היועמ"שית במכתב חריף: הממשלה ממשיכה ברפורמה המשפטית באמצעות חוק הגיוס

לאחר שהבהירה כי הייצוג המשפטי שאישרה לממשלה בנושא חוק הגיוס לא יכלול את משרדי הממשלה וצה"ל, שיגר מזכיר הממשלה מכתב למשנה ליועמש"ית • בו טען כי "מדובר בדרישה לא חוקית ולא חוקתית" • בתשובתה טענה: "הממשלה מנסה להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ושלטון החוק״

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ויוסי פוקס, מזכיר הממשלה. צילום: אורן בן חקון, הרצי שפירא

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ענתה היום (רביעי) לטענות מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, בקשר לחוק הגיוס: "התנהלות הממשלה בעניין גיוס בני הישיבות יש בה משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה ׳הרפורמה המשפטית׳, להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה, לעקוף אותו ולפגוע באפשרותו לשמור על אינטרס הציבור ושלטון החוק״.

‏אלפים בהפגנה נגד גיוס חרדים מול לשכת הגיוס בירושלים, עימותים עם שוטרים (ארכיון) // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פוקס שיגר מכתב חריף למשנה ליועמש"ית גיל לימון, לאחר שזו אישרה ייצוג נפרד לממשלה בעתירת חוק הגיוס לממשלה אך הבהירה כי הדבר לא מייצג את משרדי הממשלה וצה"ל. לדבריו, "מדובר בדרישה לא חוקית ולא חוקתית".

נזכיר כי היועמ"שית אישרה ייצוג משפטי נפרד לממשלה בעתירת חוק הגיוס אך הבהירה כי הייצוג הנפרד הוא לממשלה, כלומר לדרג הפוליטי, אך לא למשרדי הממשלה, יחידות הסמך הממשלתיות, לרבות צה"ל הרלוונטי לעתירה, שאותו תמשיך לייצג כביכול היועמ"שית, כך על פי הודעתה.

חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בנוסף, היועמ"שית הגישה היום את עמדת המדינה לבג"ץ ולפי מידע שמסר משרד הביטחון המדינה פועלת לגיבוש תכנית לגיוס חרדים בהתאם לפסיקת בג"ץ. הממשלה תגיש גם היא היום את עמדה בנפרד מהיועצת המשפטית לממשלה בשל חילוקי הדעות ביניהם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר