעדו וכנראה נפלט כדור"

ויקטור קטן, שהואשם ברצח אופיר חסדאי ב-2019 בגלל ויכוח על חניה בקניון, העיד לראשונה וסיפר לשופטים את גרסתו • "ברגע שאשתי נפלה, ניסיתי להפחיד אותו עם האקדח" • סנגורו של קטן, עו"ד אבי כהן: "מרשי הינו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי" • הנאשם הבהיר: "אם הייתי רוצה לגרום לו נזק, הייתי יכול להמשיך לירות"

ויקטור קטן בבימ"ש בלוד , צילום: יהונתן שאול

בבית המשפט המחוזי בלוד נמשך הבוקר (ראשון) שלב ההוכחות במשפט הירי בחניון ברמלה שהוביל למותו של אופיר חסדאי בגלל ריב על חנייה. ויקטור קטן בן ה-76, היורה שנאשם ברצח ונמצא במעצר בית עד תום ההליכים, הגיע עם אשתו לבית המשפט והעיד לראשונה כי לא התכוון להרוג את חסדאי וכי מדובר לטענתו בפליטת כדור.

כפי שדיווחנו בעבר, קטן בן ה-76 טען להגנתו כי חסדאי פגע ברעייתו ולכן הוא יצא מן הרכב והתעמת עימו כדי להגן עליה, וכי מדובר, לדבריו, באקט של הגנה עצמית. לדבריו הוא רצה רק לאיים עליו כדי להרחיקו מאשתו, וירה ירייה אחת לא קטלנית להתראה אולם "מאחר ואני סובל מלחץ דם גבוה והיד רועדת, בטעות נפלט כדור שני".

סנגורו של קטן, עו"ד אבי כהן, הקדים לעדות וציין כי "מרשו הינו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי והאקדח נישא ברישיון", וחזר על הטענה כי מדובר בפליטת כדור לא מכוונת.

קטן מלווה באשתו ביציאה מהאולם, צילום: יהודה פרץ

הסנגור התמקד במצב הרפואי של הנאשם וציין כי "הוא ירד מהרכב וראה שהיא מתווכחת עם בחור צעיר. לפתע הוא ראה אותה על הרצפה והוא לא יודע מי האיש. מאחר והוא היה ללא מכשיר שמיעה, יצא עם האקדח וצעק 'מה אתה עושה', כשלאחריו הוא ירה. כדור אחד פגע ברגל, ושנייה לאחר מכן נפלט כדור נוסף שפגע לו בחזה והרג אותו. רואים אותו חמש דקות לאחר שהמשטרה הגיעה למקום - הוא היה בהלם".

כמו כן, הסנגור פירט את מחלותיו של הנאשם שסובל מאסתמה, סוכרת ולחץ דם גבוה, שגורמים לו לכאבי ראש ולרעידות בידיים, תופעות המחייבות אותו ליטול תרופות. לטענתו, גם הרופאים לא יודעים ממה נובעות הרעידות בידיים.

השופטים ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר, הפנו כמה שאלות לנאשם. הוא הסביר לשופטים שרכש בעבר אקדח להגנה עצמית כי עבד בין היתר כנהג מונית. קטן ציין כי מעולם לא השתמש באקדח חוץ מאשר במטווח, "רק במקרה המצער הזה".

"הרעידות בידיים המשיכו וכנראה נפלט כדור"

לדברי קטן ביום האירוע: "ביקש מאשתו שתרד. בינתיים התחלתי לצאת, ראיתי אותה עומדת והיא סימנה שיש לי חנייה, לקחתי ימינה ועשיתי סיבוב פרסה. ברגע שנכנסתי לחנייה, אני רואה שיש בין העמודים ארבע חניות, שתיים פינתיות. היו ג'יפים שתופסים על הגלגל הקדמי חלק מהחנייה. אני מנסה לתמרן כמה שיותר צמוד לרכב שייתן לי לצאת. פתאום אני רואה שמרביצים למוניקה. התגובה שלי היא מאוד מהירה וזה מעלה לי את הלחץ. אני יוצא מהר מהאוטו, צועק על הבן אדם למה אתה מרביץ לאשתי, אך אין תשובה. 

"ברגע שהיא נפלה, ניסיתי להפחיד אותו עם האקדח. שלפתי מהר את האקדח, זרקתי את הנרתיק וכנראה דרכתי בדרך, ואז נכנסתי בין שניהם, בין אופיר למוניקה. לא הסתכלתי על מוניקה, העיניים שלי היו על מה הוא הולך לעשות. עוד שנייה ראיתי שהוא הולך לתת לה עוד מכה. בלי שהתכוונתי, הייתי קרוב אליו, שניים-שלושה מטר, ואז יריתי לו ברגל. הייתי מאוד בלחץ כשראיתי אותו פצוע".

ויקטור קטן. דיון בבית משפט מחוזי מרכז לוד,

קטן התייחס למה שקרה לאחר הירייה הראשונה: "כנראה שהאצבע הייתה על ההדק. הרעידות בידיים עדיין המשיכו וכנראה נפלט כדור. לא כיוונתי בכוונה, אם הייתי רוצה לירות בכוונה, לא הייתי מתקרב. אם הייתי רוצה לגרום לו נזק, הייתי יכול להמשיך לירות. היו עוד 10 כדורים באקדח".

השופטים התייחסו לדבריו של קטן ואמרו: "אתה אומר נפלט לי כדור, התביעה אומרת שכיוונת לחזה. איך השופטים יידעו לקבוע מה הגרסה הנכונה?". קטן: "זו שאלה של מילה מול מילה". עו"ד כהן: איך יידעו שאתה אומר את האמת?". קטן: "אני מוכן לענות במכונת אמת".

לאחר מכן החלה החקירה הנגדית של התביעה בראשות עו"ד עינת בניטה, שהתמקדה, בין היתר, בקדם הירי. קטן חזר וטען כי ראה את אשתו מותקפת. התביעה המשיכה להתמקד בעובדה שלא היתה סכנה לחיי היורה או לרעייתו וכי הירי היה מיותר וכי הירייה השנייה כוונה לחזה. שלב ההוכחות עתיד להימשך בעוד כמה שבועות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר