פסק דין חריג: האישה תשלם מזונות לבעל

אישה שהתגרשה מבעלה תשלם לו סכום של 4,000 שקל לחודש • בעבר היו מקרים בהם נפסקו מזונות לגבר, אולם לא בסכום כה גבוה

בית המשפט המחוזי בחיפה, צילום: מישל דוט קום

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את פסיקת ביהמ"ש לענייני משפחה בעיר, וקבע כי על האישה לשלם לבעל סך של 4,000 ש"ח מדי חודש. בכך, קיבלו שתי הערכאות המשפטיות את דרישתו של הבעל  באמצעות ב"כ עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, לקבל תשלום מזונות מאשתו.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים חננאל שרעבי דחה את הערעור שהגישה האישה, ואישר את פסיקתו התקדימית של  שופט ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה, בן ציון ברגר, שקיבל את עמדתו של ב"כ של הבעל עו"ד גיא אופירופיה, הבעל זכאי לתשלום דמי מזונות חודשיים מהאישה, לנוכח מצבו הכלכלי הקשה ומגבלותיו הרפואיות, ולמרות טענתה כי אין מניעה שיעבוד בעבודות שאינן פיזיות  במסגרת עיסוקו.

ב"כ של הבעל עו"ד גיא אופיר טען בכתב התביעה כי במסגרת הסכם הממון הוסכם על שיתוף רכושי מלא של מכלול הנכסים הרשומים על שם מי מבין בני הזוג, כך שהכנסות מעסקים הם רכוש משותף. לכן, ביהמ"ש לענייני משפחה אף פסק בהתאם לדרישתו כי, "לעת הזו קיים פער משמעותי בהכנסות. נוכח הפער בהכנסות ולאור הסכם הממון מחד, ומאידך - הצורך בבחינה עניינית של טענות הצדדים, אני סבור שמידת האיזון היא בתשלום.... על כן, אני מחייב את המשיבה לשלם למבקש סך של 4,000 ש"ח לחודש".

עו"ד גיא אופיר הביע שביעות רצון מפסיקת שתי הערכאות השיפוטיות, ואמר: "המדובר בפסיקה תקדימית (בהתייחס לגובה סכום המזונות, ד"ס) ויוצאת דופן בחשיבותה, ותעיד על כך החלטת ביהמ"ש המחוזי להתיר את פרסום החלטתו תוך השמטת פרטים מזהים".

השתתף בהכנת הכתבה: יאיר אלטמן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר