"השווה את עורכי הדין למחבלי חמאס": תביעה של מיליונים נגד הח"כ לשעבר אביר קארה

מכתב התביעה עולה כי קארה מנהל בחודשים האחרונים מלחמה נגד עורכי דין המייצגים בתובענות ייצוגיות • בין היתר, נאמר כי הוא קילל ואיים על עורך דין נכה צה"ל והסית לפגיעה בו ובעורכי דין אחרים • קארה הגיב: "מדובר בתביעת השתקה, בניסיון לעצור את המאבק החשוב שלי ושל אלפים רבים נוספים באינפלציית התביעות הסדרתיות, שנועדו להעשיר כיסם של עורכי דין לא הגונים"

מליאת הכנסת. צילום: אורן בן חקון

תביעה על סך 2.6 מיליון שקלים הוגשה היום (ראשון) נגד חבר הכנסת לשעבר אביר קארה לאחר שטען שעורך דין נכה צה"ל הוציא במרמה את אחוזי הנכות שלו מצה"ל ומקיים יחסים אסורים עם שופט מכהן.

עוה"ד אוהד שמילוביץ, נכה צה"ל הסובל מפוסט-טראומה, הגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב את התביעה, לאחר סדרה של פרסומים משמיצים ופוגעניים שקארה פרסם אודותיו במגוון רשתות חברתיות וערוצים אחרים.

תביעה של 2.6 מיליון שקלים, קארה, צילום: קוקו

מכתב התביעה, עולה כי החל מחודש אוקטובר 2023 קארה מנהל מלחמה בעו"ד המייצגים בתובענות ייצוגיות. בין היתר, נטען כי קארה הטריד את עוה"ד שמילוביץ, קילל אותו, איים עליו והסית לפגיעה בו ובעורכי דין אחרים. עוד עולה, כי קארה השווה את עורכי הדין למחבלי חמאס ולכלבים, ואף הסית לרצח כאשר טען שיש לבער אותם כפי שמבערים חמץ, תוך שהוא מצרף תמונה של שריפת חמץ. פעולותיו אף הביאו את ראש לשכת עוה"ד להתערב ולהוציא פוסט אזהרה מפני ההסתה.

בנוסף, טען קארה כי עורך הדין, שהינו נכה צה"ל פוסט-טראומתי עם 50% נכות לצמיתות, הוציא את אחוזי הנכות של במרמה מצה"ל, תקף את בנו הקטין, נהג באלימות כלפי מפגינים שהגיעו לביתו, ולסיום אף מקיים יחסים אסורים עם שופט מכהן בבימ"ש השלום בתל אביב, עדי הדר.

על פי הנטען בתביעה שהוגשה, עוה"ד הסביר לקארה כי הוא נכה צה"ל, על כל המשתמע מכך, ואף הזהיר אותו מספר פעמים כי אם יפרסם עליו פרסומים שאינם אמת הוא יידרש להוכיח אותם בבית המשפט, אך קארה לא שעה לאזהרותיו. הוא פרסם את הדברים באופן אובססיבי, פעם אחר פעם, באופן שהביא להגשת התביעה. כעת, קארה יידרש להוכיח כי הדברים שאותם טען כלפי עוה"ד הם אמת, אחרת יהיה חשוף לתשלום פיצויים של עד 2.6 מיליון שקלים.

קארה. ימין חברתי, צילום: אורן בן חקון

מאביר קארה נמסר: "חלאס. נגמרו הימים שעורכי דין מנצלים את החוק ותובעים באופן סדרתי יזמים ובעלי עסקים קטנים במטרה להוציא מהם כספים באופן שיטתי. החוק נועד להגן על האזרחים הטובים שבונים את המדינה הזו, ולא על עורכי דין ותובעים סדרתיים תאבי הבצע. התביעה התמוהה הזו, בסך 2.6 מיליון שקלים, היא תביעת השתקה, בניסיון לעצור את המאבק החשוב שלי ושל אלפים רבים נוספים באינפלציית התביעות הסדרתיות, שנועדו להעשיר כיסם של עורכי דין לא הגונים".

"עורך הדין שמילוביץ הספיק לאיים עליי טלפונית וגם תקף אותי פיזית. הוא פנה בצורה מאיימת לבני בן החמש, וכן הביע איומים ברורים כנגד משפחתי, עליהם הוגשה כנגדו תלונה במשטרה. שום תביעה לא תוכל להסתיר את התנהגותו האלימה. התביעה מוכיחה גם את הטענות נגדו ונגד חבריו עורכי הדין, המנצלים את הנגישות שלהם להליכים משפטיים ועושים שימוש לרעה בהליכי משפט, במטרה להלך אימים על הציבור. באמצעות התביעה, כך הוא חושב, הוא ירתיע אותנו או יעצור את המחאה - אף אחד לא יעצור אותנו".

הוא מוסיף ומדגיש: "התביעה תתברר בבית המשפט ושוב, ננצח את האנשים הללו. אני קורא למשרתי מילואים, בעלי עסקים, יזמים וכל האנשים הטובים שבונים את המדינה ונפגעו מתביעות הזויות: ״אל תפחדו. פנו אליי, נילחם בתופעה הזאת יחד ואנחנו ננצח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר