בג"ץ דחה את העתירה: הרב הראשי, יצחק יוסף, יקבל את פרס ישראל

בעתירה נטען כי לרב שלל התבטאויות פוגעניות ומסיתות לאורך השנים • לאחרונה טען כי ההצלחות של צה"ל הן בזכות בני התורה, ואיים "לקנות כרטיסים לחוץ לארץ" • מגישת העתירה, עו"ד בתיה כהנא דרור: "מדובר בלא פחות מהשפלה לאומית"

הראשון לציון הרב יוסף: אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - ניסע כולנו לחוץ לארץ

בית המשפט העליון דחה את העתירה היום (שלישי) נגד מתן פרס ישראל לרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, וקבע שחרף אמירותיו השנויות במחלוקת, ניתן לתת לו את הפרס. בעתירה הראשונה שהוגשה לפני מספר שבועות על ידי עורכת הדין בתיה כהנא דרור, ועליה פורסם לראשונה ב"ישראל היום" נכתב כי ישנו חשש סביר שבעת המלצתה של ועדת הפרס בעניינו של הרב יוסף, "לא הייתה מונחת לפניה תשתית עובדתית מלאה, וחבריה לא היו מודעים להתבטאויותיו הפוגעניות והמסיתות במהלך השנים ובפרט מאז היבחרו כרב הראשי לישראל, כנגד יוצאי חבר העמים, התנועה הרפורמית, בית המשפט העליון ושלטון החוק".

הסיבה המרכזית שבגינה טענה עורכת הדין כי אין לתת את הפרס לרב הראשי הינה התבטאותו נגד גיוס חרדים לצה"ל בשיעור התורה השבועי שלו. נזכיר כי הרב יוסף אמר: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ, נקנה כרטיסים".

בעתירתה דורשת כהנא דרור מבג"ץ להוציא צו ביניים שבמסגרתו יורה "מדוע לא יקבע השר כי אין להעניק לרב יצחק יוסף את פרס ישראל בתחום ספרות תורנית ומשפט עברי וידחה את המלצת הוועדה בשל התבטאויותיו החמורות והמסיתות של הרב יוסף כנגד אוכלוסיות בחברה הישראלית, כנגד בית המשפט העליון ושלטון החוק, ובכלל זה בעניין גיוס חרדים".

עו"ד בתיה כהנא דרור. "התבטאויות קיצוניות", צילום: ללא

נזכיר כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, טענה בהתייחסותה לעתירה אין בסיס משפטי להתערבות שיפוטית בנושא - זאת גם על פי פסיקת בג"ץ עצמו.

לאחר החלטת בג"ץ הגיבה מגישת העתירה ואמרה: "למרבה הצער, בית המשפט קבע לדחות את העתירות ולהעניק בשם אזרחי ישראל את הפרס הממלכתי ביותר במוצאי יום העצמאות, לרב יצחק יוסף, שלא חדל גם עכשיו לבזות את מדינת ישראל, ערכיה וחוקיה, קורא לרדת מהארץ, מסית, ומבטא עמדות גזעניות כלפי מיעוטים נשים ועולים. כל זאת במיוחד השנה, כאשר חיילינו מחרפים נפשם בקרב, להגנה על המולדת. מדובר בלא פחות מהשפלה לאומית, ופגיעה בחוסנה ובצדקה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר