פסיכולוגית ביה"ס על זדורוב: "הוא עשה תנועות בהולות, פניו לא היו נינוחות"

שלב העדויות במשפט החוזר של רומן נמשך בבית המשפט המחוזי בנצרת • על דוכן העדים עלו חוקר המשטרה שהוביל את שחזור הרצח והפסיכולוגית שראתה את הנאשם לאחר המקרה

רומן זדורוב יחד עם אשתו אולגה בביהמ"ש, צילום: גיל אליהו, ג'יני

שלב העדויות במשפטו החוזר של רומן זדורוב נמשך היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת. הראשונה להעיד היא רות נשרי, פסיכולוגית בבית הספר "נופי גולן" שבו למדה ראדה. נשרי ראתה את רומן נכנס לחדר המורים נסער והכין קפה, רגעים אלו היו לאחר זמן הרצח.  

משפט זדורוב נמשך: החוקר שהוביל את שחזור הרצח ופסיכולוגית ביה"ס מעידים, צילום: דוד כהן-ג'יני

נשרי: "נכנסתי למטבחון להכין קפה, ראיתי אדם שלצערי חשבתי שהוא הגנן. הוא עשה תנועות בהולות, נסערות. התנועות היו חריגות. אני לא זוכרת את הבגדים שלבש, זוכרת באופן כללי, בגדי עבודה, אבל התנועות שלו והפנים שלו זכורים לי היטב".

עוד הוסיפה: "על הרצח שמעתי בערב הרצח, בבוקר הבנתי באיזה בניין היה הרצח ובצהריים התחלתי לחשוב שמה שראיתי קשור לאירוע. בזמן אמת רציתי לשאול את האיש אם קרה משהו, אבל התביישתי.

"אמרתי למנהל בית הספר שאני חושבת שיש קשר בין הרצח לגנן, המנהל אמר שזה לא יכול להיות, שהוא איש עדין. לא ישנתי בלילה וחיברו ביני לבין החוקר. עצרו את הגנן ואז הבנתי שאין התאמה למי שראיתי, כאשר עצרו את זדורוב הבנתי שכנראה הוא האיש". 

התובעת: "אנשים אמרו שהוא היה עם אוזניות ועשה תנועות ריקוד".

נשרי: "אלו היו תנועות קשות, פראיות, לא של מישהו שעסוק באקסטזה פנימית, ששומע מוזיקה. לא תנועות ריקוד. הפנים לא היו נינוחות של אדם רוקד אלא נסערות. עיניים נוקשות".

עו"ד הלוי: "המחשבה על התנועות הנסערות הייתה בדיעבד"

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי טען: "המחשבה שהתנועות היו נסערות היתה בדיעבד".

נשרי: "באותו רגע הבנתי שאלו תנועות נסערות וחשבתי לשאול אם קרה לו משהו".

הלוי: "לא היתה תנועתיות נסערת, אם היתה זה לא היה להרף עין כפי שאמרת. אם היתה לו תנועתיות נסערת היית מתרחקת ומסתכלת מה הסיפור שלו".

נשרי: "הפתעתי אותו. הוא עשה תנועות גדולות ונסערות, כשראה אותי עצר והסתובב עלי. עשה משהו מוזר, בהול. המילה חשוד היא פרשנות אחרי מעשה. רציתי לשאול אותו אם קרה משהו, הוא נראה אדם שקרה לו משהו".

הלוי: "היו שם שלוש בחורות, מורה ושתי תלמידות. התלמידות ראו את הגנן, הן לא דיברו על שום דבר נסער".

נשרי: "הן לא יכלו לראות מה קורה בקיטון".

הלוי: "יוצא שכולכן ראית את אותו אדם. בעיניהן הוא לא היה חשוד. את אומרת שלקיטון הוא נכנס רגוע ובפנים פתאום תנועות נסערות".

נשרי מבהירה: "אני ראיתי אותו רק בקיטון".

הלוי: "עשית 'אובר' פרשנות למה שראית, אולי האיש עשה תנועה מהירה והעצמת בדיעבד מה שראית".

נשרי: "ראיתי דבר בולט וחריג, תנועות שאין בהן נינוחות, לא היה בהן היבט פונקציונלית. אולי הוא רצה להחביא משהו".

הלוי: "במהלך הרענון נבהלת באמצע החקירה והחוקר היה צריך להרגיע אותך, שמעת קולות מחוץ לחדר החקירות".

נשרי: "כל התקופה הייתי מאד במתח. אחרי הרצח היתה חרדה, מתח, פחדים. יכול להיות שכל דבר לא רגיל עורר את זה".

הלוי: "השוטר לא שמע קולות חזקים, בהקלטה לא נשמע כלום".

נשרי: "היו קולות חזקים מבחוץ וזה גרם לי לחשוב ששומעים מה שאני אומרת".

הלוי: "זו לא פרנויה?"

נשרי: "אחרי הרצח טיפלתי בילדים, מורות, אנשי צוות, היה פחד מכל דבר. הלכו בזוגות לשירותים. האוירה היתה פרנואידית, תקופה טראומטית שאין לה שיעור. היו פחדים. אני לא פרנואידית. בתקופה ההיא היה מתח, חשש".

לשאלת הלוי העדה מודה שבחקירה היתה נעולה על כך שראתה את הגנן וניסתה להתאים את הדברים לדמותו של הגנן.

השופט קולה התערב ואמר: "הלוי מנסה לשאול אם נתת פרשנות מוטעית לתנועות הדמות שראית".

נשרי: "לא".

העד השני הוא אנטולי שקליאר, חוקר ממשטרת חדרה, שהוביל את שחזור רצח הנערה תאיר ראדה וחוקרים משטרתיים נוספים.

ההגנה: בפיו של זדורוב הושתלו פרטי הרצח

כזכור, בדיון הקודם, ראש ההרכב השופט אשר קולה הודיע לצדדים כי הוא מתכוון לסיים את שלב ההוכחות ושמיעת העדויות עד חודש יוני 2022, אז יוגשו הסיכומים במשפט.

בדיון טענה ההגנה כי בפיו של זדורוב הושתלו פרטי הרצח, וכך שחזר אותו. עיקר הטענה היה כי זדורוב קפץ במהלך השחזור מתא השירותים החוצה, וכך, עוד לפני סימני הנעליים על הנרצחת, הראה בפני החוקרים דרך יציאה מהתא שלא חשבו עליה.

החוקר המשטרתי, רפ"ק סשה סטרז'בסקי, אמר כי זדורוב ניסה להטעותם כאשר טען שיצא מהדלת, והשופט קולה התערב ושאל: "אז למה לא הטחתם שהוא משקר, ובשחזור הראה הפוך? לשיטתכם הוא הראה בשחזור לראשונה פרט מוכמן, שאתם עוד לא ידעתם עליו. למה לא עימתתם אותו עם זה?".

החוקר ענה: "אחרי שראיתי את סרט השחזור, קיבלתי את זה כעובדה. החוקר הוסיף כי בחקירות בהמשך רומן נשאל על אופן יציאתו מהתא, וזאת לאחר השחזור. לרומן היו עוצמות, והוא זה שתעתע בחוקרים".

משפטו של זדורוב צפוי להימשך בבית המשפט המחוזי, כאשר בעוד חודש יתייצב על דוכן העדים מומחה מארה"ב, שיתמוך בטענות התביעה על טביעת הנעל של המחלץ האלמוני, והלהב ששימשה לרצח, ושאינה משוננת כפי שנטען בצוות ההגנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר