חיזוק לתביעה במשפט זדורוב: "אחרי שהוציאו את הגופה לא נזל דם"

השאלה העיקרית במשפט החוזר היא - מתי טפטפה טיפת דם שאפשרה היווצרות של טביעת נעל שהייתה על מכסה האסלה • כעת, עדויות שעסקו בטפטוף הדם נשמעו לראשונה בבית המשפט: "אין נזילת דם בשלב הזה"

רומן זדורוב ועורך דינו ירום הלוי, צילום: גיל אליהו, ג'יני

במשפטו של רומן זדורוב, הנאשם שהורשע בעבר ברצח תאיר ראדה ז"ל וזכה למשפט חוזר, מועלות טענות חדשות שלא עלו במשפטו הראשון. אז לא היו עדויות שעסקו באפשרות שיזלוג דם מגופתה של ראדה שעות לאחר הרצח, והפעם התביעה מתרכזת בזה.

בבית המשפט המחוזי בנצרת העיד ד"ר ערן הרצוג, שחתם על תעודת הפטירה של ראדה ז"ל. הרצוג סיפר בבית המשפט כי הגופה הוצאה מתא השירותים, ולבקשתו הפכו אותה. "במקום בו היא שכבה היה דם והייתי צריך להיזהר שלא לדרוך על הדם. אין נזילת דם בשלב הזה, אלא אם מזיזים את הגופה מכוח הכובד כמו שקרה בפועל". עדותו של הרצוג מחזקת את עמדת התביעה, מכיוון שדמה של ראדה המשיך להישפך בשל הזזת גופתה, מה שמחזק את האפשרות שטביעת הנעל האלמונית אכן יכולה להיות של מחלץ שעבד בזירה, אפילו שעות אחרי הרצח. 

במשפט הראשון הוא לא העיד ורק תעודת הפטירה הוגשה. ראש ההרכב, השופט אשר קולה ביקש לאתר ולחקור את שני אנשי זק"א שפינו את גופתה של ראדה מהזירה, מהסיבה שיוכלו להעיד אם נזל דם.

השאלה העיקרית במשפט החוזר היא - מתי טפטפה טיפת דם שאפשרה היווצרות של טביעת נעל שהייתה על מכסה האסלה, שאלה שהיא אחת העילות למשפט חוזר. ולכן גם העדויות שעסקו בטפטוף הדם לא נידונו בבית המשפט העליון.

 

כזכור, רומן זדורוב זכה לקבל משפט חוזר לאחר שהורשע בעקבות הטענה בעליון, כי נושא "המחלץ האלמוני", שטביעת הנעל שלו נמצאה בזירה, לא נבחן ומעלה ספק באפשרות שהיה אדם נוסף בזירת הרצח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר