"הכרעה שתהיה פצע מדמם בחברה הישראלית": התגובות לזיכוי השוטר שירה בסלומון טקה

ביהמ"ש זיכה את קצין המשטרה שגרם למותו בשנת 2019, השופט טען כי מדובר במקרה של הגנה עצמית • אביו: "לפני סולומון טקה נהרגו 13 נערים, לאף אחד מהם לא היה צדק ואף אחד לא נאסר" • ח"כ נעמה לזימי: "יום עצוב לצדק" • אגודת יהודי אתיופיה: "חייבים להאבק בשוטרים"

"אנחנו לא הראשונים": אביו של סולומון טקה לאחר הכרעת הדין

בית משפט השלום בחיפה זיכה היום (שלישי) את קצין המשטרה אשר ירה למוות בסלמון טקה.

ד״ר שולה מולא מ״אמהות על המשמר״: ״הנחנו שזאת תהיה התוצאה אבל ההכרעה היא כמו דקירה בלב״ // מישל דוט קום

האירוע התרחש בשנת 2019 בקריית חיים, אז ירה הקצין לעבר אספלט ונתז הכדור חדר לגופו של טקה. השופט קבע כי מדובר במקרה של הגנה עצמית. אביו של סולומון טקה הגיב לאחר הכרעת הדין: "אנחנו לא הראשונים, לפני סולומון טקה נהרגו 13 נערים, לאף אחד מהם לא היה צדק ואף אחד לא נאסר בעקבות הריגתם של האחרים. 13 הנערים שנרצחו הם ע"י משטרת ישראל".  

"אין לנו את התקווה שנצליח במשפט חוזר", המשיך אביו "במשך ארבע שנים ושמונה חודשה אנחנו בוכים ולא קרה שום דבר. אנחנו מעבירים את הצדק והמשפט לאלוהים, מעבר לזה אין לנו מה לעשות. הם דבקו בשקר, יום אחד אלוהים ישפוט". 

משפחת טקה בהכרת הדין, צילום: גדעון מרקוביץ

אגודת יהודי אתיופיה בצהרה בזמן הכרעת הדין: "חייבים להאבק בשוטרים, אנחנו צריכים להלחם גם מול הממשלה, אנחנו אלו שנהרגנו, אנחנו אלו שנפגענו. איך שוטר במרחק של 30 מטר מהילדים, לבוש על אזרחי, יורה בנער כי שאל לזהות שלו, אנחנו ידענו, לא צפינו לדבר מהמשפט הזה".

"אל תשלו את עצמכם שיש משטרה שתשמור עליכם, ואין שופט שיעשה משפט צדק, תשמרו אתם על עצמכם, את תשלו את עצמכם, אל תחשבו שדבר לא יקרה שוטר יכול להיתקל בכם פה, מישהו פה קרוב שלו יכול לאתגר אתכם".

עו״ד רונן יצחק משנה למנהלת מח״ש: "נלמד את הכרעת הדין ונשקול את צעדנו" // מישל דוט קום

גם ח"כ נעמה לזימי הגיבה להכרת ביהמ"ש ואמרה: "מאוד קשה לי עם הכרעת הדין, זה יום עצוב לצדק ואני בטוחה שגם עצוב מאוד למשפחה. הכרעה מטלטלת שתיזכר בספרי ההיסטוריה. בעיני הכרעה שתהיה פצע מדמם בחברה הישראלית". 

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל בתגובה להחלטה: ״פעם נוספת המערכת מתייצבת ונותנת גיבוי לשוטר אלים, שירה למוות בצעיר ממוצא אתיופי - בטענה ש'חש איום ממשי לחייו'.

זירת הירי בקרית חיים אשר נהרג בה הצעיר סלמון טקה ז"ל מירי קצין משטרה, צילום: מישל דוט קום

"נדמה כי ככל שזה נוגע לקהילות מיעוט, כל נורמה או הנחיה שנועדו בדיוק למקרים מסוג זה, כמו ירי אזהרה באוויר למשל, לא חלים, והשוטרים עושים דין לעצמם. את הגלגל לא ניתן להשיב אחורה, וגם לא את חייו של טקה ז״ל, אולם ניתן היה להשיג למשפחתו ולקהילה ממנה הוא מגיע מעט מן הצדק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר