שי מיקה יפרח מגיעה לביהמ"ש | צילום: גיל אליהו- ג'יני

אימה של תאיר ראדה ז"ל התעמתה עם שי מיקה יפרח בביהמ"ש: "היא שקרנית"

מיקה יפרח, לשעבר זוכת "האח הגדול" וחברתה של תאיר ראדה ז"ל, העידה במשפט החוזר של זדורוב • "אמרה שתלך לברזייה לשתי דקות ולא חזרה"

שי מיקה יפרח הגיעה היום (שלישי) להעיד במשפטו החוזר של רומן זדורוב בנוגע לרצח תאיר ראדה בתיק השנוי במחלוקת. כזכור, בית המשפט העליון קבע שיש לערוך לזדורוב משפט חוזר תשע שנים לאחר שהורשע בעבירת הרצח - בשל ראיות חדשות שהציגה הגנתו.

המשפט החוזר של רומן זדורוב: שי מיקה יפרח העידה בביהמ"ש. צילום: דוד כהן/ ג'יני

יש לציין שיפרח נכנסה לבית המשפט בדלת צדדית, וזאת מכיוון שהיא חשה מאויימת. אימה של תאיר, אילנה, זעמה על כך וטענה: "זה כי גילו לה סודות, כדי שהיא תמשיך לשקר. היא לא מאויימת, היא שקרנית".

יפרח, שהייתה חברתה הטובה של ראדה ומהאחרונות לראותה בחיים, סיפרה בעדותה על היום האחרון בחייה של תאיר. עם זאת, את עדותה קטעה מספר פעמים אימה של תאיר שקראה לה "שקרנית". "פגשתי את תאיר במהלך ההפסקה בפרגולה שמחוץ לשטח בית הספר", פתחה יפרח את עדותה, "תאיר אמרה לי שלא בא לה לחזור ללימודים לשעה האחרונה, וקבענו להיפגש".

שי מיקה יפרח מגיעה לביהמ"ש, צילום: גיל אליהו- ג'יני

 

יפרח המשיכה ותיארה את שעותיה האחרון של חברתה: "תאיר שמה עליי את ראשה ואמרה לי 'אני שתי שניות חוזרת', וחזרה לשטח בית הספר. אחרי עשר דקות, שבהן תאיר לא חזרה, נעמדתי והתחלתי לחפש אותה". יפרח המשיכה וסיפרה כי בית הספר"היה שקט", ואמרה "אני ממש זוכרת את האווירה. רק שתי כיתות למדו, בכמה שניות האלה ראיתי אדם עובר. כבר באותו היום  של הרצח תיארתי איך אותו אדם נראה במשטרה".

יפרח המשיכה את  עדותה וסיפרה: "ראיתי רק שהיה לו משהו ברוחב הידיים, אבל לא זהיתי מה זה היה, אולי מעיל גדול. אותו אדם היה נראה בעל חזות רוסית. זכרתי שהיה לו כובע על הראש וז'קט שכבות. הוא היה נראה 15 שנה מעליי". בנוגע לתחושותיה בנוגע לאותו זר, העידה יפרח שהיא לא חשבה שהוא מהווה איום. "בתור ילדה בקצרין לא חוויתי שום דבר. רק הייתי בבית ספר, לא עלה על דעתי שאני צריכה להיות מאויימת או שיש מישהו בסכנה", היא סיפרה.

יפרח המשיכה וסיפרה על גילוי הרצח. "חיכיתי לתאיר ליד הברזייה לכמה דקות, ולאחר מכן התיישבתי מתחת בספסל.אחרי כמה זמן ילדים באו לשבת איתי עד הצלצול של סוף הלימודיםואז רצתי לבית של אילנה וככה גיליתי על המקרה, הייתי המומה".

כשנשאלה יפרח מדוע לא חיפשה את תאיר, היא אמרה: "תאיר הייתה ילדה מאוד מקובלת. חשבתי בהתחלה שהיא אולי פגשה חברים. לא חשבתי על הגרוע ביותר. וחזרתי פשוט הביתה".

תאיר ראדה ז"ל. פצע שנפער לפני 15 שנים,

כזכור, תאיר ראדה נרצחה בתא שירותים בבית ספרה בקצרין בשנת 2006, ולמרות הרשעתו של זדורוב ב-2010 רבים מאמינים שהרשעתו של זדורוב, שכאמור בוטלה על ידי בית המשפט העליון ב-2019, היתה שגויה. אימה של תאיר הפנתה בשנים האחרונות אצבע מאשימה לעבר חברותיה של תאיר, ובהן גם יפרח שהעידה היום, וטענה כי הן אחראיות לרצח. עורך דינו של זדורוב מאשים את אולה קרבצ'נקו (הידועה גם כ-א.ק) - תושבת קצרין באותה התקופה במעשה.

זדורוב הורשע על בסיס הודאתו ברצח אל מול מדובב שהושם בתאו במסגרת תרגיל משטרתי והשחזור שקיים בזירת הרצח. אך בשנים האחרונות גורמים רבים הראו כי פרטים מוכמנים שעליהם התבססה הרשעתו של זדורוב היו ידועים לציבור ופורסמו באמצעי התקשורת, ועלה החשד כי החוקרים אף "הנחו" את זדורוב במהלך השחזור שביצע.

עם זאת, הראייה שהובילה לביטול הרשעתו ולמשפט החוזר היא טיפת דם שנמצאה בזירת הרצח, במקום שמעלה ספק האם טביעת רגל שנמצאה בזירה שייכת לזדורוב, למחלץ אלמוני או לגורם נוסף בזירה - דבר שיכול להוביל לספק סביר, בתיק שאולי לעולם יישאר תחת צל כבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו