המשטרה סגרה את התיק על ניסיון הלינץ' במאיר רובין ומשפחתו

בהודעה שהעבירה המשטרה לרובין נכתב: "זהו אירוע שההליך הפלילי איננו מסגרת מתאימה לבירורו" • רובין, מנכ"ל פורום קהלת, בתגובה: "יוגש ערר, ואם צריך נמשיך הלאה ולמעלה"

מאיר רובין , צילום: יהודה פרץ

לאחר ניסיון הלינץ' במאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת ובני משפחתו, המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לסגור את התיק ללא ביצוע חקירה פלילית, מאחר ו"נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות לפתיחה בחקירה, שכן מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו".

מאיר רובין צייץ בתגובה: "אחה"צ ניסיון לינץ' אכזרי בילדים קטנים והורה בכמה דרכים הוא 'אירוע שההליך הפלילי איננו מסגרת מתאימה לבירורו' גם לכם, משטרת ישראל. סכסוכון קטן כזה. יוגש ערר, ואם צריך נמשיך הלאה ולמעלה".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח אודות האירוע, נפתחה במשטרה חקירה, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות, לרבות חקירת נשוא פנייתכם. בהתאם לתשתית הראייתית ולחומרי החקירה שהושגו, הוחלט על סגירת התיק".

כזכור, בתחילת החודש הותקף מאיר רובין לדבריו, יחד עם משפחתו, על ידי בריונים ערבים שכמעט ביצעו בהם לינץ' בזמן שיצאו לקמפינג לילי בחורבת סעדים, הנמצאת בקרבת ירושלים.

המשטרה טענה שכוחותיה הוזעקו על ידי הצעירים הערבים, ואילו מאיר טען שהזעיק את המשטרה בעצמו, ובהמשך הגיש נגדם תלונה. הוא תיאר את ההתרחשויות וטען: "האירוע יכול היה להיגמר באסון מחריד. צריך להיות ברור שכל אזרח ישראלי יכול להסתובב איפה שהוא רוצה בלי נשק, ובלי לחשוש שיתקפו אותו. ובטח בלי לחשוש שאחר כך המשטרה תחרים לו את הנשק או תתייחס אליו כאילו הוא התוקפן, כאשר מישהו מנסה להרוג אותו".

למרות זאת, במשטרה עמדו על תגובתם, אותה הוציאו לאחר שרובין צייץ בטוויטר את השתלשלות העניינים. להלן התגובה: "בניגוד מוחלט לנטען, כוחות משטרה הוזעקו למקום על ידי הצעירים. בהגעת הכוחות לזירה בוצע בירור למול הצדדים המעורבים, ונמסר להם על אודות האפשרות להגיש תלונה. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה, ומטבע הדברים לא נפרט על אודותיה. נמשיך לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

כאמור, היום המשטרה הודיעה כי הוחלט לסגור את התיק ללא ביצוע חקירה, בשל נסיבות שאינן מתאימות לפתיחה בחקירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר